Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa äitejä jotka käyvät töissä mutta jaksavat silti panostaa ruuanlaittoon ja terveelliseen syömiseen?

Vierailija
10.06.2018 |

Yleisintä ainakin vaikuttaa olevan se että kun työssäkäynti alkaa niin perheen syöminen muuttuu kalapuikot ranskalaiset pizza -linjalle.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meitä. Ehdimme lisäksi harrastaa urheilua 5 kertaa viikossa ja hoidamme eläintarhan.

Vierailija
2/19 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on. Meillä molemmilla on vaativat työt, työmatkoja ja pitkiä päiviä työmatkaan menee 30min suuntaana. Lapsia 4. Vuosien mittaan on rakennettu 2 taloa pääosin itse, silti ehdittiin.

Joka päivä on itse tehtyä hyvää ruokaa, ei näille einekset edes kelpaa kuin hätätilanteessa max kerran kuukaudessa.

Ei arkiruuan tekoon mene kuin 30 min, ihme jos sitä ei ehdi! Viikonloppuisin tehdään sitten parin päivän haudutettavia pataruokia. Molemmat tykkää laittaa ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein jaksa. Raskas työ, pitkä työmatka, lapset tarvii apua koulunkäyntiin, ja pahin se että en nuku juuri ollenkaan. Teen kyllä kotiruokaa ja kerään marjojakin. Pahimpana kiireiden aikana terveellisyys ratkaistaan syömällä kodin ulkopuolella, vaikka ihan huoltsikalla tai ostan kotiin valmiita salaatteja kaupasta. Kodin ulkopuolella syömiseen menee rahaa, mutta säästyy aikaa.

Vierailija
4/19 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjataisin en ole tehnyt ruokaa, muina päivinä kyllä.

t. kahden yh

Vierailija
5/19 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.Jos en panosta terveelliseen ruokaan,liikuntaan ja puhtaaseen kotiin,en jaksa painaa hyvää arkea ja kovasti töitä.t.yh

Vierailija
6/19 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut neljän lapsen työssäkäyvä äiti, (ja meillä muuten oli myös isä, eivät kaikki lapsiperheet eroa) ja kyllä meillä tehtiin ruokaa. Ja tehdään.

Terveellinen ruokakin voi olla muuten nopeaa. Pakaste säilyttää kasvisten ravintoaineet paremmin kuin kuukausien viileäsäilytys, joten pakastevihannekset ovat ihan terveellinen vaihtoehto, ja niiden avulla nopeuttaa ruuanlaittoa olennaisesti.

Vierailija
7/19 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä juttu se on, että se olisi äidin tehtävä? Meillä mies hoitaa ruokapuolen. Minulla on muita kotitöitä kuten siivous ja pyykit. Välillä itsekin laitan ruokaa. Ei vie paljoa aikaa tehdä esim. salaatti annoksen kylkeen. Puhutaan ehkä kahdesta minuutista. 

Vierailija
8/19 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Teen yleensä alkuviikon ruoat viikonloppuna valmiiksi jääkaappiin tai pakastimeen. Töiden jälkeen vaan sitten lämmitetään. Ihan normaaleja kotiruokia syödään. Ei sitä ilman monipuolista ja ravitsevaa ruokaa ja säännöllistä liikuntaa jaksaisikaan lapsiperheen arkea!

Vierailija
9/19 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä juttu se on, että se olisi äidin tehtävä? Meillä mies hoitaa ruokapuolen. Minulla on muita kotitöitä kuten siivous ja pyykit. Välillä itsekin laitan ruokaa. Ei vie paljoa aikaa tehdä esim. salaatti annoksen kylkeen. Puhutaan ehkä kahdesta minuutista. 

Kuka sanoi että se olisi äidin tehtävä? Tässähän juuri kysyttiin että onko sellaisia äitejä. Varmaan ap:kin on huomannut, että miehet ottavat enemmän vastuuta ravintoasioista ja naiset lipsuvat tuolle roskaruoka- ja eineslinjalle.

Vierailija
10/19 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa isiä, jotka käyvät töissä, mutta jotka jaksavat silti... jne. jne.

Vierailija
11/19 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein jaksa. Raskas työ, pitkä työmatka, lapset tarvii apua koulunkäyntiin, ja pahin se että en nuku juuri ollenkaan. Teen kyllä kotiruokaa ja kerään marjojakin. Pahimpana kiireiden aikana terveellisyys ratkaistaan syömällä kodin ulkopuolella, vaikka ihan huoltsikalla tai ostan kotiin valmiita salaatteja kaupasta. Kodin ulkopuolella syömiseen menee rahaa, mutta säästyy aikaa.

Miten tuo ulkona syöminen oikeasti säästää aikaa, vai onko teillä ABC tms. ihan kotioven vieressä? Pitäähän sinne raflaan mennä ja sieltä tulla kotiin ja se vie aikaa varmaan kuitenkin kymmenisen minuuttia tai enemmän? Pasta kiehuu siinä ajassa ja tomaattikastikkeen tekoon ei kauaa mene, avaa tölkin, pistää mausteet, sipulia vaikka pakasteesta ja viereen pilkkoo paprikaa, kurkkua tai mistä nyt tykkää.

Vierailija
12/19 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan kaiken ruoan itse. Jopa meidän työpaikkalounaat.

T. Yrittäjä

Vierailija
13/19 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen isompia määriä ruokaa, jota voi syödä useamman päivän. Ja hyvää ja terveellistä saa myös aikaan nopeastikin. Toisaalta kyllä meillä tunnetaan pinaattiletut ja maksalaatikkokin, mutta pääsääntöisesti itsetehtyä kotiruokaa.

Vierailija
14/19 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. Teen yleensä alkuviikon ruoat viikonloppuna valmiiksi jääkaappiin tai pakastimeen. Töiden jälkeen vaan sitten lämmitetään. Ihan normaaleja kotiruokia syödään. Ei sitä ilman monipuolista ja ravitsevaa ruokaa ja säännöllistä liikuntaa jaksaisikaan lapsiperheen arkea!

Eineskalapihvi pakastejuureksilla hakkaa kyllä terveellisyydessä jonkun kotitekoisen makaroonilaatikon/kinkkukiusauksen helposti.

Vierailija
15/19 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan. Miehestä ei voi sanoa samaa. Jos mies saisi päättää syötäisiin aina jotain noutoruokaa tai purkkilämmitettävää. Ja saman olen huomannut useassa perheessä....

Vierailija
16/19 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo ulkona syöminen oikeasti säästää aikaa, vai onko teillä ABC tms. ihan kotioven vieressä? Pitäähän sinne raflaan mennä ja sieltä tulla kotiin ja se vie aikaa varmaan kuitenkin kymmenisen minuuttia tai enemmän? Pasta kiehuu siinä ajassa ja tomaattikastikkeen tekoon ei kauaa mene, avaa tölkin, pistää mausteet, sipulia vaikka pakasteesta ja viereen pilkkoo paprikaa, kurkkua tai mistä nyt tykkää.

Juuri näin:D

Meillä jos lähtee autolla tuohon 3km päähän mäkkäriin ja jonottaa ruuat on mennyt varmasti yli 30 min:D Ja sitten pitää vielä ajaa kotiin. Oikeissa ravintoloissa menee vieläkin pidempi aika.

Kyllä se aito pikaruoka tehdään kotona!

2

Vierailija
17/19 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. En usko, että oma äitini on ainoa laatuaan. - Tsoin ei hänen aina ole tarvinnut panostaa esimerkiksi terveellsieen ruoanlaittoon, koska meillä myös isä osallistui yhtälailla arjen pyöritykseen. (Osallistuu toki edelleen, mutta me lapset emme enää asu kotona, siksi mennyt aikamuoto) - Nyt piikittelevät minua hyväntahtoisesti, että taisivat huomaamattaan kasvattaa minusta liian itsenäisen, kun olen viihtynyt niin hyvin sinkkuna, jolla tosin on molempien sukupuolten edustajia niin kavereina kuin ystävinä. - Muut sisarukseni ovat kyllä tällä hetkellä parisuhteessa.

Vierailija
18/19 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

VASTUUT JAKOON kirjoitti:

Onko olemassa isiä, jotka käyvät töissä, mutta jotka jaksavat silti... jne. jne.

Minä! Kaikki hoituu.

M36

Vierailija
19/19 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksan. Miehestä ei voi sanoa samaa. Jos mies saisi päättää syötäisiin aina jotain noutoruokaa tai purkkilämmitettävää. Ja saman olen huomannut useassa perheessä....

Vanhemmat ovat vastuussa lasten kasvatuksesta - tässäkin asiassa.

Kun aloimme olemaan yhdessä mieheni kanssa tämä pussimuussilla ja eineslihapullilla kasvatettu mies ei edes tajunnut että ruokaa tehdään joissain kodeissa oikeasti itse. Aika nopeasti kyllä oppi tavoille ja nyt ei syö eineksiä kuin äärimmäisen pakon edessä. Tehokas ja taitava kokki tänä päivänä.

Oma poika oppi ruuanlaiton samalla tavalla kuin sisarensakin otettiin mukaan heti pienestä. Olin tosi ylpeä kun hän muutti kotoa tyttöystävän kanssa yhteen ja ensimmäinen puhelu tuli ruokakaupasta: äiti mites sitä makaronilaatikkoa laitettiinkaan. Sittemmin hänestä on kehittynyt loistava ruuanlaittaja joka huolehtii lapsista kun vaimonsa on työmatkoilla tai harrastuksissaan ja aina kun on ensin kotona. Siinäkään perheessä ei eineksiä syödä, ei edes niitä kalapuikkoja (nekin on helppo tehdä itse)

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi