Mielipide nimestä Alva?
Tuleeko liikaa mieleen arvonlisävero ja Thomas Alva Edison? Jälkimmäinen minua ei niinkään haittaa, olihan Edison viisas keksijä, mutta en välttämättä haluaisi lapseani yhdistettävän arvonlisäveroon...
Kommentit (15)
Mulle tulee mieleen Kesäkummun ihana piika. Marikki-kirjoista.
Mielenyhtymä on hyvin positiivinen.
Minä tykkään. On omalla listalla yhtenä vaihtoehtona jos joskus saan tytön.
Mlle tulee mieleen Alva Forsius. Googleta jollet tiedä ;)
Hyvä nimi, tosi suosittu muissa Pohjoismaissa. Harva taitaa loppujen lopuksi edes tietää Edisonia (ainakaan arkielämässä, ihmisten yleissivistys kun on, mitä on). Arvonlisäveroa tuosta ei todellakaan tule mieleen.
Ihana nimi. Arvonlisävero ei ole koskaan ennen tämän keskustelun avaamista tullut mieleen. Sen sijaan Alvasta tulee mieleen joku pieni metsän keijukainen tai menninkäislapsi. Kaunis nimi.
Oho, olen ihan yllättynyt ettei teille tule arvonlisäverot tai muut mieleen kyseisestä nimestä. Ehkä tyttärestäni sitten tulee Alva. Kiitos paljon palautteesta <3
Ap
Tunnen yhden pikkutytön nimeltä Alva. Hyvä, vähän persoonallisempi, mutta silti perinteinen nimi.
Vierailija kirjoitti:
Hän on sitten koulussa Salva.
Aika kaukaa haettu. Lapset nimittelevät joka tapauksessa, mutta Alva-nimestä saa varmasti vähemmän väännöksiä kuin keskimäärin. Tietenkin sukunimikin vaikuttaa väännöksiin. Ehkä Sa-alkuinen sukunimi ei olisi sitten se paras. Alva Saarinen - Salva Aarinen. Kaikki nimien vääntelyt ovat kuitenkin tyhmiä ja kertoo lähinnä, ilkkujan tyhjästä päästä.
Hyvä, selkeä skandinimi joka sopii suomalaiseenkin suuhun. Alva Myrdal tulee mieleen kaimana.
Marikki tulee mieleen ja Voileivän tyttö.
En kyllä yhdistäisi Alvaa alv:iin. Vähän sama kuin yhdistäisi pin-koodin Pinjaan.