Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirppiskulttuurissa muutos?

09.06.2018 |

Mistä on tullut tämä että kirpparilla kaikki pitäisi jakaa ilmaiseksi.
Miesten Gantin kauluspaita kerran käytetty puhdas ja silitetty 2e on kallis.
Fischer pricen sitteri (käyttämätön) 10e kallis.
Pentikin Vanilla sarjan kakkuvati 5e kallis.

Onko mun hinnat pahasti pielessä vai onko kirppareista tullut paikkoja jossa tavarat pitää antaa ilmaiseksi

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät välttämättä välitä merkkituotteista. Joku pentikin valkoinen kakkuvati näyttää joidenkin silmään samanlaiselta, kuin joku ikean valkoinen kakkuvati jonka saa jo uutena miltei samaan hintaan. 

Itse käyn kirppareilla ostamassa asioita joita tarvitsen edulliseen hintaan. Usein kävelen ohitse pöytien jossa mainostetaan merkkivaatteita (voivat helposti olla kopioita) tai että vähän käytettyjä. 

Jos tavarat eivät myy niin syy todennäköisesti on se, ettei noille tavaroille ole kysyntää ja jos on, muut myyvät niitä jo edullisempaan hintaan tai henkilö ei vain halua ostaa niitä niillä hinnoilla. 

Vierailija
2/16 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok hinnat. Kakkuvadin etsisin kolmella eurolla eri pöydästä ja merkillä ei väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät välttämättä välitä merkkituotteista. Joku pentikin valkoinen kakkuvati näyttää joidenkin silmään samanlaiselta, kuin joku ikean valkoinen kakkuvati jonka saa jo uutena miltei samaan hintaan. 

Itse käyn kirppareilla ostamassa asioita joita tarvitsen edulliseen hintaan. Usein kävelen ohitse pöytien jossa mainostetaan merkkivaatteita (voivat helposti olla kopioita) tai että vähän käytettyjä. 

Jos tavarat eivät myy niin syy todennäköisesti on se, ettei noille tavaroille ole kysyntää ja jos on, muut myyvät niitä jo edullisempaan hintaan tai henkilö ei vain halua ostaa niitä niillä hinnoilla. 

No jos ei ole kiinnostunut, eikö sitä tuotetta voi vain ohittaa ja etsiä jonkin itseään kiinnostavan, sen sijaan, että valittaa 2 e olevan liian kallis?

Vierailija
4/16 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ei ole kiinnostunut, eikö sitä tuotetta voi vain ohittaa ja etsiä jonkin itseään kiinnostavan, sen sijaan, että valittaa 2 e olevan liian kallis?

En tiennyt, että ihmiset tekevät tuota. En ainakaan itse valita muiden hinnoista, vaikka välillä ihmetyttää miten rikkinäisistä ja hajonneista tavaroista pyydetään miltei uuden hintaa. 

Vierailija
5/16 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman olen huomannut; kaiken kierrätetyn pitää olla ilmaista. Ja Roskalava-palstoiltasaa jotain itselleen jos pystyy hakemaan 5minuutin sisällä ilmoituksen jättämisestä.

Siinä on kaikesta tullut täysin arvotonta sillä minuutilla kun alkuperäisen kaupan kassalta siirryt eteenpäin (ja vanhoista perintöesineistä ei makseta niistäkään)

Vierailija
6/16 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo parikymmentä vuotta sitten naapuri totesi vievänsä lasten vaatteet mieluummin Pelastusarmeijalle tai SPR:lle kuin myyvänsä kirpparilla, koska kirpparilla ne kuitenkin pitäisi antaa ilmaiseksi.

Itse myin kerran lasten laput kiinni -uutta ulkovaatetta. Hintaan 5 euroa, kun kaupan hinta oli 30. Joku kerjäsi siitä alennusta, mutta sanoin, että Jos ei tämä hinta kelpaa, niin kaupastakin saa uusia. Joku toinen osti sen vaatteen hetken päästä.

Vierailija
7/16 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirppisostajana en allekirjoita ap:n kuvailemaa ilmiötä.

Mutta ehkä ihminen aina suuntaa tarkkaavaisuutensa valikoivasti. Itse ostan kirpputoreilta nimenomaan laatua ja olen valmis siitä myös maksamaan. Ikinä en tingi. Tosin olen sitten muulla tavalla ikävä - jos vaikka yksi vaate on likainen, kävelen seuraavan myyjän luo.

Myyjänä en toimi, joten en sitä puolta tunne.

Vierailija
8/16 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattavat olla trokareita. Eli ostavat itse mahdollisimman halvalla ja pistävät omalle pöydälleen tai Huutikseen myyntiin. Pitäähän sitä välistä saada jotakin vedetyksi, muuten ei kannata.

Vierailija
9/16 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis kyllä mä ymmärrän että kaikille merkki ei ole tärkeä mutta silti.

Päivän myynnistä sai 32e ja kuunnella kiukuttelua siitä kuinka kakklliit mun hinnat on.

Vierailija
10/16 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattavat olla trokareita. Eli ostavat itse mahdollisimman halvalla ja pistävät omalle pöydälleen tai Huutikseen myyntiin. Pitäähän sitä välistä saada jotakin vedetyksi, muuten ei kannata.

Itse vihaan näitä henkilöitä, koska köyhäthän siinä kärsivät, yleisemmin ne ovat ne köyhimmät jotka siellä kirppareilla käyvät etsimässä tavaraa. 

Vierailija
11/16 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän enää itsepalvelukirppiksiä.

Reilu vuosi sitten avatulle kirppiksellä menee niin huonosti, voin vaan viedä tavarat, he myyvät niitä 2 viikkoa ja tilittävät puolet.

Rahat laitetaan suoraan tilille.

Olen nyt vapusta asti vienyt joka maanantai - tiistai 2 laatikollista ja saan rahaa n 20 - 50 e viikko.

Aion jatkaa niin kauan, kun on mahdollista. Vielä ei tuota mitään ongelmaa.

Vierailija
12/16 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman olen itse huomannut. Aikani olen kirppiksillä myynyt, mutta nykyään vien kaikki Konttiin tai kun mies kuoli, niin hänen paremmin säilyneet vaatteet vein paikallisille "rantojen miesten" huoltokeskukseen.

Vierailija
13/16 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sillä että se vati on nimenomaan Pentikin tai jotakin tiettyä sarjaa, on merkitystä lähinnä silloin jos kerää kyseistä sarjaa ja silloin siitä voi maksaakin vähän enemmän.

"vanhoista perintöesineistä ei makseta niistäkään"

Tunnearvo on arvo sille, jonka ne esineet ovat, välttämättä se ei ole sama kuin todellinen euroissa mitattava arvo. Ostajalle se on vain vanha esine, joka on ehjä ja siisti tai ei ole, joka sopii johonkin hänen keräämäänsä kannusarjaan tai hän haluaa sen sisutukseen. Jos taas vanha esine on oikeasti arvokas tyyliin vanhaa designlasia, kaikki eivät tunnista sitä arvokkaaksi tai edes designlasiksi, vaan se on vain jokin "ylihintainen" vaasi. Sellaiset kannattaakin myydä netissä.

Kirppiksillä on pitkään ollut omituinen suuntaus, että ns. arvottomista vaatteista pyydetään paljon. jotakin henkkamaukkaa ja gintarikoota myydään tyyliin 5-10e, vaikka harva noiden paikkojen rääsyistä maksaa pariakymppiä enempää uutenakaan. Kun otetaan vielä huomioon, että ovat huonolaatuisia niin materiaalin kuin työnjäljenkin osalta, ei kovin moni halua maksaa moisista montaa euroa kun ovat kuitenkin käytettyjä, kulahtaneita ja venahtaneita. Eri asia sitten kalliit merkkituotteet, jotka pysyvät kuosissaan käytössäkin, sellaisesta voi maksaa jo useammankin kympin jos on siisti.

Vierailija
14/16 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sillä että se vati on nimenomaan Pentikin tai jotakin tiettyä sarjaa, on merkitystä lähinnä silloin jos kerää kyseistä sarjaa ja silloin siitä voi maksaakin vähän enemmän.

"vanhoista perintöesineistä ei makseta niistäkään"

Tunnearvo on arvo sille, jonka ne esineet ovat, välttämättä se ei ole sama kuin todellinen euroissa mitattava arvo. Ostajalle se on vain vanha esine, joka on ehjä ja siisti tai ei ole, joka sopii johonkin hänen keräämäänsä kannusarjaan tai hän haluaa sen sisutukseen. Jos taas vanha esine on oikeasti arvokas tyyliin vanhaa designlasia, kaikki eivät tunnista sitä arvokkaaksi tai edes designlasiksi, vaan se on vain jokin "ylihintainen" vaasi. Sellaiset kannattaakin myydä netissä.

Kirppiksillä on pitkään ollut omituinen suuntaus, että ns. arvottomista vaatteista pyydetään paljon. jotakin henkkamaukkaa ja gintarikoota myydään tyyliin 5-10e, vaikka harva noiden paikkojen rääsyistä maksaa pariakymppiä enempää uutenakaan. Kun otetaan vielä huomioon, että ovat huonolaatuisia niin materiaalin kuin työnjäljenkin osalta, ei kovin moni halua maksaa moisista montaa euroa kun ovat kuitenkin käytettyjä, kulahtaneita ja venahtaneita. Eri asia sitten kalliit merkkituotteet, jotka pysyvät kuosissaan käytössäkin, sellaisesta voi maksaa jo useammankin kympin jos on siisti.

Ja mielestäni on hyvä lisätä myös, että ihmiset huijaavat tavaroilla huomattavasti enemmän nykyään kuin ennen. Ulkomaalaisia kopioita ja rihkamatavaraa on kirppiksillä niin paljon ettei niistä erota mikä on aito ja mikä ei. Sama laukuissa ja vaatteissa. 

Vierailija
15/16 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun hinnoissa ole mitään pielessä, jos löytyy ihmisiä, jotka haluavat sen summan maksaa. Tosiasia kuitenkin on, että nykyisin erilaisista roskalava-ryhmistä saa paljon tavaraa ihan ilmaiseksi. Suurin osa kun haluaa myymisen sijasta vain päästä turhista tavaroistaan eroon ja mitä nopeammin niistä pääsee, sen parempi. Mä laitan itselleni tarpeettomia tavaroita paikalliseen roskalavaryhmään ja yleensä alle 10 minuutissa tulee ensimmäinen varaus henkilöltä, joka on valmis hakemaan tavaran joko samana päivänä tai viimeistään seuraavana. Useimmiten tämä ensimmäinen varaaja myös hakee ne. Arabian astioissa ei tarvitse odottaa edes 10:ntä minuuttia.

Vierailija
16/16 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin Helsingissä merkkituotteista saa ihan ok hinnan. Toki tuotteen pitää olla erinomaisessa kunnossa.