Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reetan kuukautiskuppi jäi jumiin ja lääkäri poisti sen pihdeillä

Vierailija
11.06.2018 |

No jopa on hassusti käynyt.

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/201806082201000620_we.shtml

"Se, että kuukautiskuppi jää jumiin on kuitenkin erittäin harvinaista, eikä tapauksia ole rekisteröity montaakaan. Reettakin korostaa, ettei halua saada ketään huolestumaan, vaikka hänelle oli näin sattunut.

- Minulle on sanottu, että eihän tuo ole mahdollista. Näin on kuitenkin ihan oikeasti käynyt, koska kuka nyt tällaista haluaisi keksiä ja valehdella.

- Mutta en ole myöskään kuullut, että jollekin muulle olisi näin käynyt. Viime aikoina on käynyt mielessä, että ostaisin kupin uudestaan ja kokeilisin."

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sinänsä ihmettele että noin voi käydä. Mulla on todella syvä emätin, joskus tarkastuksessa gynetkin ihmetelleet asiaa ja sitä missä asti ylhäällä mulla on kohtu ja munasarjat. Päivän aikana mulla kuukautiskuppi pysyy siinä melko alhaalla, emättimen suun lähellä, jos sen siihen vaan asetan. Mutta yöllä, en tiedä miksi, mutta se kiipii aina ylös niin että on tiukasti kohdunsuun ympärillä kiinni. Yletyn siihen lyhentämättömään antenniin juuri ja juuri, kunhan kyykistyn lattialle ja ponnistan vielä lantionpohjalihaksilla kuppia ulospäin. Revin sen sitten aina siitä antennista ulos ilman mitään "paineentasauksia". Mulla ainakin onnistuu niinkin.

Vierailija
62/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites kupin hygieenisyys?

Vesipesu ei mua vakuuta.

Kuukautisten aikana kuppi huuhdellaan kylmällä vedellä ja kuukautisten jälkeen pestään pesuaineella (mä käytän pesuun harjaa ja puhdistan reiät cocktail-tikulla. Sitten se keitetään ja pannaan pussiin odottamaan seuraavaa käyttöä.

Keitetään puurokattilassa?

Juu ei.

Onneksi on tamponit.

Missä ihmeen puurokattilassa?

Mä käytin ennen tamponeja, mutta ne ärsyttävät emättimen suuaukkoa ja kuivattavat. Harrastan ratsastusta ja moottoripyöräilyä, ja kumpikin oli hankalaa tamponin kanssa, kun alapää tuli kipeäksi.

Jaa, ei mulla ollut mitään ongelmia tamponin kanssa. Siellähän se on kehon sisällä. Harrastan myös ratsastusta.

Kupin antenni kuulemma voi tuntua kun istuu.

Tai jos kuppi menee liian syvälle, sitä ei saakaan pois.

Miten se toimii, jos ei ole pesuvettä, esim. retkioloissa?

No mun emättimen suuaukko on kyllä ulkopuolella.

Outo sävy sulla.

Mutta väännetään sitten: kun tamponi on kunnolla paikoillaan, se on niin syvällä että ei tunnu. Lanka jää kehon ulkopuolelle, mutta se ei tunnu.

No mutta kun mulla tuntuu, vaikka leikkaisin sen langan ihan lyhyeksi. Käytin kuitenkin tamponeja pitkästi yli 10 vuotta, joten kokemusta on. Jouduin tässä vähän aikaa sitten käyttämään tamponia, kun menkat alkoivat eikä ollut kuppia mukana ja ihan yhtä paljon vaivasi kuin ennenkin.

Onko sulla kuivat limakalvot?

Mut hyvä että vaihtoehtoja nykyään riittää.

Pääasia että mrnkkojenkin aikana voi elää normaalisti.

Mulla muuten joskus hankautui häppärit rikki ratsastustunnilla. En tiedä onko se tavallista

Silloin kun käytti kokonahkapaikkahousuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten kannata tuossa tilanteessa yrittää poistaa välttämättä itse pihdeillä, ei ainakaan humalassa. Mulla siitä kokemusta. Kuppi oli mennyt syvälle, ja ollut jo turhan kauan muutenkin kun en bile-illan kesken jaksanut sen kanssa pelata. Kotona suihkussa piti ottaa kuppi pois, mutta en ylettynyt siihen - humalan aiheuttamalla kömpelyydellä oli todennäköisesti osuutta asiaan. No, minäpä näppärästi hain jotkut tylppäkärkiset voimapihdit työkalukaapista ja ei kun niillä kaivelemaan emätintä. 

Humalatila oli ilmeisesti turruttanut tuntoaistin aika hyvin, koska en tuntenut juuri mitään kun yritin tavoitella pihtiä ja vetää sitä. Lopulta sainkin sen ulos. Aamulla krapulan lisäksi oli karmea herätys, kun koko emätintä poltti ja sattui. Olin ilmeisesti juovuspäissäni puristellut kupin lisäksi myös emättimen seinämiä vahingossa ja tehnyt sinne ruhjeita.

Vierailija
64/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesipesu ei mua vakuuta.

Kuukautisten aikana kuppi huuhdellaan kylmällä vedellä ja kuukautisten jälkeen pestään pesuaineella (mä käytän pesuun harjaa ja puhdistan reiät cocktail-tikulla. Sitten se keitetään ja pannaan pussiin odottamaan seuraavaa käyttöä.

Juu ei.

Onneksi on tamponit.

Mä käytin ennen tamponeja, mutta ne ärsyttävät emättimen suuaukkoa ja kuivattavat. Harrastan ratsastusta ja moottoripyöräilyä, ja kumpikin oli hankalaa tamponin kanssa, kun alapää tuli kipeäksi.

Jaa, ei mulla ollut mitään ongelmia tamponin kanssa. Siellähän se on kehon sisällä. Harrastan myös ratsastusta.

Outo sävy sulla.

Mutta väännetään sitten: kun tamponi on kunnolla paikoillaan, se on niin syvällä että ei tunnu. Lanka jää kehon ulkopuolelle, mutta se ei tunnu.

No mutta kun mulla tuntuu, vaikka leikkaisin sen langan ihan lyhyeksi. Käytin kuitenkin tamponeja pitkästi yli 10 vuotta, joten kokemusta on. Jouduin tässä vähän aikaa sitten käyttämään tamponia, kun menkat alkoivat eikä ollut kuppia mukana ja ihan yhtä paljon vaivasi kuin ennenkin.

Onko sulla kuivat limakalvot?

Mut hyvä että vaihtoehtoja nykyään riittää.

Pääasia että mrnkkojenkin aikana voi elää normaalisti.

Mulla muuten joskus hankautui häppärit rikki ratsastustunnilla. En tiedä onko se tavallista

Silloin kun käytti kokonahkapaikkahousuja.

Nykyään on vähän kuivemmat, mutta silloin kun tuo vaiva alkoi ilmetä, ei ollut. Se on se mekaaninen ärsytys. Itse asiassa, kun limakalvot olivat kuivimmillaan ekan lapsen jälkeen, en voinut käyttää kuukuppia, koska sen sisään laittaminen sattui liikaa. Silloin käytin tamponia, koska se sattui vähemmän.

Vierailija
65/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollille joka kauhistelee kupin keittämistä: ainakin Luneten kupissa lukee ettei tarvi keittää, vaan riittää että suihkuttaa haavasprayllä.

Vierailija
66/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesipesu ei mua vakuuta.

Juu ei.

Onneksi on tamponit.

Outo sävy sulla.

Lanka todellakin tuntuu: kutittaa, hiertää ja hankaa. Enkä ymmärrä miten ei voisi tuntua, onhan emättimen suuaukko aika tuntoherkkää aluetta. Itse taittelen langan yleensä pieneksi sykeröksi ja laitan sisääni, se helpottaa vähän.

Vierailija
67/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten kannata tuossa tilanteessa yrittää poistaa välttämättä itse pihdeillä, ei ainakaan humalassa. Mulla siitä kokemusta. Kuppi oli mennyt syvälle, ja ollut jo turhan kauan muutenkin kun en bile-illan kesken jaksanut sen kanssa pelata. Kotona suihkussa piti ottaa kuppi pois, mutta en ylettynyt siihen - humalan aiheuttamalla kömpelyydellä oli todennäköisesti osuutta asiaan. No, minäpä näppärästi hain jotkut tylppäkärkiset voimapihdit työkalukaapista ja ei kun niillä kaivelemaan emätintä. 

Humalatila oli ilmeisesti turruttanut tuntoaistin aika hyvin, koska en tuntenut juuri mitään kun yritin tavoitella pihtiä ja vetää sitä. Lopulta sainkin sen ulos. Aamulla krapulan lisäksi oli karmea herätys, kun koko emätintä poltti ja sattui. Olin ilmeisesti juovuspäissäni puristellut kupin lisäksi myös emättimen seinämiä vahingossa ja tehnyt sinne ruhjeita.

Hui 😮

Vierailija
68/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antennin ihmettelijälle: mulla se kupin antenni auttaa siinä, kun useasti kuppi on niin syvällä, että en voi painaa paineita pois sormilla. Tällöin vedän hellästi antennista. Myös kyykkyyn meneminen auttaa.

Kupin pesen sille tarkoitetussa kattilassa, joka on saatu joskus ilmaislahjana kun on ostanut jotain. Eli tätä ei käytetä muussa kuin kupin keittämisessä.

Olen käyttänyt samaa kuppia 4 (!) vuotta, ja koko tänä aikana en ole kärsinyt hiivasta tai tulehduksista. Pitää vain pitää huoli käsien pesusta ja kupin huolellisesta pesemistä sekä säilytyksestä. Minulla on jo kaapissa uusi kuppi, koska aion heittää vanhan roskiin tämän vuoden aikana.

Kaikille kuppi ei sovi, ja sekin on ihan okei! Onneksi on myös erilaisia siteitä ja tamponeja.

Miksi ihmiset pitää kuppia ja kupin pesua jotenkin niin ällöttävänä, mutta pistävät suuhunsa kuitenkin toisen sukupuolielimiin?

Vierailija
69/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

raota Reetta plllua

Miettiikö kukaan muu nyt, millainen ihminen tämän viestin kirjoitti ja millaisessa mielentilassa?

Minä.

Mutta jos itse asiasta puhutaan, niin minusta se kupin poistaminen on aika hankalaa. Olen kyllä aika keltanokka kuukupin käyttäjänä, ja toivottavasti kokemus tekee minusta vähän taitavamman, mutta kyllä se monesti on sellaista armotonta säheltämistä ja kiskomista ollut, kun en millään meinaa saada sitä alipainetta pois. Muuten se on aivan mielettömän hyvä keksintö!

Vierailija
70/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerran unohdin kupin sisääni useaksi päiväksi. Kun sen vihdoin kaivoin ulos, haju oli aika kuolemainen. Lensi kuppi roskiin samointein enkä uutta osta. Muutenkin hankala kapistus käyttää, huoltaa ja muistaa kuskata mukana yllärimenkkojen varalta.

Vierailija
71/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kerran unohdin kupin sisääni useaksi päiväksi. Kun sen vihdoin kaivoin ulos, haju oli aika kuolemainen. Lensi kuppi roskiin samointein enkä uutta osta. Muutenkin hankala kapistus käyttää, huoltaa ja muistaa kuskata mukana yllärimenkkojen varalta.

Minua ainakin alkoi ällöttää kupin pitäminen laukussa/repussa yllärimenkkoja varten. Tästä syystä ostin yhden sidepaketin, ja laitan yleensä yhden siteen mukaani laukkuun varmuuden vuoksi.

Ei kannata tehdä kaikkea niin vaikeasti. Harmi, että kupin käyttö ei kuitenkaan sujunut sinulla, hyvä kuitenkin että kokeilit!

Vierailija
72/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun huomattiin, että nyt tulee kallis lääkärireissu, olisi voinut Reetta itse/Reetan mies/kaveri voinut puhkaista kuppiin reiän niin, että alipaine olisi hävinnyt. Olisi selvitty kuukupin hinnalla.

Miten se reiän puhkaisu olisi tapahtunut?

Varmaan joka paikasta löytyy jonkinlainen työkalupakki pihteineen.

No on kyllä melko tyhmä akka tuo Reetta, olisi käynyt ukkonsa työkalupakilla ja tonkinut sieltä kärkipihdit. Niitäkin valmistetaan monenlaisella mallilla, on suoraa, kulmaa ja vähemmän suoraa. Jos ei olisi löytänyt, olisi käynyt ostamassa. Olisi tullut lääkärilaskua huomattavasti halvemmaksi. Mutta kuten sanottua, tyhmästä päästä kärsi tässä tapauksessa, tyhmä akka Reetta itse, sen toosa, sen lompakko ja varsinkin se lääkäri. Jota varmasti witutti aikas huolella kun tuollainen aloitekyvytön saapas tulee itkemään turhaa ongelmaa ja tuhlaamaan kalliilla koulutetun lääkärin kallista aikaa. Toivottavasti kirjoitti sellaisen laskun että oppii olemaan vastaisuudessa.

Miks just miehen työkalupakille? Mulla ainakin naisena on ihan oma. Ja eivät ole mitään vaaleanpunaisia leluja. Aikamme yksi naurettavuuksista nekin.

Vierailija
73/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdit moneksi päiväksi, että sulla on menkat?

Nyt lääkäriin puhumaan muistin pätkimisestä!

Toi on jo paha merkki olettaen että päihteillä ei ole osuutta asiaan.

Vierailija
74/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdit moneksi päiväksi, että sulla on menkat?

Nyt lääkäriin puhumaan muistin pätkimisestä!

Toi on jo paha merkki olettaen että päihteillä ei ole osuutta asiaan.

En ole tuo kirjoittaja mutta mulla on käynyt kerran näin. Menkat oli jo lopuillaan, ja viimeisinä päivinä tyhjennän kuppia vain 12 tunnin välein. EIkä se tunnu mulla mitenkään. Joten viimeisenä menkkapäivänä unohtui poistaa kuppi enkä huomannut sitä ollenkaan. Töissä oli kiire ja stressiä, se saattoi vaikuttaa siihen ettei asiaa muistanut. 4 päivän päästä yritin suihkussa masturboida ja huomasin että ei hitto, apuväline ei jotenkin mene emättimeen. Siinä vaiheessa tajusin, että se hemmetin kuppi on sisällä. Oli muuten työläs poistaa, kun olin sen vielä hieromasauvalla runnonut syvälle.

Vierailija
75/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kupittelija, mutta en kyllä haukkuisi kuukuppia sillä perusteella, että olen unohtanut (wtf) sen sisääni useiksi päiviksi. Tuon tasoisella hygienialla ei pysty käyttämään edes kertakäyttötuotteita ilman lemua ja tulehduksia.

Vierailija
76/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kupittelija, mutta en kyllä haukkuisi kuukuppia sillä perusteella, että olen unohtanut (wtf) sen sisääni useiksi päiviksi. Tuon tasoisella hygienialla ei pysty käyttämään edes kertakäyttötuotteita ilman lemua ja tulehduksia.

Menkat oli lopuillaan ja jouduin työtapaturmaan. Siinä hötäkässä tuli niin paljon kaikkea sairaalareissua esim, niin että kuppi jäi kokonaan mielestä. Kun tilanne rauhoittui ja aloin etsimään kuppia pesua ja keittelyä varten, muistin että ei perhetti sehän on vielä sisuksissa. En silloinkaan käyttänyt kuppia kuin silloin tällöin, koska se on hankala käyttää. Aiheuttaa ohivuotoja niin, että sidettä joutuu lisänä käyttämään kuitenkin. Kertakäyttötuotteet nyt havaitsee väkisinkin, kuppia ei.

Vierailija
77/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luottaisi mihinkään kuppiin.

Enkä tamponiin. Ohi- ja läpivuotoja sattuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi