Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syötkö mielestäsi terveellisesti?

Vierailija
11.06.2018 |

Ja jos syöt niin mistä koostuu ruokavaliosi?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ortorektikot on tosi kiinnostuneita toisten syömisistä. Olen itse sairastanut ortoreksiaa nuorena (ei tosin diagnosoitu) ja silloin minua kiinnosti aina ihan hirveästi myös muiden syömiset. AP:lla lienee jotain syömishäiriötaustaa?

Vierailija
22/34 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö. Syön ihan liikaa esim. pizzaa, karkkeja, suklaata, lihaa ja juon paljon energiajuomaa sekä syön liian vähän esim. kalaa, kasviksia, hedelmiä, marjoja, täysjyväviljatuotteita, ja muuta terveellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö, ja olen ihan fine asian kanssa.

Vierailija
24/34 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala on mulla lähes poikkeuksetta kaurapuuroa ja raejuustoa. Välillä on kaurapuuro mustikkakeitolla ja kanelilla ja välillä voisilmällä. Ja raejuustoa tosiaan aina. Sitte kyytipojaksi 2-3 kuppia kahvia.

Muutoin ei ole mitään rituaaleja... Tuo aamupala on aina tosi tärkeä juttu ja pakko syödä joka ikinen aamu aamupalaa tai muuten ei tule mistään mitään. Myös lounaan syön yleensä tosi hyvin. Sitten alkaakin se suuri vaihtelu ja yleensä esim. Päivällinen on itselleni täysin vieras asia enkä syö sitä ikinä. Iltapalakin vähän niin ja näin. Jotain rahkaa tai leipää yms tulee otettua joskus illemmalla. Tai sitte puuroa. Herkkuja en syö melkeen koskaan kun en vaan tykkää yhtään.

Vierailija
25/34 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kyllä, mutta kasviksia ei ihan päivittäin tule syötyä vaikkakin tykkään niistä paljon.. täytyy siinä asiassa kunnostautua. 😊

Vierailija
26/34 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä syön ja ammattini takia olisi aika koomista jos en söisi terveellisesti..

Vierailija
27/34 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä syön ja ammattini takia olisi aika koomista jos en söisi terveellisesti..

Mitä siis syöt?

Vierailija
28/34 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän siinä uskossa, että syön terveellisesti.

3 kertaa päivässä: aamupala, lounas ja päivällinen. Aamupalan ja lounaan välissä kuppi kahvia ja iltapäivälla lasi mehua tai teetä. 

Syön kasvispainotteisesti, paljon monipuolisia salaatteja (myös villiyrttejä ja -kukkia), kokojyväviljaa (kauraa, ohraa, tattaria), nyt olen syönyt tällä viikolla poikkeuksellisesti kalaa kaksi kertaa, normaalisti lihaa tulee syötyä max kerran viikossa. 

En käytä mitään vegaanikorvikkeita, tai muitakaan valmistuotteita. Kaikki teen itse luomukasviksista ja -lihasta.

Maitotuotteita käytän jonkun verran, mutta vain demeter-laatuista.  Monesti jälkiruoaksi esim vähän "farmarijugurttia"ja marjoja/hedelmiä. Eksoottisia hedelmiä en osta, kun kotimaastakin löytyy paljon valinnanvaraa.

Vierailija
29/34 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön. Paljon vihanneksia, juureksia, marjoja ja hedelmiä. Lisäksi papuja ja linssejä.

Täydennän ruokavaliota juustolla, kananmunilla, hapanmaitotuotteilla, lihalla, siipikarjalla, kalalla, oliiviöljyllä, kookosöljyllä, siemenillä ja pähkinöillä.

Lisäksi syön jonkin verran kauraa. Joskus ruista.

Välillä syön sitten makkaraa, pizzaa, hampurilaisia tai jäätelöä. Aina ei jaksa optimaalista.

Vierailija
30/34 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson syöväni kohtuuterveellisesti. Sen ihmeempään en pyri, koska elämä menisi ankeaksi. Ja olen voinut tähän 44 vuoden ikään asti hyvin nykyiselläkin. 

Syön aika pitkälle Välimeren ruokavalio tyyliin. Olen pescovegetaristi, syön paljon kasviksia, oliiviöljyä, mutta myös monen nykyisin kauhistelemaa valkoista leipää ja pastaa, viiniä... Mielestäni herkuttelen ylellisesti joka päivä eikä mikään ole kiellettyä, mutta silti olen hoikka ja voin hyvin näin. Olen tainnut vaan löytää omalle keholleni sopivan tavan syödä.

Vierailija
31/34 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kuutena päivänä viikossa terveellisesti, enimmäkseen kasviksia ja kalaa. Sitten lauantai on se ei-niin-terveellinen herkuttelupäivä jolloin sallin itselleni roskaruoan ja karkit yms. mitä mieli tekee. 

Vierailija
32/34 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään mikään ei ole terveellistä. Ei oikeasti MIKÄÄN.

Siltä se vähän tuntuu kun kaupassa käy... siksi mulla on tuolla takapihalla kasvamassa yrttejä, porkkanaa, perunaa, herneitä, papuja, kurpitsoja, lehtikaalia, salaattia, sipulia, marjapensaita montaa lajia jne... mitään torjunta-aineita yms. myrkkyjä en käytä. Kunpa saisi paljon satoa pakastimeenkin. Mustikoita tulee kerättyä aina monta ämpärillistä talven varalle. 

Vierailija
33/34 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni meillä syödään terveellisesti. Kasvispainotteista ja aina itsetehtyä.

Eilen oli savulohta, graavilohta, uusia perunoita ja jugurttikastiketta. Tänään gnocchi alla Trapanese jossa tomaattia, haricot vert papuja sekä itsetehtyä pestoa

Huomenna ja keskiviikkona moussakaa joka tehdään munakoisosta ja kesäkurpitsasta.

Hillitysti hiilareita (jos aterialla on perunaa, maissia tai riisiä/makaronia ko päivänä ei syödä leipää), proteiineja sekä kasviksista että lihasta/kanasta/kalasta, rasvana voi ja oliiviöljy, pähkinät ja avokado. Kaikki ruoka täydellisen herkullista

Vierailija
34/34 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään mikään ei ole terveellistä. Ei oikeasti MIKÄÄN.

Siltä se vähän tuntuu kun kaupassa käy... siksi mulla on tuolla takapihalla kasvamassa yrttejä, porkkanaa, perunaa, herneitä, papuja, kurpitsoja, lehtikaalia, salaattia, sipulia, marjapensaita montaa lajia jne... mitään torjunta-aineita yms. myrkkyjä en käytä. Kunpa saisi paljon satoa pakastimeenkin. Mustikoita tulee kerättyä aina monta ämpärillistä talven varalle. 

Noilla pelkästään et tervettä ravintoa saa.