Lastensuojelun Keskusliitto: Välttäkää lasuja
Uutisissa juuri sanottiin, että lasuja tehdään pienistä, maalaisjärjellä ratkottavista asioista, joilla kuormitetaan turhaan viranomaisia.
Palstallakin on havaittavissa henkeä, että lasu on yleislääke vaivaan kuin vaivaan. Mielipiteitä?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Kiukkuinen kirjoitti:
Saman olen huomannut.
Lasu ei ole mielestäni ikinä ensisijainen ratkaisu mihinkään.
Minua piinasi peruskoulun 5. luokalta aikusuuteen saakka lastensuojelun tantat ja voin sanoa että mitään pahempaa en ole eläessäni kohdannut.
Tästä aiheesta kirjoitti muutama vuosi lehteen nuori mies, ja siis että sossu kiusasi turhaan hänen perhettään, ja lukija ei voinut kuin kysyä että miksi huostaanottoa ei tehty heti aluksi ja laitettu lasta sijaisperheeseen. Niin paljon tuskaa ja vaivaa olisi säästynyt sekä yhteiskunnalta että lapselta. Onneksi kuitenkin nuorimies sai lopulta elämänsä tasapainoon. Moni ei ole niin onnekas.
Mun tapauksessa minua kiusattiin ja minusta tehtiin lasu. Karkailin kuulemma koulusta. Juu kerran oli näin kun mun hiuksia yritettiin sytytttää tuleen toisen kerran lähdin koulusta luvatta kun naamaan tarvitsi laittaa tikit ja isä tuli hakemaan koulusta terkkariin ja unohti sanoa että vie minut välittömästi terkkariin eikä jää odottamaan että minun pahoinpidelleen lapsen vanhemmat olisi tulleet paikalle selvittämään asiaa. Minua kiusanneet olisi pitänyt ottaa välittömästi huostaan jotta niistä olisi saatu edes melkein kelvollisia kansalaisia.
Entäs tämä: unohdat lapsen hammaslääkärin, lasu. Onko Suomessa oikeasti terve järki kadonnut kokonaan?