Mistä suomalaiset NHL:n seuraajat keksivät, mitä joukkuetta pitää fanittaa?
Tai Suomen jääkiekkoliigajoukkuetta, jos ei asu paikkakunnalla jolla sellainen on?
Ihan vain mututuntumalta?
Kommentit (10)
Miksi suomalaisten pitää seurata NHL:ää?
Miksi jotain joukkuetta pitää fanittaa?
Eikö elämä kiinnosta?
Fanitetaan joukkuetta, josta pitää jostain syystä. Eikä kaikki suinkaan fanita kotikaupunkinsa joukkuetta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomalaisten pitää seurata NHL:ää?
Miksi jotain joukkuetta pitää fanittaa?
Eikö elämä kiinnosta?
No ei pidä, höpsö. Mutta voi seurata, jos haluaa.
kannatan aina edellisen kaudenvoittajaa.
Tunteellahan ne yleensä valikoituu. Pelityyli voi vaikuttaa, joku tietty pelaaja tai valmentaja on suosikki, kaupunki voi olla jostain syystä merkityksellinen, jopa pelipaidan väri tai logo vaan miellyttää. Joku joukkue ehkä kerran kärsii omasta mielestään vääryyttä ja sitä alkaa sympatisoida, ajan myötä siitä tulee suosikki.
Yleensä mennään lampaana jonkun joukon mukana; oli se sitten perhe, kaverit tai jokin muu.
Sinne minne se vanha luokkakaveri lähti pelaaman? Mut joo ois aika liioiteltua kutsua fanittamiseksi tosin.. en oo yhtään matsia viel katsonu ja sillai. Mut välillä ku töllöttimessä kerrotaan tuloksessa voinee todeta että kai se bäckis siinä sitten pelasi. (luokalla oli "pahimmillaan" 4 niklasta joten käytettiin kaikilla jonkinlaista nimenmuunnosta)
Niklas Bäckström kävi joskus samaa ylä- ja ala-astetta.
NHL drafteineen ja palkkakattoineen on kaikessa muovisuudessaan niin vastenmielinen korporaatiososialismin ilmentymä, etten ymmärrä miten sitä kukaan viitsii katsella tai varsinkaan fanittaa. USA on maailma ainoa valtio, jossa tuollainen urheilusarjaksi naamioitu kartelli, jonka tarkoitus on vain kupata rahaa yksityisen firman tilille epäeettisillä erioikeuksilla, täyttää laillisen liiketoiminnan kriteerit.
Kuka mistäkin syystä. Minä fanitin pentuna jalkapallojoukkue Aston Villaa, koska sillä oli mielestäni hauska nimi.
No Suomessa olen fanittanut lähimmän kaupungin joukkuetta, ja tuli luonnollisesti kun isä vei pienestä asti peleihin. En voisi kuvitellakaan kannattavani mitään muuta SM-liigajoukkuetta vaikka olen koko aikuisikäni asunut muualla.
Ei kai sitä väkisin tarvi mitään joukkuetta kannattaa, mutta voihan sitä kannattaa vaikka sellaista joukkuetta jossa pelaa paljon suomalaisia. Tai "oman" SM-liigaseuran kasvatti/kasvatteja. Tai olet vaikka käynyt ko. kaupungissa tai on ystäviä tai sukulaisia siellä. Tai kannatat sellaista joka on viime aikoina menestynyt. Tai sellaista joka tekee hyväntekeväisyyttä sun sydäntä lähellä olevan asian puolesta. Tai ehkäpä sellaista jolla on tyylikkäin logo tai hienoimman pelipaidat :D
Mahdollisia syitä on satoja ja vain sinä voit itse tietää mikä saa sinut kannattamaan jotain tiettyä joukkuetta.