Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen isovanhempi olet / toivot tulevaisuudessa olevasi?

Vierailija
09.06.2018 |

Omat lapseni ovat vasta 9-12 -vuotiaita, joten isovanhemmuus ei ole vielä itselleni ajankohtaista. Olen kuitenkin välillä miettinyt sitä, minkälainen isovanhempi toivoisin olevani, jos lapseni joskus saavat omia lapsia.

Itselläni oli elossa vain yksi isovanhempi, joka hänkin oli jo 70-vuotias syntyessäni ja asui kaukana, joten näin häntä vain kesälomilla. Oman kotini lähellä asui kuitenkin perhe, jonka äidistä muodostui itselleni "varamummi". Tämän varamummin luona kävin välillä koulun jälkeen kyläilemässä, juttelimme, kuuntelimme radiota, autoin ruoanlaitossa tai tiskasin, pelasimme lautapelejä, leikin pihassa yms. En muista että olisimme koskaan käyneet missään pihaa pidemmällä tai muutenkaan tehneet mitään normaaleja arkitoimia kummempaa. Tämä varamummi oli kuitenkin elämässäni todella tärkeä henkilö, lämmin ja turvallinen, kiinnostunut minusta ja elämästäni.

Itse haluaisin tulevaisuudessa isovanhempana pystyä tarjoamaan lapselle samanlaisen kiireettömyyden, lämmön ja välittämisen tunteen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuudessa olen sellainen mummi, joka hoitaa lapsenlapsia kerran kaks kuussa. Kesälomilla korkeintaan viikon. Aion käydä töissä niin pitkään kuin mahdollista ja sen jälkeen nauttia eläkepäivistäni. Matkustella ja reissata. Olen omani jo hoitanut tullessani isovanhemmaksi. En aio olla 24/7 päivystävä lapsenvahti. Toivon lasteni olevan sen verran viisaita etteivät tee lapsia, jos elämän tilanne ei ole siihen otollinen.

Vierailija
2/6 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan olla aikalailla samanlainen kuin olen äitinäkin ollut, eli tehdä ja touhuta kaikenlaista! Ja olisin iloinen, jos saisin heitä myös yökylään tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että minut hyväksytään sellaisena kuin olen. En ole erityisen äidillinen (kuten ei omakaan äitini), eikä lapsiperhe-elämä ollut minua varten, joten on hirveän vaikea kuvitella, että jaksaisin lapsia jatkossa yhtään sen enempää. Omani on 17, ihan eri puusta, lapsirakas ja yltiösosiaalinen.

Vierailija
4/6 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sellainen joka jaksaa hoitaa lapsenlapsia, leipoa ja laittaa ruokaa, hemmotella lapsia. Sellainen jolle lapsenlapset soittaa ja haluavat tulla käymään. En halua olla kuin anoppini ettei meidän lapset ole hänen kanssaan tekemisissä kuin pakon edessä, eli tosi vähän nyt kun ovat jo teinejä.

Vierailija
5/6 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on tullut 2,5v sisällä 3 ihanaa lastenlasta. Olemme vanhempien ehdoilla osallistuvat isovanhemmat.

Vanhin on päiväkodissa mutta 2 pienempää ovat viikoittain meillä, 2kk ikäinen parhaillaan kun äiti on kaverinsa polttareissa. Olemme tosi onnellisia kun meillä on mahdollisuus tähän.

Emme neuvo nuoria vanhempia pyytämättä emmekä osta lapsille mitään kysymättä ensin.  

Vierailija
6/6 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivon olevani parempi mummi kuin äiti.

En toivon mukaan saa vielä ainakaan 10 vuoteen lastenlapsia, koska vanhin on vasta 13v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme