Riittääkö 8 munan kakku 30 hengelle?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä. Vähintään 10 munan kakku oltava.
Jos teet sesonkisuosikin eli mansikkakakun ei tuokaan tule riittämään koska mansikkakakkua kaikki ottaa reilun palan.
1 muna/2-3 hlö on riittävyys täytekakuissa.
Tiedän kyllä laskukaavan, mutta tuon lisäksi 4 muuta kakkua, joten siksi mietin.
Ei riitä. Kyllä tarjottavat pitää laskea siten, että jokaiselle riittää kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä. Kyllä tarjottavat pitää laskea siten, että jokaiselle riittää kaikkea.
Tästä mä oon kyllä vähä eri mieltä. Eihän nyt kakkubuffettiin voi yhtä lajia neljää kakkua tehdä. Mutta teen varmaan vielä pienen kakun lisäksi.
Todennäköisesti ei riitä. Kannattaa varautua siihen, että kaikki eivät syö juustokakkuja ollenkaan, ja suurin osa varmasti haluaa niiden lisäksi myös täytekakkua.
Ihmiset ottaa kaikkea noutopöydästä ja reilusti. Jos vähän isompaa palaa kakkua ottaa ja kakku loppuu, kun puolet syöjistä ottaneet niin tulee saakelin nolo tilanne sekä vieraille, että isäntäväelle.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ottaa kaikkea noutopöydästä ja reilusti. Jos vähän isompaa palaa kakkua ottaa ja kakku loppuu, kun puolet syöjistä ottaneet niin tulee saakelin nolo tilanne sekä vieraille, että isäntäväelle.
No joo ymmärrän pointin mutta jos 15 henkeä syö 8 munan kakun niin ettei muut saa niin saavat kyllä itse hävetä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teet sesonkisuosikin eli mansikkakakun ei tuokaan tule riittämään koska mansikkakakkua kaikki ottaa reilun palan.
Tiedän kyllä laskukaavan, mutta tuon lisäksi 4 muuta kakkua, joten siksi mietin.
Kyllä se vaan täytyy ajatella niin, että kaikki haluavat juuri sitä kakkua. Koska, jos kakku onkin taivaallisen hyvää sitä kyllä syö kaikki (meillä jopa laktoosittomat innostuivt maistamaan) Ja jos jokin kakuista sattuukin olemaan hieman oudon näköinen tai ei niin houkutteleva, ei sitä välttämättä mene kaupaksi, jolloin perus-kakkua menee enemmän. Ei oikein voi tietää, ilman toimivaa kristallipalloa.
Itse tein muistaakseni 8 munan kakun ja identtisen hieman pienemmän varakakun, kun olin siinä rajoilla, että kumpaan päätyisin.
Voit sinä laittaa, vaikka 30 munaa. Vuoan koko ratkaisee ja, että taikina riittää täyttämään sen.
Siinä ja siinä, riippuu tietty munien koostakin. Mieluummin varman päälle, kyllä se jäljelle jäänyt kakku maistuu seuraavanakin päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan täytyy ajatella niin, että kaikki haluavat juuri sitä kakkua. Koska, jos kakku onkin taivaallisen hyvää sitä kyllä syö kaikki (meillä jopa laktoosittomat innostuivt maistamaan) Ja jos jokin kakuista sattuukin olemaan hieman oudon näköinen tai ei niin houkutteleva, ei sitä välttämättä mene kaupaksi, jolloin perus-kakkua menee enemmän. Ei oikein voi tietää, ilman toimivaa kristallipalloa.
Itse tein muistaakseni 8 munan kakun ja identtisen hieman pienemmän varakakun, kun olin siinä rajoilla, että kumpaan päätyisin.
Tein vielä pienemmän pohjan lisäksi. Kaikki kakut on kyllä laktoosittomia, eikö se ole jo aika normi nykypäivänä? :)