Miksi en saa juoda koko pannullista, kun maksan siitä?
Hiljaisessa kahvilassa aamuaikaan, kun muita asiakkaita en ole, maksan myös siitä kahvista joka kaadetaan viemäriin, koska kahvi keitetään vain minua varten. Tietysti sitä aina keitetään pannullinen (ellei jopa enemmänkin) koska aina voi tulla asiakkaita. Miksi minä en saa juoda sitä pannullista, joka menee viemäriin? Maksan kahvista joka tapauksessa raaka-aineita korkeamman hinnan.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Totta kai maksat kahvista raaka-aineita korkeamman hinnan, koska maksat siitä, että juot sen kahvilassa. Kahvilan pitäminen ei onnistu pelkästään sillä, että ostaa raaka-aineet.
Tiedän kyllä tämän, mutta edelleen viemäriin kaataminen ei muuta kahvia rahaksi.
Oletko ap siis kysynyt? Ja sinulle on sanottu, ettei onnistu?
Teetkö itse ilmaiseksi työsi? asutko ilmaiseksi? Eikö sinulla ole mitään kuluja? Aivan, niin on sillä kahvilan omistajillakin, ja sinä maksat näistä osasi juurikin siinä katteessa, aivan kuin sinun työstäsi hyötyvä maksaa osan kuluistasi palkkasi muodossa.
Ethän sä maksa siitä kuin sen yhden kupillisen hinnan, et sä niistä maksa mitään mikä menee viemäriin. Jos koet että kuppi maksaa liikaa ja haluaisit maksaa vain ne raaka-aineet, niin älä mene kahvilaan vaan osta itse ne raaka-aineet mitä siihen käytetään ja keitä oma kuppisi.
Se mitä sä maksat maksaa yrittäjälle aina kaikki muutkin kulut plus palkan työlle, eikä kukaan pakota sua maksamaan sitä vaan itse valitsit muiden tekemän kahvikupin juonnin siellä kahvilassa.
Ethän sinä saa kaupasta vanhenevia hävikkiin meneviä jauhelihojakaan vaikka olet ostanut paketin viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Teetkö itse ilmaiseksi työsi? asutko ilmaiseksi? Eikö sinulla ole mitään kuluja? Aivan, niin on sillä kahvilan omistajillakin, ja sinä maksat näistä osasi juurikin siinä katteessa, aivan kuin sinun työstäsi hyötyvä maksaa osan kuluistasi palkkasi muodossa.
Se ei edelleenkään viemäriin kaatamalla muutu kahvilan omistajalle rahaksi! Maksan kyllä hinnassa kaikenlaisia yrityksen kuluja, mutta mitä se tähän liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei edelleenkään viemäriin kaatamalla muutu kahvilan omistajalle rahaksi! Maksan kyllä hinnassa kaikenlaisia yrityksen kuluja, mutta mitä se tähän liittyy?
Varmaan siten, että itse aloitusviestissäsi mainitsin hinnan olevan kalliimpi kuin raaka-aineiden hinta.
Miksi en saa juoda koko pullollista, kun maksan siitä?
Baarissa avasivat hyvän konjakkipullon ja sehän menee sen jälkeen huonoksi.
Tietenkin saat juoda koko pannullisen, kun maksat koko pannullisesta. Et sinä saa kaupassakaan ilmaiseksi hävikkiruokia mukaasi, vaikka ostitkin yhden maksalaatikkopaketin. Lääkärissä et saa pitää lääkäriä juttusillasi koko työvuoroa, vaikka muita potilaita ei olisikaan. Saat sen palvelun ja tuotteen, josta olet maksanut. Jos sinä saisit kahvilassa tuotteita ilmaiseksi, niin tuskinpa maksaisit enää jos tahtoisitkin lisää. Kahvilassa tuoretta kahvia ei kyllä heitetä pois, eli jos sinun sisään mennessä keitetään kahvia, otat siitä kupin, niin ei se loppu ole viemärikamaa saman tien. Siellä odotetaan, että tulee lisää asiakkaita, ja jos ei tule, sitten kahvi aikanaan kaadetaan pois, koska se on seissyttä ja juomakelvotonta. Sitä ei mikään itseään kunnioittava kahvila/ravintola enää tarjoa edes ilmaiseksi.
Ravintoloissa nykyään ei yleensä edes henkilökunta saa ylitse jäänyttä ruokaa mukaansa. Ei ilmaiseksi eikä välttämättä enää edes henkilökuntahintaan. Syynä tähän on se, että se synnyttää kiusauksen tehdä tarkoituksella liikaa ruokaa, ns. päältä tähdettä.
Näitkö, että kahvi kaadettiin viemäriin?
Vierailija kirjoitti:
Ethän sä maksa siitä kuin sen yhden kupillisen hinnan, et sä niistä maksa mitään mikä menee viemäriin. Jos koet että kuppi maksaa liikaa ja haluaisit maksaa vain ne raaka-aineet, niin älä mene kahvilaan vaan osta itse ne raaka-aineet mitä siihen käytetään ja keitä oma kuppisi.
Se mitä sä maksat maksaa yrittäjälle aina kaikki muutkin kulut plus palkan työlle, eikä kukaan pakota sua maksamaan sitä vaan itse valitsit muiden tekemän kahvikupin juonnin siellä kahvilassa.
Useissa paikoissa santsikuppi kuuluu hintaan. Ihmeellinen kahvila kun siellä ei käy muita aaiakkaita, pian voit joutua juomaan kahvisi muualla.
Vierailija kirjoitti:
Näitkö, että kahvi kaadettiin viemäriin?
Selvää on, että jossain vaiheessa se kaadetaan, kun juojia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai sen loppupannullisen ilmaiseksi antaminenkaan sitä rahaksi muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai sen loppupannullisen ilmaiseksi antaminenkaan sitä rahaksi muuta.
Ei tiedä vaikka muuttaisikin, kun asiakas pysyy tyytyväisenä ja tulee useammin.
Mistä tiedät, että kaadettiin viemäriin? Istuitko vahtimassa siellä tuntitolkulla, ettei tullut ketään muita asiakkaita ja näit tuon viemäriin kaadon? Vai mistä voit tietää, ettei 3 minuuttia poistumisesi jälkeen kahvilaan tullut vaikka 10 hengen seuruetta kahville? Tai josko vaikka tekevät siitä jämäkahvista jääpaloja jääkahvijuomiin sen sijaan, että kaataisivat pois? Jääpaloina kun säilyvät vaikka kuinka kauan. Kuten moni muukin on sinulle jo selittänyt, et sinä missään saa sen apremmin tavaraa kuin palveluakaan enempää kuin se, mistä maksat. Ihan riippumatta siitä, mitä sille loppu tavaralle tai palvelulle tapahtuu sen jälkeen.
Totta kai maksat kahvista raaka-aineita korkeamman hinnan, koska maksat siitä, että juot sen kahvilassa. Kahvilan pitäminen ei onnistu pelkästään sillä, että ostaa raaka-aineet.