Minkälaisten kavereiden kanssa ette halua olla tekemisissä?
Tuli mieleen tuosta ketjusta, jossa harmitellaan sitä ettei kavereita tai että aina joutuu olemaan se, joka ottaa yhteyttä jos haluaa jonkun nähdä.
Eli minkälaisiin kavereihin/tuttavaperheisiin tms. ette halua olla yhteydessä muuta kuin pakosti? Millaiset ihmiset jätätte oma-aloitteisesti vähemmälle näkemiselle/yritätte saada tuttavuuden hiipumaan?
Onko kyse aina siitä, että ei huvita vai onko vaan sellaisia ihmisiä joihin haluaisitte olla yhteydessä mutta ei vaan tule otettu yhteyttä? Onko jotain erityisiä inhokkeja joista ette niin välitäkään? Mistä tämä johtuu, millaisia nämä ovat?
Kommentit (24)
Ystäväpiirissäni ei ole tilaa ilkeilijöille, varattujen miesten vokottelijoille tai selän takana paskanpuhujille.
Olen myös jättänyt ottamatta yhteyttä "ystävään", joka ei pitänyt mitään yhteyttä itse, mutta tunki aina meidän juhliimme (taisi pitää enemmän meidän kaveripiiristämme kuin minusta...). Ystävyys hiipui siihen ja hyvä niin.
Omaa kaveripiiriäni kun olen tarkastellut, niin on ominaisuuksia, jotka tekevät ihmisestä luotaantyöntävän. Kukaan kavereistani ei ole kaikkea näitä, mutta parissa on sen verran näitä ominaisuuksia, että olen alkanut etääntyä heistä. On kiinnostunut vain omista asioistaan, ja puhuu niistä tai juoruaa itseään kiihdyttävistä asioista - hänellä ei riitä aikaa eikä kiinnostusta minulle. Olen yleisö, joka ei saa suunvuoroa. "Minä en ymmärrä, minä en koskaan" siis kaveri, jolle ainoa oikea tapa toimia on hänen omansa. Toki hän voi sanoa halveksivasti "no, jos itse on tyytyväinen, niin mikäs siinä" ja hartiat hytkyy. Todellakin tekee mieli kertoa tuollaiselle ei mitään. Joskus olisi mukava saada myötätuntoa, ei arvostelua tai ainoita oikeita elämänohjeita. Holhoava, pyrkii ohjailemaan elämääni ja analysoi kaikkea mitä teen tai sanon. Puhuu puolestani ja useimmiten vielä päin p...ttä. Tuon alun esimerkin vastakohta on myös ärsyttävä - on pohjattoman utelias joka asiasta, mutta ei anna itse itsestään mitään. On tunkemassa joka asiaan ja paikkaan, pyrkii omimaan kaverini ja asiani omikseen. Haluaa tietää kaiken, mutta salailee itse kaikkea.
Nuo ovat sellaisia kärjistettyjä esimerkkejä ihmisten ominaisuuksista, jotka ärsyttävät. Useimmat kaverisuhteeni ovat oikein hyviä ja mukavia, ja kaikkihan me olemme kivojen ja ei niin kivojen ominaisuuksien summia.
Niiden, jotka ovat uppoutuneet lapsiperhe-elämään ja joiden on ihan mahdoton puhua muusta kuin lapsista.