Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minäkin olen ostanut tämän vuoden puolella peräti kolme käytettyä tietokonetta ettekä usko mitä kaikkea olen oppinut niiden omistajista

Vierailija
12.06.2018 |

Aivan uskomatonta mitä ihmiset antaa vieraiden tietää. Yhdessä tapauksessa edellinen omistaja ei edes yrittänyt poistaa mitään tiedostoja.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina formatoinut vanhan koneen kovalevyt, ja vielä porannut

10mm terällä 11 reikää, sekä vasaralla paukuttanut noin 20 kertaa.

Vaikee sieltä on mitään kaivaa, mutta jotkut ihmiset on tyhmiä.

Vierailija
2/11 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina formatoinut vanhan koneen kovalevyt, ja vielä porannut

10mm terällä 11 reikää, sekä vasaralla paukuttanut noin 20 kertaa.

Vaikee sieltä on mitään kaivaa, mutta jotkut ihmiset on tyhmiä.

AP:n tapauksessa myyjät oli kaikesta päätellen tehnyt jonkun tehdasnollauksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä olen vaan poistanut kaikki tiedostot ja ohjelmat mitä olen asentanut jos olen myynyt koneen pois, voiko senkin jälkeen muka saada jotain selville jos tyhjentää roskakorin :O

Vierailija
4/11 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla tylsä elämä, jos jaksaa kaivella joistain taviksista tietoja.

Itse en jaksaisi, vaikka lahjoittaisitte mulle 100 ehjää kovalevyä.

Sinkkumies

Vierailija
5/11 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisen käyttäjän ei voi olettaa osaavan tyhjentää levyä niin, ettei nörtti siitä dataa kaiva.

Vierailija
6/11 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mä olen vaan poistanut kaikki tiedostot ja ohjelmat mitä olen asentanut jos olen myynyt koneen pois, voiko senkin jälkeen muka saada jotain selville jos tyhjentää roskakorin :O

Kyllä helposti, oikealla ohjelmalla voi palauttaa poistetetut tiedostot,

ei ne sieltä roskakorista mihinkään katoa.

Vierailija
7/11 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoa kuin mikä! Asentaa vaan Recuvan ja saan takaisin tiedostot mitä on ollut kiintolevyllä ennen tyhjentämistä.

Vierailija
8/11 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistakaa siis levy tietokoneesta ennen myyntiä. Sen jälkeen hävitätte levyn vähintään vasaralla ja porakoneella. Jos rahapulassa on aivan ehdoton pakko myydä kiintolevy niin dd if=/dev/zero of=/dev/sdX && dd if=/dev/urandom of=/dev/sdX on yksi hätäratkaisu. SSD:n kanssa se ei taida toimia.

Vierailija
9/11 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin käytetyn läppärin ja edellinen omistaja oli kyllä poistanut kuvat ynnä muut näennäisesti tietokoneelta, mutta oli jättänyt selaimeen auki Facebookin ja muut tiedot heh :D 20-vuotiaana nörttinä oli pieni kiusaus vähän tutkia, mutta tyhjensin kuitenkin koko koneen, kun ei minulle nuo kuulu.

Vierailija
10/11 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoa kuin mikä! Asentaa vaan Recuvan ja saan takaisin tiedostot mitä on ollut kiintolevyllä ennen tyhjentämistä.

ei se nyt ihan noin helppoa ole. Minulla recuva ei löytänyt edes 5 minuuttia aikaisemmin poistettuja tiedostoja.  Tosin kyllä niistä aika paljon saa suht pienellä vaivalla jos vain "tyhjennetty kovalevy" windowsin keinoin.

Minä tyhjennän, formatoin, poistan osiotiedostot. kirjoitan levyn binäärisesti ykkösiä täyteen, ja sitten perään nollia sitten random dataa ja nämä kolme vaihetta toistan 5 kertaa. Tämän jälkeen ei enää kotikonstein saa mitään dataa ulos, ja labratkaan ei kaikkea dataa pysty saamaan. Jos jotain kiinnostaa koittaa saada jotain irti siitä vaan. Tosin en yleensä myy levyjä kun käytän ne siihen saakka että alkavat virheileen.

Vierailija
11/11 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta käytettyjä enkä myöskään myy. Ongelmat vältetty