Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö meidän tosiaan maksaa lasten matka?

Vierailija
13.06.2018 |

Isovanhemmat ehdottivat, että he ottaisivat lapset mukaan lomamatkalle, kun me miehen kanssa ollaan molemmat töissä. Tietysti sopi. Nyt matkat on varattu ja pitäisi kuulemma siirtää lippurahat tilille. Eikö kutsuja maksakaan? Täytyy kai sitten vaan perua lasten reissu.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mehän ei voida tietää, että mitä olette sopineet.

Vierailija
2/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole rahaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isovanhemmat pyysivät mukaan ja myös maksoivat matkan. Mitä olette sopineet?

Vierailija
4/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten avuttomia te olette kun ette kysy tuollaista perusasiaa ennen lippujen tilaamista? 

Vierailija
5/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin aika nolona, jos en jotenkin osallistuisi lasteni matkakustannuksiin. Aikamoista lokkeilua olettaa, että matka maksetaan sekä ruuat ym. vielä paikan päällä. Huh huh!

Vierailija
6/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isovanhemmat ehdottivat, että he ottaisivat lapset mukaan lomamatkalle, kun me miehen kanssa ollaan molemmat töissä. Tietysti sopi. Nyt matkat on varattu ja pitäisi kuulemma siirtää lippurahat tilille. Eikö kutsuja maksakaan? Täytyy kai sitten vaan perua lasten reissu.

No mä olettaisin että kutsuta maksaa... mutta mullakin Sukulainen pyysi äitinsä häämatkalle mukaan lapsenlikaksi ja äiti maksoi itse matkansa. Ravintollassa kolmen hengen ruokalasku laitettiin puoliksi....

Vierailija
7/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että jos mä kysyn kaveria mukaan matkalle, mun pitäisi maksaa sen kaverinkin matka? Missä näin toimitaan?

Vierailija
8/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kenen lapsista nyt puhutaan, eikö riitä, että ottavat ne lapset vaivoikseen. Miksi pitäisi maksaakin ne?

Vierailija
9/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jää oman perheen lomareissut tekemättä, jos nyt maksetaan lapsille isovanhempien järjestämä matka. Rahasta ei puhuttu etukäteen yhtään mitään, joten ilman muuta oletettiin, että he myös maksavat. Mitään hoitoapua tms ei olla pyydetty, vaan aloite tuli isovanhemmilta.

ap

Vierailija
10/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kenen lapsista nyt puhutaan, eikö riitä, että ottavat ne lapset vaivoikseen. Miksi pitäisi maksaakin ne?

Oletettevasti lapset olisivat lomalla isovanhemmille plussaa kun kerta pyytävät itse mukaan, eikä ”vaivoiksi”

Vierailija
11/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset isovanhempien matkoilla mukana ja tietty maksetaan itse heidän matkat. Annetaan ruokaan ja menoihin myös rahaa isovanhemmille. Ei tulisi muu mieleenkään. Jos kaveri pyytää mukaan ravintolaan, ei se tarkoita, että hän maksaa mun ruoat. Mitä ihmettä kuvittelette?

Vierailija
12/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että jos mä kysyn kaveria mukaan matkalle, mun pitäisi maksaa sen kaverinkin matka? Missä näin toimitaan?

Ehkä vähän eri asia...

Vierailija
13/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä jää oman perheen lomareissut tekemättä, jos nyt maksetaan lapsille isovanhempien järjestämä matka. Rahasta ei puhuttu etukäteen yhtään mitään, joten ilman muuta oletettiin, että he myös maksavat. Mitään hoitoapua tms ei olla pyydetty, vaan aloite tuli isovanhemmilta.

ap

No saittepahan opetuksen että rahasta kannattaa puhua, eikä olettaa että joku muu maksaa teidän pentujen juttuja. Oletusarvohan on, että vanhemmat maksaa omien lastensa kulut, jollei nimenomaan toisin sovita. Nyt sitten vain selitätte lapsille, että sori, ette pääsekään kahdelle reissulle, koska äiti ja isi oli niin tyhmiä eikä tajunneet puhua rahasta mummun ja vaarin kanssa.

Vierailija
14/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi puhua etukäteen. Meillä tuossa tilanteessa isovanhemmat maksaisivat, joillain toisilla vanhemmat maksaisivat isovanhempienkin matkat. Mitään sääntöä ei ole, riippuu osapuolten varallisuudesta ja tahdosta.

Vierailija
15/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut puhua tuo selväksi etukäteen eikä olettaa, että toiset kustantaa. Seuraksi pyytäminen on eri asia kuin maksamaan tarjoutuminen.

Vierailija
16/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vähän eri asia...

Juuri olin tulossa kirjoittamaan samaa

Vierailija
17/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teidän täytyy perua jompikumpi matka. Joko lasten matka isovanhempien kanssa tai perheen yhteinen. Kumpi on helpommin peruttavissa? Mutta ei varmaan toista kertaa käy näin.

Vierailija
18/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kuuluu teidän itsenne maksaa lasten kulut, isovanhemmat vain ovat ystävällisesti luvanneet ottaa lapset mukaan, ei se sitä tarkoita että ilmaiseksi ottavat. Kaikenlaisia ihmisiä tähän maailmaan mahtuukaan, huoh.

Vierailija
19/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon siitä saa, kun olettaa, että isovanhemmat maksaa. Nykyvanhemmat on kyllä tosi röyhkeitä isovanhempiin kohdistuvien vaatimusten kanssa. Sääliksi käy.

Vierailija
20/44 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No saittepahan opetuksen että rahasta kannattaa puhua, eikä olettaa että joku muu maksaa teidän pentujen juttuja. Oletusarvohan on, että vanhemmat maksaa omien lastensa kulut, jollei nimenomaan toisin sovita. Nyt sitten vain selitätte lapsille, että sori, ette pääsekään kahdelle reissulle, koska äiti ja isi oli niin tyhmiä eikä tajunneet puhua rahasta mummun ja vaarin kanssa.

Laitetaan isovanhemmille viestiä, että nyt on tullut joku väärinkäsitys, lapset eivät lähdekään mukaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi