Olen 16-vuotias kunnanvaltuutettu, ja koen, että minulle on annettu paljon valtaa päättää kotikuntani asioista
Luottamustoimessani saan olla päättämässä, että mitä laitteita nuokkarin tiloihin hankitaan, minne tehdään retkiä ja millaista ohjelmaa pidetään.
Olen itse ollut pienestä pitäen kiinnostunut politiikasta ja yhteiskunnallisista asioista, ja niinpä minusta onkin käsittämätöntä kuinka pihalla suurin osa ikäluokkani edustajista tuntuu olevan näistä asioista. Moni kotikuntani nuori ei edes tiedä, mitkä ovat nuorisotalon aukioloajat.
Kommentit (21)
Mikähän tämänkin paska-aloituksen motiivi oli? Et ole 16-vuotias kunnanvaltuutettu koska alaikäisenä et ole ollut vaalikelpoinen. Et ole siis voinut olla edes ehdokkaana.
"Olen itse ollut pienestä pitäen kiinnostunut politiikasta ja yhteiskunnallisista asioista, ja niinpä minusta onkin käsittämätöntä kuinka pihalla suurin osa ikäluokkani edustajista tuntuu olevan näistä asioista. Moni kotikuntani nuori ei edes tiedä, mitkä ovat nuorisotalon aukioloajat."
Ah nuo huimat poliittiset kysymykset. Nuorisotalojen aukioloajat. Sitä voi olla kiinnostunut myös oikeista poliittisista asioista ja heittää vesilintua nuorisotaloilla, jos niikseen tulee. :D
Höpsistä, kunnanvaltuutetun tulee olla 18 vuotta täyttänyt.
Mitähän huuhaata nyt taas? Jos olet mukana jossakin toimikunnassa tms. et silti ole kunnanvaltuutettu.
Ei ole mahdollista olla alaikäisenä kunnanvaltuustossa. Et ole vielä vaalikelpoinen kuntavaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä, kunnanvaltuutetun tulee olla 18 vuotta täyttänyt.
Ei niin sanota missään. Tosin ehdolle kuntavaaleissa ei voi asettua joten vaikea sellaiseksi on päästä...
Jaako Plöts kirjoitti:
Mitähän huuhaata nyt taas? Jos olet mukana jossakin toimikunnassa tms. et silti ole kunnanvaltuutettu.
No okei, mä oon nuorisovaltuutettu. On nää termit vielä vähän hakusessa, kun oon ollut politiikassa vasta niin vähän aikaa. Mutta ei politiikkaa muutenkaan pelkillä termeillä hoideta.
AP
Mä oon ollu usein äiti, kun ollaan leikitty kotia.
Vierailija kirjoitti:
Jaako Plöts kirjoitti:
No okei, mä oon nuorisovaltuutettu. On nää termit vielä vähän hakusessa, kun oon ollut politiikassa vasta niin vähän aikaa. Mutta ei politiikkaa muutenkaan pelkillä termeillä hoideta.
AP
Arvostatko mv-lehteä?
Nuorisovaltuusto on paskaa. Kadun jo, että lähdin mukaan. Helvetinmoista pelleilyä, mutta todistus on arvokas ja sen haluan kuitenkin saada. Pari vuotta saa vielä odottaa, että pääsisi ihan oikeasti vaikuttamaan edes jollakin tavalla. Olitko muuten Sotkamossa viikonloppuna?
Kokoomusnuoret pitäisi lakkauttaa
Olen 2-vuotias päiväkodin johtaja. Päätökselläni meillä on aina avoimet ovet.
Älä kuule kakara unta nää. Kyllä ne on muut jotka langoista vetelee.
Minä turautan kakat aina lavuaariin. On käsittämätönkä kuinka pihalla muut vauvat ovat kaikesta mikä liittyy oikeaoppiseen kakkaamiseen.
Ei mihinkään vaippaan tai pottaan, vaan jalat koukkuun ja sinne altaaseen. Siinä on hanakin.
Ei sitä valtaa ole kyllä varsinaisella valtuutetullakaan yhtään enempää. Tervetuloa politiikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jaako Plöts kirjoitti:
AP
Valtaa sinulla ei ole yhtään, mitta kiva että kuuntelevat mielipiteitäsi.