Vieläkö julkisella oiotaan niillä näkyvillä hammasraudoilla hampaat? Aikuisenakin?
Olen siis jo 24v ja hampaat haluaisin kyllä oikoa.. jostain syystä ei ole aiemmin häirinnyt mutta nykyään häiritsee ja paljon. Yksityisellä hinta-arvio oli 4000-6000e ja olen jo monella eri yksityisellä käynyt ja sama hinta-arvio joka paikassa. Heillä oli myös hyviä perusteita miksi hampaani pitäisi oikoa ja ilmeisesti ihan terveydellisiä syitä olisi, vaikka itse kuvittelin että minulla on vain esteettinen ongelma.
No nyt kun kerta onkin "oikeita syitä" eikä kyseessä olekaan esteettinen asia, niin hetkinen.. eikös tämä kuuluisi sitten julkiselle puolelle? Oiotaanko siellä minun ikäisen hampaita? Ja niillä hirveillä näkyvillä raidoillako..? :'D
Kyselen jo etukäteen, olen kyllä ottamassa yhteyttä pian terveysasemalle ja siellä varmasti selviää sitten lisää. Julkisella en ole vielä käynyt.
Kommentit (6)
Julkisella puolella aikuisilla tarjotaan oikomishoitoa vain jos siihen liittyy leukakirurgisia toimenpiteitä.
Sinulle ei taida ihan tällainen tilanne olla?
Vierailija kirjoitti:
Kunnallisella puolella ei kyllä ole tapana aikuisten hampaita oiota.
Ja jos poikkeuksellisesti oiotaan, niin juuri niillä HIRVEILLÄ NÄKYVILLÄ RAUDOILLA.
Jos jotain poikkeuksellista purennassa yms olisi nuorempana ollut niin oltaisiin silloin kyllä puututtu asiaan, ainakin olisi pitänyt.
No nimenomaan. Itsekin ihmettelen miksei ole koskaan lapsena puututtu asiaan... Etuhampaat on ihan vinot, purenta ei ole normaali, ylähuuli etuhampaiden takia virheellisessä asennossa ja hampaissa paljon kulumaa tämän ongelman takia.
Yksityisellä nämä kerrottiin. Ihan hemmetin outoa omastakin mielestä. Mutta jos eivät julkisella oio niin eipä tässä muuta auta kuin näissä sitten olla, yksityiseen ei ole varaa ainakaan nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos poikkeuksellisesti oiotaan, niin juuri niillä HIRVEILLÄ NÄKYVILLÄ RAUDOILLA.
Jos jotain poikkeuksellista purennassa yms olisi nuorempana ollut niin oltaisiin silloin kyllä puututtu asiaan, ainakin olisi pitänyt.
No nimenomaan. Itsekin ihmettelen miksei ole koskaan lapsena puututtu asiaan... Etuhampaat on ihan vinot, purenta ei ole normaali, ylähuuli etuhampaiden takia virheellisessä asennossa ja hampaissa paljon kulumaa tämän ongelman takia.
Yksityisellä nämä kerrottiin. Ihan hemmetin outoa omastakin mielestä. Mutta jos eivät julkisella oio niin eipä tässä muuta auta kuin näissä sitten olla, yksityiseen ei ole varaa ainakaan nyt.
Tämä on siis ap
Näin äkkiseltään jos veikata pitäis, uskon ettet tule pääsemään julkiselle puolelle. Aikuisilta oiotaan myös siellä hampaita mutta kriteerit hoitoonpääsyssä on todella kovat.
Julkisella kyllä oiotaan, mutta juurikin niillä normaaleilla näkyvillä raudoilla, ja julkiselle päästäkseen asiaan täytyy liittyä vakavia leukojen asentovirheitä, jotka vaativat kirurgiaa, ja purentavirheitä.
T: Monen vuoden hoidot käynyt leukapotilas