Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 16-vuotias kunnanvaltuutettu, ja koen, että minulle on annettu paljon valtaa päättää kotikuntani asioista

Vierailija
12.06.2018 |

Luottamustoimessani saan olla päättämässä, että mitä laitteita nuokkarin tiloihin hankitaan, minne tehdään retkiä ja millaista ohjelmaa pidetään.

Olen itse ollut pienestä pitäen kiinnostunut politiikasta ja yhteiskunnallisista asioista, ja niinpä minusta onkin käsittämätöntä kuinka pihalla suurin osa ikäluokkani edustajista tuntuu olevan näistä asioista. Moni kotikuntani nuori ei edes tiedä, mitkä ovat nuorisotalon aukioloajat.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaa sinulla ei ole yhtään, mitta kiva että kuuntelevat mielipiteitäsi.

Vierailija
2/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tämänkin paska-aloituksen motiivi oli? Et ole 16-vuotias kunnanvaltuutettu koska alaikäisenä et ole ollut vaalikelpoinen. Et ole siis voinut olla edes ehdokkaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen itse ollut pienestä pitäen kiinnostunut politiikasta ja yhteiskunnallisista asioista, ja niinpä minusta onkin käsittämätöntä kuinka pihalla suurin osa ikäluokkani edustajista tuntuu olevan näistä asioista. Moni kotikuntani nuori ei edes tiedä, mitkä ovat nuorisotalon aukioloajat."

Ah nuo huimat poliittiset kysymykset. Nuorisotalojen aukioloajat. Sitä voi olla kiinnostunut myös oikeista poliittisista asioista ja heittää vesilintua nuorisotaloilla, jos niikseen tulee. :D 

Vierailija
4/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä, kunnanvaltuutetun tulee olla 18 vuotta täyttänyt.

Vierailija
5/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän huuhaata nyt taas? Jos olet mukana jossakin toimikunnassa tms. et silti ole kunnanvaltuutettu.

Vierailija
6/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista olla alaikäisenä kunnanvaltuustossa. Et ole vielä vaalikelpoinen kuntavaaleissa.

Vierailija
7/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisovaltuustossa?

Vierailija
8/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsistä, kunnanvaltuutetun tulee olla 18 vuotta täyttänyt.

Ei niin sanota missään. Tosin ehdolle kuntavaaleissa ei voi asettua joten vaikea sellaiseksi on päästä...

Vierailija
9/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaako Plöts kirjoitti:

Mitähän huuhaata nyt taas? Jos olet mukana jossakin toimikunnassa tms. et silti ole kunnanvaltuutettu.

No okei, mä oon nuorisovaltuutettu. On nää termit vielä vähän hakusessa, kun oon ollut politiikassa vasta niin vähän aikaa. Mutta ei politiikkaa muutenkaan pelkillä termeillä hoideta.

AP

Vierailija
10/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu usein äiti, kun ollaan leikitty kotia.

Vierailija
11/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
12/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaako Plöts kirjoitti:

No okei, mä oon nuorisovaltuutettu. On nää termit vielä vähän hakusessa, kun oon ollut politiikassa vasta niin vähän aikaa. Mutta ei politiikkaa muutenkaan pelkillä termeillä hoideta.

AP

Arvostatko mv-lehteä?

Vierailija
13/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisovaltuusto on paskaa. Kadun jo, että lähdin mukaan. Helvetinmoista pelleilyä, mutta todistus on arvokas ja sen haluan kuitenkin saada. Pari vuotta saa vielä odottaa, että pääsisi ihan oikeasti vaikuttamaan edes jollakin tavalla. Olitko muuten Sotkamossa viikonloppuna?

Vierailija
14/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomusnuoret pitäisi lakkauttaa

Vierailija
15/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 2-vuotias päiväkodin johtaja. Päätökselläni meillä on aina avoimet ovet.

Vierailija
16/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko puolue jo valittu?

Vierailija
17/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuule kakara unta nää. Kyllä ne on muut jotka langoista vetelee.

Vierailija
18/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä turautan kakat aina lavuaariin. On käsittämätönkä kuinka pihalla muut vauvat ovat kaikesta mikä liittyy oikeaoppiseen kakkaamiseen.

Ei mihinkään vaippaan tai pottaan, vaan jalat koukkuun ja sinne altaaseen. Siinä on hanakin.

Vierailija
19/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä valtaa ole kyllä varsinaisella valtuutetullakaan yhtään enempää. Tervetuloa politiikkaan.

Vierailija
20/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaako Plöts kirjoitti:

AP