Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reetan kuukautiskuppi jäi jumiin ja lääkäri poisti sen pihdeillä

Vierailija
11.06.2018 |

No jopa on hassusti käynyt.

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/201806082201000620_we.shtml

"Se, että kuukautiskuppi jää jumiin on kuitenkin erittäin harvinaista, eikä tapauksia ole rekisteröity montaakaan. Reettakin korostaa, ettei halua saada ketään huolestumaan, vaikka hänelle oli näin sattunut.

- Minulle on sanottu, että eihän tuo ole mahdollista. Näin on kuitenkin ihan oikeasti käynyt, koska kuka nyt tällaista haluaisi keksiä ja valehdella.

- Mutta en ole myöskään kuullut, että jollekin muulle olisi näin käynyt. Viime aikoina on käynyt mielessä, että ostaisin kupin uudestaan ja kokeilisin."

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kuukuppi ”käyttäytyy” jos on taaksepäin kallistunut kohtu? Vaikuttaako johonkin?

Vierailija
22/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka näitä juttuja keksii, onko toimittajilla varastossa hiljaisen uutiskesän juttuja? En siis ollenkaan väitä että ko. tilanne olisi mahdoton, mutta miten se päätyy lehteen?

Ihan oikeastiko Reetta (nimi muutettu) ottaa iltapäivälehteen yhteyttä, että "haluaisitteko tehdä jutun siitä kun kuukautiskuppi juuttui sisälleni"?

Ostolakossa bloggari kirjotti just samasta aiheesta viikko pari sitten. Eiköhän toimittaja ole lukenut postauksen ja keksinyt "Reetan" ja loput itse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun huomattiin, että nyt tulee kallis lääkärireissu, olisi voinut Reetta itse/Reetan mies/kaveri voinut puhkaista kuppiin reiän niin, että alipaine olisi hävinnyt. Olisi selvitty kuukupin hinnalla.

Vierailija
24/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kuukautiset loppu. En ehtinyt tutustua kuukuppiin. Mutta olen kuullut, että jos antennista ei saa kunnon otetta, kuppia ei saakaan irti.

Itse en olisi moiseen luottanut. Oli niin runsaat menkat. Tamponi ja side on ihan hyviä. Mutta jos joku uskaltaa pelata kupin kanssa, niin hyvä. Ei tule jätettä.

Mä olen leikannut antennit pois kupeistani. Ei sillä tee mitään. Yksi sormi ujutetaan päästämään paine pois ja jotenkin sen vaan sitten saa kokonaan pois. Käyttöä takana yli 10 vuotta, muutamalla eri merkillä. Enemmän se vetää kuin side. :)

Vierailija
25/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun huomattiin, että nyt tulee kallis lääkärireissu, olisi voinut Reetta itse/Reetan mies/kaveri voinut puhkaista kuppiin reiän niin, että alipaine olisi hävinnyt. Olisi selvitty kuukupin hinnalla.

Miten se reiän puhkaisu olisi tapahtunut?

Vierailija
26/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Tässä tapauksessa koko toosa.

Vierailija
27/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No totta kai se voi jäädä jumiin, kun siellä sisällä on alipaine ja jos menee tarpeeksi syvälle, ei sormet enää yletä.

T. Kuukuppityttö

What goes in, must come out. Ei se sinne kadota voi kuitenkaan :D

Totta, mutta se on kuitenkin alipaineella kiinni eli aika tehokas imukuppimainen imu. Alipaine pitää aina purkaa ennen kupin vetämistä ulos (tästä syystä en tajua niitä kupin "antenneja").

Se kyllä ihmetyttää että miten niin ylös voinut karata ettei sormet yllä, jos tässä nyt oli siitä kyse? Naisen värkkihän on vain jotain 8cm syvä normitilassa.

Emätin on pitempi kuin 8 cm. Vrt. tamponin pituus. Kun se on paikoillaan, se on kaukana sormen ulottuvilta. Joku 12 cm on lähempänä totuutta.

Lisäys: äiti laittoi joskus 2 tamponia kovaan vuotoon. Eli 8 cm ei todellakaan ole aikuisen emättimen pituus.

Vierailija
28/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joka paikasta löytyy jonkinlainen työkalupakki pihteineen.

Vierailija
29/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kuukautiset loppu. En ehtinyt tutustua kuukuppiin. Mutta olen kuullut, että jos antennista ei saa kunnon otetta, kuppia ei saakaan irti.

Itse en olisi moiseen luottanut. Oli niin runsaat menkat. Tamponi ja side on ihan hyviä. Mutta jos joku uskaltaa pelata kupin kanssa, niin hyvä. Ei tule jätettä.

Mä olen leikannut antennit pois kupeistani. Ei sillä tee mitään. Yksi sormi ujutetaan päästämään paine pois ja jotenkin sen vaan sitten saa kokonaan pois. Käyttöä takana yli 10 vuotta, muutamalla eri merkillä. Enemmän se vetää kuin side. :)

En hifffaa miten sen saa paikoilleenkaan tarpeeksi syvälle. Yritin käyttää ob.ta, muttei se onnistunut ilman asetinta.

No, ei tartte enää läträtä verisotkujen kanssa.

Vierailija
30/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuppeilijat nyt veti herneen nenään. Näin nyt on päässyt käymään, voi voi. Kaikkien ei tarvitse kuppia käyttää. Minullakin se useimmiten painaa virtsarakkoa ja kupin saa laittaa jopa kolmesti, ennen kuin sen saa paikoilleen. Ei kovin kivaa ja vaivatonta.

Missä on vedetty herneet nenään ja kerrottu, että kaikkien pitää käyttää kuppia?

Vierailija
31/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joka paikasta löytyy jonkinlainen työkalupakki pihteineen.

Joo-o. Olipas se Reetta tosiaan hölmö.

Vierailija
32/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hifffaa miten sen saa paikoilleenkaan tarpeeksi syvälle. Yritin käyttää ob.ta, muttei se onnistunut ilman asetinta.

Se kuppi taitellaan tietyllä tavalla ja työnnetään sisään. Sitä ei tarvitse työntää kovin syvälle.

Vierailija
33/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään saanut pelkkää tamponia kunnolla, asettimen kanssa kyllä. Kupin ei tarvitse mennä ihan niin ylös, ja koska se on liukas, se menee ihan itse sille paikalle, missä sen on hyvä olla eikä tunnu. Tosiaan menkkojen aikana kohdunsuu on alempana kuin tavallisesti. Kiihottuessa se nousee vielä ylemmäs, sitten pitää vain odotella, että kuppi tulee vähän alemmas jos tarvii ottaa pois. :D

Vierailija
34/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No totta kai se voi jäädä jumiin, kun siellä sisällä on alipaine ja jos menee tarpeeksi syvälle, ei sormet enää yletä.

T. Kuukuppityttö

What goes in, must come out. Ei se sinne kadota voi kuitenkaan :D

Totta, mutta se on kuitenkin alipaineella kiinni eli aika tehokas imukuppimainen imu. Alipaine pitää aina purkaa ennen kupin vetämistä ulos (tästä syystä en tajua niitä kupin "antenneja").

Se kyllä ihmetyttää että miten niin ylös voinut karata ettei sormet yllä, jos tässä nyt oli siitä kyse? Naisen värkkihän on vain jotain 8cm syvä normitilassa.

Antenni on ainoa johon sormeni ylettää kun kuppi on paikoillaan. Siitä on pakko vetää, että kupin saa kosketusetäisyydelle. En saa etu/Keskisormi-otteella puristettua kupin pohjasta tarpeeksi kovaa että alipaineen saisi pois, joten kiskon kupin antennista niin lähelle kuin suinkin saan. Melkoista äherrystä se aina on, vaikka olen kuppia jo vuosia käyttänyt.

Vierailija
35/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tää seuraavaksi meinaa tunkea sisäänsä? Pizzaa? 

Sun kommentti tais tulla väärään ketjuun.

Vierailija
36/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kupin hygieenisyys?

Vesipesu ei mua vakuuta.

Vierailija
37/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut inha juttu tuossa kupissa on tyhjennys muualla kuin kotona. Voi roiskua verta ja kupin pudistaminen inhottavaa. Voiko kuppi olla puhdas vedellä huuhtelun jälkeen?

Jos kuppi molskahtaa housuille vaikka yleisessä vessassa jne.

Vierailija
38/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites kupin hygieenisyys?

Vesipesu ei mua vakuuta.

Kuukautisten aikana kuppi huuhdellaan kylmällä vedellä ja kuukautisten jälkeen pestään pesuaineella (mä käytän pesuun harjaa ja puhdistan reiät cocktail-tikulla. Sitten se keitetään ja pannaan pussiin odottamaan seuraavaa käyttöä.

Vierailija
39/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut inha juttu tuossa kupissa on tyhjennys muualla kuin kotona. Voi roiskua verta ja kupin pudistaminen inhottavaa. Voiko kuppi olla puhdas vedellä huuhtelun jälkeen?

Jos kuppi molskahtaa housuille vaikka yleisessä vessassa jne.

Ei se sen likaisempi ole kuin sun oma bakteerikanta, ellet sitten huuhtele sitä vessanpöntössä.

Vierailija
40/77 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kupin materiaalia ei voida kehittää enemmän antibakteerisemmaksi tai ei niin huokoisaksi?

Minulla myös kuppi vuotaa ja pitää olla pieni side tämän takia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi