Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei mun pelargoniat tee uusia nuppuja?

Vierailija
13.06.2018 |

Ostaessa kukassa olleet kukkavarret kukkivat aikansa, sitten niiden mentyä huonoiksi katkoin ne pois. Sitä vaaleanpunaista kesäkukkalannoitetta saavat vajaan mitallisen joka kastelukerralla. Ei merkkiäkään uusista nupuista, lehdet ovat ok ja pikkuista lehdenalkua on runsaasti. Samassa ruukussa olevat lobeliat kukkivat hyvin. Mitä teen väärin?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastatko liikaa, saako tarpeeksi aurinkoa? Liian pieni ruukku?

Vierailija
2/5 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tehnyt mitään väärin, mutta kun istutit pelagoniat uuteen multaan, ne keskittyvät aluksi juurien ja lehtien kasvattamiseen. Odottele vain rauhassa, kyllä ne vielä kukkivatkin. Omat pelargoniani näyttävät tykkäävän siitä, että multa kuivahtaa välillä ja sitten taas kastelen reilusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatko lannoitetta kuinka usein ja mitä lannoitetta? Miten usein kastelet?

Minä taas mietin mihin katosivat kaikki petuniat kaupoista? En ole mistään löytänyt muuta kuin yhden tai kaksi! kaikki petuniat taidetaan myydä nykyään jo valmiiksi laitettuna jossain amppeelissa 

Vierailija
4/5 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annatko lannoitetta kuinka usein ja mitä lannoitetta? Miten usein kastelet?

Minä taas mietin mihin katosivat kaikki petuniat kaupoista? En ole mistään löytänyt muuta kuin yhden tai kaksi! kaikki petuniat taidetaan myydä nykyään jo valmiiksi laitettuna jossain amppeelissa 

Saavat sitä vaaleanpunaista kesäkukkajauhelannoitetta vajaan mitallisen/kastelukannu (onko se nyt sitten 10l) joka kastelukerralla. Kastelen joka toinen tai kolmas päivä. Välillä voivat olla pidempäänkin kastelematta kun ollaan pois. Ap

Vierailija
5/5 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on käynyt somalit kusemassa pelargoniaruukkuihin. Ihan tyypillinen ongelma. Minullakin lakkasivat tekemästä nuppuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi