Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä tuloksen saat tästä masennustestistä?

Vierailija
10.06.2018 |

https://www.mielenterveystalo.fi/nuoret/itsearviointi_omaapu/itsearvioi…

Minkä tuloksen saat tästä masennustestistä?

Vaihtoehdot

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

35

En ole uskaltanut koskaan hakea apua koska tuntuu että minulla ei ole mitään oikeita ongelmia. Masennukseni alkoi joskus yläasteella jolloin yritin itsemurhaa, vaikkakkin aika huonosti.

Vierailija
22/38 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mielialasi vaikuttaa olevan normaali ja hyvä."

Muutama vuosi sitten psykologi teetätti minulla tuon testin. En muista kaikkia vastauksiani saati tarkkaa tulosta, mutta huomasin, kuinka paljon vähemmän masentuneeksi olen tullut. Enää en kroonisesti mieti itsemurhaa tai pidä tulevaisuutta toivottomana. Elämä ei tunnu enää niin raskaalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huono testi. 

Esim. melkein jokaisessa tuo "tunnen enemmän jotain kuin aiemmin". Mihin tässä verrataan? Eilen vain varhaislapsuudessa?

Ja täällä jo mainittu painonvaihtelu? Ehkä jopa yleisempåä masennuksessa on lihoa kuin laihtua. 

Laihtuminen suorastaan piristää useimpia, jos näin pääsee käymään. 

Vierailija
24/38 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 20 pistettä, mutta uskoisin, että suurin osa pisteistä johtuu huonosta itsetunnosta.

Vierailija
25/38 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 pistettä, kohtalaisesti masentunut. Pari vuotta sitten diagnosoitu keskivaikea masennus.

Vierailija
26/38 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 pistettä. Ja käytän mielialalääkettä.

Voi siis sanoa että hoito tehoaa!

Vierailija
27/38 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaihtoehtoina on vain ruokahalun väheneminen ja laihtuminen vs ennallaan pysyminen? Toisethan alkaa masentuneena syödä enemmän ja lihovat.

Mulle sanottiin psyk. polilla että sen laihtumisen voi noissa vaihtaa lihomiseen (eli jos on lihonut yli 7,5 kiloa valkkaa siitä että on laihtunut yli 7,5 kg), vaikuttaa kuitenkin pisteissä samalla tavalla.

Vierailija
28/38 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

30. Mulla on keskivaikean masennuksen diagnoosi ja OCD. Joskus taisin saada enemmänkin pisteitä tuosta.

Vierailija
29/38 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaihtoehtoina on vain ruokahalun väheneminen ja laihtuminen vs ennallaan pysyminen? Toisethan alkaa masentuneena syödä enemmän ja lihovat.

Mulle sanottiin psyk. polilla että sen laihtumisen voi noissa vaihtaa lihomiseen (eli jos on lihonut yli 7,5 kiloa valkkaa siitä että on laihtunut yli 7,5 kg), vaikuttaa kuitenkin pisteissä samalla tavalla.

Kiitos tiedosta. Lihon, kun hermostun jostain tai jännitän jotain. 

Etsin kuukaudesta toiseen työpaikkaa ja olen taloudellisesti pulassa, mutta/ja mätän makeaa.

En mielestäni ole masentunut tällä hetkellä. Minulla on ollut keskivaikea masennus vuosia sitten.

ohis

Vierailija
30/38 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 pistettä

Vierailija
31/38 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 pistettä. Koen hankalaksi verrata oloani johonkin aikaisempaan olotilaan, koska mulla on pitkäaikainen masennus. Toki välillä on parempia päiviä ja kausia. Ihmetyttää myös oletus siitä, että masentunut laihtuu. Mä oon ainakin lihonut, koska oon syönyt huonosti ja ruuanlaitto tai liikunta ei kiinnosta.

Vierailija
32/38 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 pistettä vaikka pidän itseäni varsin onnellisena ja tyytyväisenä.

Vierailija
33/38 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi 10

Vierailija
34/38 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

35

En ole uskaltanut koskaan hakea apua koska tuntuu että minulla ei ole mitään oikeita ongelmia. Masennukseni alkoi joskus yläasteella jolloin yritin itsemurhaa, vaikkakkin aika huonosti.

Painin itse aika samankaltaisten ajatusten kanssa opiskeluaikoina tuhlaten vuosia vain siksi, etten uskaltanut avautua ongelmistani, joten haluaisin ehdottomasti kannustaa hakemaan apua. Terveydenhuollon ja esim. auttavien puhelinten/nettisivujen henkilöstö on paikalla siksi, että ne haluaa auttaa.

Sen tapaiset ajatukset, ettei ansaitse yhtä paljon kuin muut, tai että on huonompi/arvottomampi jne. kuuluvat aika monilla masentuneilla siihen vakisettiin, mutta oikeastihan se ei pidä paikkaansa, se on vain oman pään sisällä. Ansaitset ihan yhtä lailla apua kuin kaikki muutkin, etkä ole turhana painolastina kenellekään, vaikka oma pääkoppa saattaakin väittää päinvastaista. Uskallat vaan avata suun, anonyymisti tai kasvokkain.

Vierailija
35/38 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

47 pistettä, vuosia sitten diagnosoitu vaikea masennus.

Vierailija
36/38 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

20p

En ole oikeasti masentunut, olen vain hyvin neuroottinen.

Vierailija
37/38 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain 30% 143:sta on terveitä?? Kyselyä ei suunnattu masentuneille vaan kaikille ihmisille, ja silti tuollainen tulos??

Vierailija
38/38 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 pistettä. En pidä itseäni masentuneena enkä tarvitse ammattiapua, vaikka testi kehoittaa siihen. Mielestäni olen vain kyrpiintynyt nykyiseen elämäntilanteeseen: ei ole työtä eikä rahaa, ei ystäviä eikä parisuhdetta. Itsaria oon jossain välissä miettinyt ja varmaan sen joskus tulevaisuudessa teen jos asiat jatkuu tällä mallilla.

Saman tuloksen sain kerran lääkäriltä kun halusin saada apua pahaan olooni. Käski jutella ystävien kanssa, vaikka kerroin ettei niitä ole ja sanoi ettei mua auta lääkitys, joten ei voi auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi