Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin apteekissa ja jälleen oli myyjiä hengittämässä niskaan

Vierailija
12.06.2018 |

Kysyttiin, että tarvitsenko apua. Tokaisin, että en. Sitten vahdattiin hyllyjen takaa, kuin jotain rikollista.

No.. päätin sitten pyytää apua. Ensimmäinen ei osannut auttaa. Tuli toinen henkilö, joka ei myöskään osannut auttaa. Pyysi kolmannen avuksi ja hän osasi vähän auttaa. No.. esitin vielä kysymyksiä 2. henkilölle ja hän tokaisi " esitänpä minä vaikeita kysymyksiä." Minä siihen vain, että oletan heidän osaavan vastata, kerta apteekissa töissä ovat.

Tiesin kyllä itse. Kunhan testasin heitä.

Terkuin sh

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. On tosi kiva mennä ostamaan peräpukamavoidetta vieraaseen apteekkiin, jossa on paljon asiakkaita. Pitää äkkiä löytää se jääkaappi itse, jossa sitä voidetta on, ettei joudu selittämään myyjälle (farmaseutille?)että pukamavoidetta etsin. t. toinen sh

Vierailija
2/43 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, olin kerran niin stressaantunut apteekkiin mennessäni, että kun ensimmäiselle henkilölle olin sanonut että ei kiitos en tarvitse apua, ja hetikohta toinen tuli kysymään samaa, niin aloin itkemään.. sitten jättivät rauhaan. Heitä on toki ylemmiltä tahoilta käsketty kysellä tuota kaikilta, jotta se olevinaan lisäisi myyntiä, mutta minut se saa vain välttelemään tyrkkypaikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa myydään reseptivapaita lääkkeitä, joilla voi olla yhteisvaikutuksia muiden lääkkeiden kanssa. Olen itse saanut hyvää palvelua ja neuvoja, joita en itse olisi hoksannut. En tosin ole näsäviisas kaikentietävä sairaanhoitaja, joka haluaa näpäyttää apteekin henkilökuntaa.

Vierailija
4/43 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa saada palvelua.

Vierailija
5/43 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun nämä ns. itsepalveluapteekit tulivat, niin luulin, että siellä voi rauhassa katsella ja vertailla eri tuotteita, mutta näinhän se ei ole. 

Nyt ostan nettiapteekista muut paitsi reseptilääkkeet.

Vierailija
6/43 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekissa myydään reseptivapaita lääkkeitä, joilla voi olla yhteisvaikutuksia muiden lääkkeiden kanssa. Olen itse saanut hyvää palvelua ja neuvoja, joita en itse olisi hoksannut. En tosin ole näsäviisas kaikentietävä sairaanhoitaja, joka haluaa näpäyttää apteekin henkilökuntaa.

Jos apua tarjotaan niin ei ole näpäyttämistä sitä olettaa tulevan.

Vierailija
7/43 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

😠

Vierailija
8/43 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomapeli siitä, kuinka moni ehtii tyrkyttää apteekissa oloaikana apuaan. Ehtisiköhän pullon saada tyhjäksi.

Vierailija
9/43 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään, jos kerran kysytään, että tarvitsenko apua, mutta sitten jos samaa kysytään 3-enemmän kertaa, alkaa vähän ärsyttää.

Vierailija
10/43 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta he voisi enemmän katsoa että joko joku muu on käynyt kyselemässä, ainakin silloin kun työntekijöitä on paikalla enemmän kuin asiakkaita. Eniten tuo häiritsee jos pitää kailottaa jostain vaginavoiteesta kaikkien kuullen.

Vierailija
11/43 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemukseni mukaan tämä on vähän rauhoittunut, muttei sitten vissiin vielä kaikissa apteekeissa. Harmi!

Vierailija
12/43 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä apteekeissa ole tällaista missä asioin. Todella hyvää palvelua olen saanut. Jopa erikoisiin kysymyksiini.

T. Myöskin sh

Vierailija
13/43 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas lääketeknikkona taannoin apteekissa työskennellessäni havaitsin, että lähes jokainen asiakas tarvitsi jonkinlaista apua tuotteiden kanssa. Koska en ole farmaseutti, en saa antaa lääkeneuvontaa, mutta silti jokainen itsehoitolääkkeitä ostamassa oleva asiakas kyseli ja intti informaatiota, vaikka olin ohjannut heidät jo ajat sitten farmaseutin puheille. 

Usein kysymykset olivat tätä luokkaa: "Voiko näitä säilyttää olohuoneen pöydällä?", "Saako näitä syödä veden kanssa?","Kuinka monta näitä pitää ottaa?" (vaikka annosteluohjeet olivat selvästi luettavissa pakkauksen takana). Ja näitä kyseltiin usein kassalla ja silloin kun oli pahin ruuhka-aika.

Juuri siksi farmaseutit tarjoavat apuaan apteekissa, että asiakkaat voivat kysellä ja ihmetellä etukäteen eikä vasta kassalla kun takana on jonoa. Ja myös siksi, että se on farmaseutin työtä: opastaa asiakkaita lääkkeiden käytössä kun useammille ne eivät ole itsestäänselvyyksiä. Ei apteekki ole mikään karkkikauppa.

Vierailija
14/43 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä ei välttämättä ollut farmaseutti. Apteekissa on töissä myös "myyjiä", voivat käyttää kassaa ja hyllyttää tavaroita, mutta eivät saa lääkkeistä mitään kertoa kun ei ole koulutusta.. Aspiriinipaketin hän saa kassalla laittaa pussiin ja ottaa rahaa.

Vierailija
15/43 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat ihmiset tarvitsevat apua aika yksinkertaisissakin asioissa.

Vierailija
16/43 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olisi kiva saada rauhassa katsella apteekissakin. Jos tarvitsen apua, osaan kyllä pyytää. Mutta esim. vitamiineja ja kosmetiikkaa olisi kiva katsella itsekseen ja vertailla. Tulisi myös tehtyä hyödyllisiä heräteostoksia, jos ei heti tyrkytettäisi apua. Nyt jos vastaanottaa apua siihen buranan valitsemiseen, täytyy heti mennä kassalle eikä oikein voi siitä enää mennä katselemaan mitään.

Suosinkin vilkkaita ja isoja apteekkeja. Niissä saa olla edes vähän rauhassa.

Vierailija
17/43 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjä ei välttämättä ollut farmaseutti. Apteekissa on töissä myös "myyjiä", voivat käyttää kassaa ja hyllyttää tavaroita, mutta eivät saa lääkkeistä mitään kertoa kun ei ole koulutusta.. Aspiriinipaketin hän saa kassalla laittaa pussiin ja ottaa rahaa.

Ei farmaseutitkaan mitään tiedä. Käytännössä leikkivät lääkäriä, vaikka eivät ole.

Vierailija
18/43 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutit ovat pahimpia. Kyllä erikoislääkäri taitaa annokset osata sitten kuitenkin.

Vierailija
19/43 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas lääketeknikkona taannoin apteekissa työskennellessäni havaitsin, että lähes jokainen asiakas tarvitsi jonkinlaista apua tuotteiden kanssa. Koska en ole farmaseutti, en saa antaa lääkeneuvontaa, mutta silti jokainen itsehoitolääkkeitä ostamassa oleva asiakas kyseli ja intti informaatiota, vaikka olin ohjannut heidät jo ajat sitten farmaseutin puheille. 

Usein kysymykset olivat tätä luokkaa: "Voiko näitä säilyttää olohuoneen pöydällä?", "Saako näitä syödä veden kanssa?","Kuinka monta näitä pitää ottaa?" (vaikka annosteluohjeet olivat selvästi luettavissa pakkauksen takana). Ja näitä kyseltiin usein kassalla ja silloin kun oli pahin ruuhka-aika.

Juuri siksi farmaseutit tarjoavat apuaan apteekissa, että asiakkaat voivat kysellä ja ihmetellä etukäteen eikä vasta kassalla kun takana on jonoa. Ja myös siksi, että se farmaseutin työtä: opastaa asiakkaita alääkkeiden käytössä kun useammille ne eivät ole itsestäänselvyyksiä. Ei apteekki ole mikään karkkikauppa.

Onhan se karkkikauppa, apteekin salmiakkia ostan aina sieltä. Ehkä tyrkytystä ennen saisi antaa asiakkaan katsella vähän. Ja voi myös sanoa että voi tulla kysymään kun ehtii ensin hetken miettiä rauhassa. Mutta kun heti hyökätään kimppuun. Kun astun sisään mietin ehkä kännyäni, onko resepti/rahat messissä, mitä olikaan tarkoitus ostaa....että on kuuma/kylmä/märkä...

Vierailija
20/43 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, olisi kiva saada rauhassa katsella apteekissakin. Jos tarvitsen apua, osaan kyllä pyytää. Mutta esim. vitamiineja ja kosmetiikkaa olisi kiva katsella itsekseen ja vertailla. Tulisi myös tehtyä hyödyllisiä heräteostoksia, jos ei heti tyrkytettäisi apua. Nyt jos vastaanottaa apua siihen buranan valitsemiseen, täytyy heti mennä kassalle eikä oikein voi siitä enää mennä katselemaan mitään.

Suosinkin vilkkaita ja isoja apteekkeja. Niissä saa olla edes vähän rauhassa.

Juuri tätä samaa meinasin sanoa!