Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään joka sairastaa autismia?

Vierailija
10.06.2018 |

Puhuuko hän sanaakaan?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas lapseni ei sairasta autismia, vaan on autismin kirjon henkilö. Puhuu kyllä, mutta vastaa usein vain kyllä ja ei tai sitten yhdellä sanalla kysymyksiin. Muuten puhe on tarkoituksetonta "Hömppää" ja fraaeja. Nuorempana puhui enemmän ja oli dialogissa kanssamme.

-Erilaisen nuoren äiti-

Vierailija
2/22 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o. Minullakin on autismikirjon häiriö, ja tarvittaessa puhun kohdatessa ihan juuri näin samaa tahtia kuin kirjoitankin. Yleensä tosin en, koska se on pääsääntöisesti mielestäni joutavaa - mitä se tietysti onkin. Meitä on tällä janalla moneksi: täysin puhumattomista autisteista meihin korkeakoulutettuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismi ei ole sairaus vaan neurologinen oireyhtymä. Sitä ei siis sairasta kukaan

Vierailija
4/22 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
5/22 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan autismia. Puhun lähinnä perheelleni. Jos joku muu kysyy minulta jotain, en yleensä vastaa mitään.

Vierailija
6/22 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismi ei ole sairaus. En sairasta. Olen autisti.

Vierailija
7/22 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen olevani itse. Voit päätellä, että jos olen aikuisiälle selviytynyt ilman diagnoosia, osaanko ja olenko viitsinyt puhua.

Vierailija
8/22 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ota kirjaimellisesti tätä. Mutta ainakin osa teistä jankkaa sairaanloisesti. Tämä oli sitten ironinen vitsi.

Vierailija
9/22 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastan autismia. Puhun lähinnä perheelleni. Jos joku muu kysyy minulta jotain, en yleensä vastaa mitään.

Miksi et puhu muille?

Vierailija
10/22 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ota kirjaimellisesti tätä. Mutta ainakin osa teistä jankkaa sairaanloisesti. Tämä oli sitten ironinen vitsi.

Sairaalloinen, ei sairaanloinen, juntti.

Vierailija
11/22 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussa kaksi. Mun poika ja hänestä pari vuotta nuorempi serkku. Oma poika selviää elämässä pienellä tuella itsenäisesti. Serkku on vaikea tapaus. Joo ja ei tajuttu, että suvussahan on selvästi vanhempia erityishenkilöitä, kuten esim. appiukko. Pidettiin vain alkoholismin vuoksi hankalana luonteena. Mutta kyllä se päinvastoin oli, alkoholiriippuvuus taisi johtua neurologisista ongelmista.

Vierailija
12/22 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspergerin syndrooma kuuluu ns. autismin kirjoon ja asperger -termin käytöstä nykylaajuisessa merkitysessä ollaan luopumassa. Jatkossa siis aspergerin syndroomasta kärsivät ilmaistaan kaikki autisteina.

Vierailija
13/22 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
14/22 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd- läheiseni puhuu liikaakin, pari nuorempaa samalla diagnoosilla ihan normaalisti ja asperger- ihmiset hivenen jäykästi mutta muuten tavanomaisesti.

Vierailija
15/22 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa huono vitsi.

Vierailija
16/22 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse autismikirjon henkilö.

Vierailija
17/22 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa huono vitsi.

Älä? Oliko sinulla muuta? Mitä sanot jos sen tarkoitus olikin olla huono? 

Vierailija
18/22 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Kyllä hän puhuu omia juttujaan, mutta ihan omissa maailmoissaan on, ei hänen kanssaan voi normaalisti keskustella. Voi hänelle puhua mutta vastaa sitten jotain missä ei ole päätä eikä häntää.

Vierailija
19/22 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useita. Kaikki yliopistolta - kovia tieteitä. Taiteilijoita tunnen pari, ovat uskomattomia yksityiskohdissa. Keskustelu heidän kanssaan on vaihtelevaa, yleensä sen onnistuminen tuntuu olevan lähinnä kiinni siitä, _haluavatko_ he jutella. Tieteilijät eivät jaksa turhanpuhumista hetkeäkään - sieltä tulee aika nopeasti ja tylysti keskeytys.

Vierailija
20/22 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele erittäin fiksu, selkeäsanainen ja huumorintajuinen ja naurava henkilö. Sellainen on kumppanini. Mutta jos olemme kaupungilla ihmisvilinässä, siinä vain on liikaa aistiärsykkeitä hänelle. Silloin hän vaikuttaa etäiseltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi