Onko täällä ketään joka olisi tehnyt töitä k u n t o u t u s t u e l l a?
Miten K e l a suhtautuu päiväkohtaisen t u l o r a j a n ylitykseen? Siis jos olen koko kuukauden aikana vain 4 päivää töissä, mutta jokaisena niinä päivänä päiväkohtainen t u l o r a j a menee yli. Kuukausittainen ei menisi siis yli. Pahoittelut sanojen oudosta kirjoitusasusta. Olen tehnyt tämän aloituksen tänne jo neljä kertaa ja kertaakaan se ei ole ilmestynyt tänne, joten jotkut sanat on ilmeisesti kiellettyjä.
Kommentit (5)
Hyvä tietää. En tiedä miksi tuossa v e r o k o r t i s s a on sitten päiväkohtainen t u l o r a j a merkittynä. Se on vain 41 e.
-ap
Onko siinä päivittäinen rajakin? En muista tuollaista.
Aikoinaan kuntoutustuella tein töitä, ja kävin Kelalta kysymässä miten se vaikuttaa, voidaanko minut katsoa työkykyiseksi jne.
Vastattiin ettei voi etukäteen tietää, vaan katsotaan tapauskohtaisesti.
Lopetin sitten, tuloni olivat alle 700€ kuussa, en uskaltanut riskeerata eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tietää. En tiedä miksi tuossa v e r o k o r t i s s a on sitten päiväkohtainen t u l o r a j a merkittynä. Se on vain 41 e.
-ap
Ennakonpidätyksellä eli verokorttimerkinnöillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, paljonko voit eläkettäsi vaarantamatta työskennellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Ennakonpidätyksellä eli verokorttimerkinnöillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, paljonko voit eläkettäsi vaarantamatta työskennellä.
Okei. No hyvä. Kiitos! ( ja joku täällä näköjään antaa kaikelle alanuolen, mutta se en sitten ollut minä.)
-ap
Kuntoutustuélla saat ansaita hieman yli 700e kuukaudessa ilman että se vaikuttaa etuuteen. Se on aivan yksi ja sama, miten työ jakautuu.