Aloitin työt tänään pitkän työttömyyden jälkeen
Nöyrryin ja kävin täydennyskurssin jotta ammattitaitoni olisi ajantasalla. Nyt työnantajat kilpailivat minusta - toisin kuin viime vuonna. Aloitin tänään ja projektipäällikkö joka ei osallistunut rekrytointiin totesi keskustelumme jälkeen että täydellinen valinta vaadittaviin tehtäviin. Ja tärkeimmiksi asioiksi nousi yli kymmenen vuoden takainen osaamiseni. Olen nyt onnellinen.
Kommentit (15)
Miksi pitää nöyrtyä, jotta ymmärtää käydä päivittämässä ammattitaidon.
Pointtini oli se, että minulla oli osaamista mutta firmat eivät kiinnostuneet siitä ennenkuin kävin täydennyskurssin. AP
Ei kannata masentua työttömyyden takia, kyllä sieltä jokin ammattiin liittyvä homma löytyy kun panostaa sen hakemiseen.
Työttömiä haukutaan monisivuisilla ketjuilla, mutta onnistuneista ei kukaan ole kiinnostunut.
Hieno homma. Nyt kannattaa sitten esittää innokasta se koeaika ettei vaan tule ennenaikaisia potkuja. Koeajan jälkeen voit taas olla oma laiska itsesi ja haistatella pomolle pitkät.
Vierailija kirjoitti:
Täydennytskoulutukseen ei ole helppo päästä, jos vain 10% hakijoista hyväksytään. Ei sinne koulutukseen vain kävellä sisään. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täydennytskoulutukseen ei ole helppo päästä, jos vain 10% hakijoista hyväksytään. Ei sinne koulutukseen vain kävellä sisään. AP
Mitä nöyrtymistä siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Pointtini oli se, että minulla oli osaamista mutta firmat eivät kiinnostuneet siitä ennenkuin kävin täydennyskurssin. AP
Niin? Sinulla oli ennestään jotain tärkeää osaamista, mutta ilmeisesti nousi epäily, että jokin olennainen, ehkä uudehko osa osaamisesta puuttui tai oli vanhentunutta. Päivitit sen koulutuksella ja kas, kokonaisuus nousi hakijoiden kärkeen. Mitä kummaa siinä on?
Sillä on merkitystä onko viimeisin merkintä cv:ssä vuosikymmenen takaa vai samalta vuodelta.
Hienoa! Hyviä uutisia on aina kiva kuulla. Onnea uuteen elämänvaiheeseen :)
Onnea!