Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki haaveet meni kun masennuin vakavasti

Vierailija
13.06.2018 |

Emme voi enää rakentaa uutta taloa, en voi pukeutua muodikkaasti tai olla muodista kiinnostunut. Emme voi sisustaa. Hankkia uutta autoa. Kaikki haaveeni meni kun sairastuin vakavaan masennukseen. Kaikki siis tietää ertä sairastan, melkein loukkasin/tapoin itseni. Tai ainakin halusin kuolla. Olen ollut sairaalassakin hoidossa ja ollut psykoosissa. Eli vakava masennus. Ollaan miehen kanssa nelikymppisiä. Kaikki haaveet meni kerralla.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus on kamala sairaus sen takia, että se usein myrkyttää henkilön mielen omaa itseään vastaan. Kaikki mahdolliset negatiiviset ajatukset pyörivät mielessä, jolloin positiivisille ajatuksille ei ole tilaa. Maailma tuntuu kamalalta ja henkilö näkee itsensä myös kamalana ihmisenä. 

Olen itse myös masentunut. En ole koskaan ollut psykoosissa, mutta minulla on masennuksen tila ollut keskivaikean ja vaikean välillä. Minulla meni kauan aikaa siihen, että ymmärsin, ettei elämäni ole ohitse tai ettei kaikki haaveeni ole menetetty. Minulla meni myös hyvin pitkään oppia olemaan iloinen pienistä asioista, kuten siitä että vein tänään roskapussin ulos tai että olen kohta tekemässä tiskejä. Joillekkin ne kuulostavat todella typeriltä asioilta olla onnellisia, mutta kun on mennyt kokonaan kyky edes hoitaa omaa itseäänsä, on näistä asioista iloitseminen tärkeää. 

Suositteen myös sinulle sitä, että oppisit olemaan onnellinen nyt pienistäkin asioista. Minä en usko, että kaikki haaveesi ovat mennyttä. Niihin on mahdollisuus, mutta ennen kuin niihin on mahdollisuus tulee sinun ensiksi hoitaa oma itsesi. Aloita pienillä askeleilla, älä anna masennuksen voittaa. Kokeile kaikkia mahdolisia hotiokeinoja. Etsi, onko masennus pelkkää masennusta vai onko masennus oire johonkin muuhun sairauteen. Hae apua, hae lisää apua äläkä lopeta yrittämistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla