Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reetan kuukautiskuppi jäi jumiin ja lääkäri poisti sen pihdeillä

Vierailija
11.06.2018 |

No jopa on hassusti käynyt.

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/201806082201000620_we.shtml

"Se, että kuukautiskuppi jää jumiin on kuitenkin erittäin harvinaista, eikä tapauksia ole rekisteröity montaakaan. Reettakin korostaa, ettei halua saada ketään huolestumaan, vaikka hänelle oli näin sattunut.

- Minulle on sanottu, että eihän tuo ole mahdollista. Näin on kuitenkin ihan oikeasti käynyt, koska kuka nyt tällaista haluaisi keksiä ja valehdella.

- Mutta en ole myöskään kuullut, että jollekin muulle olisi näin käynyt. Viime aikoina on käynyt mielessä, että ostaisin kupin uudestaan ja kokeilisin."

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites kupin hygieenisyys?

Vesipesu ei mua vakuuta.

Kuukautisten aikana kuppi huuhdellaan kylmällä vedellä ja kuukautisten jälkeen pestään pesuaineella (mä käytän pesuun harjaa ja puhdistan reiät cocktail-tikulla. Sitten se keitetään ja pannaan pussiin odottamaan seuraavaa käyttöä.

Mä pesen sen saippualla tyhjentäessä.

Vierailija
42/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kupin materiaalia ei voida kehittää enemmän antibakteerisemmaksi tai ei niin huokoisaksi?

Minulla myös kuppi vuotaa ja pitää olla pieni side tämän takia?

Mulla on silikoninen kuppi, sehän on antibakteerinen ja ei-huokoisa.

Katotaan kuukuppikunnan sivuilta niksejä tuohon pikkuvuotoon. Mäkin löysin sieltä neuvon, eikä ole enää ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesipesu ei mua vakuuta.

Kuukautisten aikana kuppi huuhdellaan kylmällä vedellä ja kuukautisten jälkeen pestään pesuaineella (mä käytän pesuun harjaa ja puhdistan reiät cocktail-tikulla. Sitten se keitetään ja pannaan pussiin odottamaan seuraavaa käyttöä.

Keitetään puurokattilassa?

Juu ei.

Onneksi on tamponit.

Vierailija
44/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesipesu ei mua vakuuta.

Juu ei.

Onneksi on tamponit.

Missä ihmeen puurokattilassa?

Mä käytin ennen tamponeja, mutta ne ärsyttävät emättimen suuaukkoa ja kuivattavat. Harrastan ratsastusta ja moottoripyöräilyä, ja kumpikin oli hankalaa tamponin kanssa, kun alapää tuli kipeäksi.

Vierailija
45/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun koirat parittelevat, ne voivat jäädä helposti "nalkkiin" toisiinsa. Käykö sama myös Reetalle? 

Vierailija
46/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku siinä kupissa mättää. Sattuu laittaa kuukautisten aikana. Ja ei ole roiskevapaa laite.

Ehkä muotoilussa ja materiaalissa olisi vielä kehitettävää paljon.

Vierailija
47/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, emättimien pituuksissa on iso ero. Mulla on ilmeisesti harvinaisen pitkä koska raskausaikoina oli aina ongelmia saada kohdunkaula tunnusteltua, lyhytsormiset eivät yltäneet, ja samoin papa-kokeessa usein huomautetaan. Olen kyllä muutenkin pitkä naiseksi, kai se jossain määrin korreloi.

Vierailija
48/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesipesu ei mua vakuuta.

Juu ei.

Onneksi on tamponit.

Halutessaan voi sille ostaa oman pikkukattilan. Ei tule paljon hintaa lisää, halvimmat esim. Prismassa maksavat alle 10 e. Itselläni on tapana tiskata huolellisesti / pestä kattila astianpesukoneessa.

Vierailija
49/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesipesu ei mua vakuuta.

Nyt oksennan!!! Ensin keität veriset kuppisi kattilassa ja sen jälkeen teet siinä jonkun lihakeiton? En ikinä tulisi teille syömään! Vai onko menkkaverikeittosi toisessa kattilassa ja vieressä paistat pannulla munakasta?! Hyi saasta!

Vierailija
50/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesipesu ei mua vakuuta.

Juu ei.

Onneksi on tamponit.

Mä käytin ennen tamponeja, mutta ne ärsyttävät emättimen suuaukkoa ja kuivattavat. Harrastan ratsastusta ja moottoripyöräilyä, ja kumpikin oli hankalaa tamponin kanssa, kun alapää tuli kipeäksi.

Jaa, ei mulla ollut mitään ongelmia tamponin kanssa. Siellähän se on kehon sisällä. Harrastan myös ratsastusta.

Kupin antenni kuulemma voi tuntua kun istuu.

Tai jos kuppi menee liian syvälle, sitä ei saakaan pois.

Miten se toimii, jos ei ole pesuvettä, esim. retkioloissa?

Vierailija
51/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutista huonoille trolleille. Nää on jo nähty aika kauan sitten, onko kuppi teille joku uus juttu? xD

Huutista myös pöpökammoisille. Tiesittekö, että ihmisessä on enemmän bakteereja kuin omia soluja? Niin, kuuraa ittes juuriharjalla siellä suihkussa... Ei auta mittee

Vierailija
52/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No totta kai se voi jäädä jumiin, kun siellä sisällä on alipaine ja jos menee tarpeeksi syvälle, ei sormet enää yletä.

T. Kuukuppityttö

What goes in, must come out. Ei se sinne kadota voi kuitenkaan :D

Totta, mutta se on kuitenkin alipaineella kiinni eli aika tehokas imukuppimainen imu. Alipaine pitää aina purkaa ennen kupin vetämistä ulos (tästä syystä en tajua niitä kupin "antenneja").

Se kyllä ihmetyttää että miten niin ylös voinut karata ettei sormet yllä, jos tässä nyt oli siitä kyse? Naisen värkkihän on vain jotain 8cm syvä normitilassa.

Mun pisimmät sormet ovat 7 cm pitkät, joten 8 cm on niin syvällä, etten saa mitään otetta. Kokemusta on pari kertaa kondomin katoamisesta syvälle sisälle. Oli pakko pyytää apua sen poistamiseen. Itse en ylettänyt millään.

Vierailija
53/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, emättimien pituuksissa on iso ero. Mulla on ilmeisesti harvinaisen pitkä koska raskausaikoina oli aina ongelmia saada kohdunkaula tunnusteltua, lyhytsormiset eivät yltäneet, ja samoin papa-kokeessa usein huomautetaan. Olen kyllä muutenkin pitkä naiseksi, kai se jossain määrin korreloi.

Pienet miehet luulottelevat, että emätin on lyhyt 🙄.

Vierailija
54/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesipesu ei mua vakuuta.

Nyt oksennan!!! Ensin keität veriset kuppisi kattilassa ja sen jälkeen teet siinä jonkun lihakeiton? En ikinä tulisi teille syömään! Vai onko menkkaverikeittosi toisessa kattilassa ja vieressä paistat pannulla munakasta?! Hyi saasta!

1) Kuppia ei keitetään verisenä.

2) Minulla on kuukuppia varten oma kattila.

3) Ystäväpiiriini kuuluu älykkäitä ja miellyttäviä ihmisiä, joten en usko, että olisit muutenkaan tulossa meille syömään.

Vierailija
55/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesipesu ei mua vakuuta.

Juu ei.

Onneksi on tamponit.

Jaa, ei mulla ollut mitään ongelmia tamponin kanssa. Siellähän se on kehon sisällä. Harrastan myös ratsastusta.

Ite tosiaan leikannut aina antennis pois, jotta se ei tunnu. Poistamisessa ei ole ollut mitään ongelmaa ensimmäisen kokeilussaan jälkeen.

Lunetella on tai on ollut yksittäispakattuja kuppipyyhkeitä (kuin savetit), toiset käyttävät ihan pullosta huuhteluvettä. Ite vaivaudun siteisiin retki- tai mökkiolosuhteissa. Vaikka öisin on ikävä kuppia, kun saa nukkua alasti. :|

10 vuotta takana

Vierailija
56/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesipesu ei mua vakuuta.

Juu ei.

Onneksi on tamponit.

No mun emättimen suuaukko on kyllä ulkopuolella.

Sen voi huuhdella myös pullon avulla. Antennin olen aina leikannut pois. Kuukuppi ei tunnu käytössä. Tosin ainakin Lunette voi olla ekoilla kerroilla jäykkä ja tuntua välillä, mutta se vaiva paranee, kun keittää pari kertaa.

Vierailija
57/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanottiinko tossa että siteet aiheutti viemäritukoksen (en avannut linkkiä, mutta olin lukevinani kommenteista artikkeliin liittyvän lainauksen)? Eihän niitä viemäriin saa heittää, johan se sanotaan niissä pakkauksissakin.

Vierailija
58/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesipesu ei mua vakuuta.

Juu ei.

Onneksi on tamponit.

Outo sävy sulla.

Mutta väännetään sitten: kun tamponi on kunnolla paikoillaan, se on niin syvällä että ei tunnu. Lanka jää kehon ulkopuolelle, mutta se ei tunnu.

Vierailija
59/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka näitä juttuja keksii, onko toimittajilla varastossa hiljaisen uutiskesän juttuja? En siis ollenkaan väitä että ko. tilanne olisi mahdoton, mutta miten se päätyy lehteen?

Ihan oikeastiko Reetta (nimi muutettu) ottaa iltapäivälehteen yhteyttä, että "haluaisitteko tehdä jutun siitä kun kuukautiskuppi juuttui sisälleni"?

Ostolakossa bloggari kirjotti just samasta aiheesta viikko pari sitten. Eiköhän toimittaja ole lukenut postauksen ja keksinyt "Reetan" ja loput itse?

Itsekin luin Ostolakossa-blogin jutun ja tuo tarina taitaa olla yhden kommentoijan kertomuksen suora kopio. Pitäsköhän ryhtyä toimittajaksi, kun nykyään näköjään riittää se, että hallitsee copy-pasten.

Vierailija
60/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesipesu ei mua vakuuta.

Juu ei.

Onneksi on tamponit.

Outo sävy sulla.

Mutta väännetään sitten: kun tamponi on kunnolla paikoillaan, se on niin syvällä että ei tunnu. Lanka jää kehon ulkopuolelle, mutta se ei tunnu.

No mutta kun mulla tuntuu, vaikka leikkaisin sen langan ihan lyhyeksi. Käytin kuitenkin tamponeja pitkästi yli 10 vuotta, joten kokemusta on. Jouduin tässä vähän aikaa sitten käyttämään tamponia, kun menkat alkoivat eikä ollut kuppia mukana ja ihan yhtä paljon vaivasi kuin ennenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä