Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhdeksäs raskaus, yksi lapsi. Taas raskaana ja pelkään tuulimunaa/keskenmenoa.

Vierailija
09.06.2018 |

Tein typeränä abortion nuorena, noin 20-vuitiaana. Lapsen isä ei ollut valmis olemaan isänä ja painosti minut tähän. No löysin hyvän miehen ja saimme pojan kun olin 23-vuotias. Tämän jälkeen saman miehen kanssa neljä kertaa kohdunulkoinen raskas ja yksi mahdollinen kohdunulkoinen joka laskettiin spontaaniksi keskenmenoksi, kun ei voitu varmistaa mistä on kyse.

Erosin tästä miehestä ja uuden puolisoni kanssa minulla on ollut kaksi onnistunutta raskautta. 2012-abortti koska silloin käyttämäni lääkitys olisi tehnyt suurta tuhoa sikiölle (sytostaatti) ja kyllä olisin huolehtinut ehkäisystä, jos minulle pienikin mahdollisuus raskautumiseen (oikea munatorvi poistettu ja vasen pahoin vaurioitunut. No 2016 tulin jälleen raskaaksi, ihmettelin oireiden puutetta ja huomasin niukasti rusehtavaa vuotoa (sitä oli tullut sellainen läikkä alkkareihin ja sen reunat olivat rusehtavan punaiset) ultrassa jouduin käymään varhain näiden kohdunulkoisten takia ja kohdun sisäiseksi todettiin. Jopa syke näkyi 5+ viikoilla. Oireet ei lisääntyneet ja tuloksena keskeytynyt km vk 6+1.

Ajattelin että en enää raskaaksi tule ja jatkoin elämääni nauttien poikani (nyt syksyllä 12-vuotta) kanssa olemisesta ja elämisestä. No niin vain kävi että 2.6 huomasin psm-oireiden puuttumisen. Tein testin ja se oli positiivinen, kierrosta ei mitään hajua kun on vaihdellut ja en sitä edes seuraa mitenkään tiedän vain aina kun menkat on tulossa, että psm lyö päälle. No kävin keskussairaalassa ultrassa kuten on aina käsketty, hcg 1483 ja kohdussa näkyi vai todella paksu limakalvo ja muka jotain vuotoa, no juokseenkin kun dorka ultraaja kun huomasin itsekkin että se on raskauspussi ja sen ylä kulmassa näkyi hitusen jotain vaaleaa. Kutsui kokeneemman ultraaja paikalle ja hän totesi, että raskaus voisi olla kohdussa ja tämä 'vuotoalue' voisi olla se alkanut raskaus. Pyysin katsomaan siitä mahdolliset viikot, niin mittasi että 5+1. No ei siinä että ei näkynyt mitää 100%varmaa, viikot oli pienet mutta omista tuntemusista voin päätellä, että hcg on noussut. Kuvottavaa oloa jos ei on syö yms. Vielä puuttuu kuvotus kahviin ja tupakansavuun, mutta onnistuneessa raskaudessa ne tulivat vasta 6-7+ viikon lopulla (sitten alkoikin armoton oksentaminen)

Tiedän että on edes typerää kysyä, mutta onko tässä nämitöön mahdollisuuksia, että raksus olisi oikea ja ja ei menisi kesken. Oireet vaihtelee päivittäin. Välillä parempi ja välillä pahempi olla, tiedän että viikkoja on vähän (jotain 5+4). Onko teillä kokemuksia noin varhaisista uktrista, eli onko alkio näkynyt sitten myöhemmin. Ainakin tällä kertaa hcg nousee ja raskausoireet pahenee, toisin viimeksi kesken menneessä, jossa viikkoja olisi pitänyt olla ainakin 6+ vaikka sanoivat että vasta 5+. Seuraava ultra ja hcg kontrolli on ens tiistaina eli 12.7... ahdistaa ja pelottaa.

On vain niin huolestunut oli, kun tämä alkaa I'll la ns viimeinen mahdollisuus saada lapsia jopa iän puolesta, olen jo 35-vuotias ja en todellakaan raskaudu helposti. (Anteeksi typot, kirjoitan tämän kiireessä)

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon sinulle onnea ja että kaikki menisi hyvin. Ensimmäinen raskauteni oli täysin oireeton, joten niistä on vaikea päätellä mitään.

Vierailija
2/19 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten kerro tarkemmin. Vaikea sanoa, epäilen pakkomiellettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin paljon surua niin ehkä nyt olisi Onni matkassa. Toivotaan parasta.

Vierailija
4/19 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai vielä pakkomielle, mihin? Siihenkö että saisimme mieheni kanssa yhteisen lapsen?

Eikö ole helpompi kertoa kaikki oleellinen tieto, jos kysyy jotain?

Muille kiitos vastauksista.

T: ap

Vierailija
5/19 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen palstaprovon trollia.

Vierailija
6/19 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai et raskaudu helposti? Mulla ehkäisytöntä aikaa 14 vuotta - yksi raskaus ja yksi lapsi.

Vierailija
7/19 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on nykyisen miehen kanssa kaksi onnistunutta raskautta, mutta silti vain yksi 12v lapsi? What?

Vierailija
8/19 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis on IHME, että olen tullut raskaaksi ja raskaus vieläpä oikeassa paikassa. Piti kirjoittaa että minun ei pitäisi raskautua luomusti, koska oikea munatorvi poistettu ja vasen vaurioitunut koska siellä puolella ollut ku abortoitui munajohtimesta vatsaonteloon ja repi sen rikki, joten siinä ainoassakin on vikaa ja pahasti.

Miksi kaikki vähänkin epänormaalilta kuulostava olisi trollausta? Mitä hiton iloa joku saisi kirjoittaa jostain tälläisesta vitsinä?

Minua lähinnä vain kiinnosti kysyä, että koska kohdussa näkyi vain raskaupussi (toki viikot olivat TODELLA vähäiset max 5+1) onko toivoa että sinne kehittyisi vielä jotain elämää? Eikö yleensä gynet löydä ruskuisipussin tms noilla viikoilla, vaikka alkio ei vielä näkyisikään.

T: Ap

Vierailija
9/19 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle joka nussit pilkkua ja et osaa lukea tekstiä muuten kuin pilkun tarkkaan, tarkoitin "onnistuneilla raskauksilla" oikeaan paikkaan menneitä raskauksia. Vaikka näitä en lasta saanutkaan katson ne kuitenkin kun oikeiksi raskauksiksi kuten kohdunulkoistaven siihen lue.

PS: Onko tällä palstalla oikeasti noin kusipäisiä ja toisten epäonnesta nauttivia ihmisiä, että jaksavat vittuilla joka helvetin asiasta? Ei taida olla muuta tekemistä työttömillä ja kotiäideillä kuin ilkkua toisten epäonnea. Katsokaa itse peiliin.

Vierailija
10/19 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ajattelin että en enää raskaaksi tule"

Olet ollus usein raskaana, joten millä perusteella oletat, että et tulisi enää raskaaksi?

Anteeksi, mutta vähän kummalliselta tuo vaikuttaa, että raskauksia aljaa usein, välillä tehdään aborttia, välillä on keskenmenoa ja välillä ollaan ilman ehkäisyä, kun "tuskin raskaaksi voi tulla".

Ja itse kysymykseen, rv 5-6 ultrassa ei voi vielä sanoa juuta eikä jaata kuin siitä, että onko kyseessä normaali raskaus, vai kohdunulkoinen tai tuulimuna.

Vierailija
11/19 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai et raskaudu helposti? Mulla ehkäisytöntä aikaa 14 vuotta - yksi raskaus ja yksi lapsi.

Samaa mietin. Meillä oltiin ilman ehkäisyä 2,5 -vuotta, yksi kemiallinen raskaus ja yksi lapsen syntymään johtanut raskaus.

Noin monesta alkaneesta raskaudesta en tosiaan puhuisi vaikeasti raskautuvana.

Vierailija
12/19 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle joka nussit pilkkua ja et osaa lukea tekstiä muuten kuin pilkun tarkkaan, tarkoitin "onnistuneilla raskauksilla" oikeaan paikkaan menneitä raskauksia. Vaikka näitä en lasta saanutkaan katson ne kuitenkin kun oikeiksi raskauksiksi kuten kohdunulkoistaven siihen lue.

PS: Onko tällä palstalla oikeasti noin kusipäisiä ja toisten epäonnesta nauttivia ihmisiä, että jaksavat vittuilla joka helvetin asiasta? Ei taida olla muuta tekemistä työttömillä ja kotiäideillä kuin ilkkua toisten epäonnea. Katsokaa itse peiliin.

"Kaksi onnistunutta raskautta" tarkoittaa ihan yleisesti synnytykseen asti mennyttä raskautta. Opettele kirjoittamaan.

Vierailija
13/19 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Kuvotus ainakin kuulostaa hyvältä. Itselläni se on aina tarkoittanut normaalisti etenevää raskautta, muut oireet ovat vaihdelleet. Yritä olla ajattelematta koko raskautta kun siihen et voi mitenkään vaikuttaa. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta yritä nyt ajatella muuta ettet hajoa ihan kokonaan.

Vierailija
14/19 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin ultrassa mahakipujen vuoksi joskus noihin aikoihin milloin sinä olet käynyt. Minulla näkyi juuri se ruskuaispussi silloin. Itsellä raskausoireet alkaneet yleensä rv8 jälkeen ja sitä ennen ei kyllä juurikaan ole ollut kummosia oireita. Toivotaan, että sinun raskautesi sujuu, niin kuin pitäisi!

Vierailija
15/19 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jouduin eilen käymään gynellä koska alavatsan kivut ja toispuoleinen turvotus olivat todella kovia. Hcg noussut kolmessa vuorokaudessa 1483-6842 js kyllä se oikeaan paikkaan on tulossa, eli nyt näkyi varmasti kohdunsisäinen raskaus. Eihän sitä voi varmaksi sanoa vielä kun siihen nestetilkkaan joka viimeksi nähtiin oli muodostunut nyt ruskuaispussi (mahdollinen sikiökaiku myös)

Täytyy vain odottaa ja luottaa siihen että jos minusta on antamaan lapsi miehelleni niin sitten niin tapahtuu. Hän sitä kovasti toivoi ja hän olisi hyvä isä.

Miksi teillä ei ole mitään taitoa käsitellä tekstin sisältöä? Haukutaan abortrista, jos minun OLISI käsketty edessä käyttää ehkäisyä kun siitä kysyin olisin niin tehnyt. Jouduin tekemään abortion koska sikiö ei olisi selvinnyt vammoitta. Sain sytostaattia tuohon aikaan ja se tuhoaa nopeasti kasvavaa kudosta. Ultrassa näkyi vaurioista istukassa ja vuotoa kohdussa, viikot olivat aikaiset joten olisi kuulema poistunut itsestäänkin mutta en kestänyt jäädä sitä odottamaan. Ottakaa huomioon että esim kohdunulkoisia raskauksia hoidetaan sytostaatilla, eritoten methotrexan on yleisesti käytetty syto siihen vaivaan kun se hyökkää juurikin nopeasti kasvavan kudoksen kimppuun. Sain tätä omiin kohdunulkoisiin.

Minulle siis sanottiin että en voi enää raskauta koska oikea munatorvi on poistettu ja vasen arpeutunutvkoska se repesi kun kohdunulkoisen raskausmateriaali abortoitui johtimesta vatsaonteloon.

Miksi ette vaivaudu lukemaan kokonaan vaikka teksti ei sanatarkkaan olisikaan oikein kirjoitettu, luulen että jokainen kuitenkin ymmärsi mitä tarkoitin. Ja jos luit kunnolla pyysin tekstin lopussa anteeksi kiireessä kirjoitettua tekstiä ja mahdollisia typoja, joita varmaan tässäkin kirjoituksessa on.

Vierailija
16/19 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin. Meillä oltiin ilman ehkäisyä 2,5 -vuotta, yksi kemiallinen raskaus ja yksi lapsen syntymään johtanut raskaus.

Noin monesta alkaneesta raskaudesta en tosiaan puhuisi vaikeasti raskautuvana.

Sisälukutaitoa. Ennen tulin helposti raskaaksi, mutta raskaudet eivät olleet kohdun sisäisiä. Niiden jättämien vammojen jälkeen olen ollut ilman ehkäisyä pisimmillään neljä vuotta ilman että olen tullut raskaaksi. 5ämä oli juurikin se raskaus jonka jouduin keskeyttämään sytohoidon takia. Seuraavaan meni taas 4 vuotta ja se oli km ja nyt siitä 2 vuotta ja katsotaan miten tämän kanssa käy.

Tämä lapsi on toivottu ja tiedän että minulla alkaa ikä tulla vastaa km riski nousee koko ajan ja on nyt jo sangen korkea. Onneksi on tosiaan yksi lapsi olemassaan. Minulle hän on maailman suloisin pieni poika, kuten jokaiselle äidille oma lapsi on, ainakin uskoisin niin. Eihän sitä voi verrata kenen lapsi on ihanin kun jokaiselle oma on se rakkain.

Vierailija
17/19 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä! Kuvotus ainakin kuulostaa hyvältä. Itselläni se on aina tarkoittanut normaalisti etenevää raskautta, muut oireet ovat vaihdelleet. Yritä olla ajattelematta koko raskautta kun siihen et voi mitenkään vaikuttaa. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta yritä nyt ajatella muuta ettet hajoa ihan kokonaan.

Oireista ei voi sanoa oikein mitään. Joillain ei ole ollenkaan oireita, mutta raskaus sujuu mallikkaasti ja päättyy lapsen syntymään.

Joillain taas on rajujakin oireita, mutta todetaan keskeytynyt keskenmeno.

Valitettavasti raskaudet kestoineen ja oireineen ovat pelkkää arpapeliä. Toivottavasti ap:lla nyt kuitenkin sujuu hyvin.

Vierailija
18/19 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikki sujuu onnellisesti ja saat vauvan, ap.

Vierailija
19/19 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

uma83 kirjoitti:

Niin jouduin eilen käymään gynellä koska alavatsan kivut ja toispuoleinen turvotus olivat todella kovia. Hcg noussut kolmessa vuorokaudessa 1483-6842 js kyllä se oikeaan paikkaan on tulossa, eli nyt näkyi varmasti kohdunsisäinen raskaus. Eihän sitä voi varmaksi sanoa vielä kun siihen nestetilkkaan joka viimeksi nähtiin oli muodostunut nyt ruskuaispussi (mahdollinen sikiökaiku myös)

Täytyy vain odottaa ja luottaa siihen että jos minusta on antamaan lapsi miehelleni niin sitten niin tapahtuu. Hän sitä kovasti toivoi ja hän olisi hyvä isä.

Miksi teillä ei ole mitään taitoa käsitellä tekstin sisältöä? Haukutaan abortrista, jos minun OLISI käsketty edessä käyttää ehkäisyä kun siitä kysyin olisin niin tehnyt. Jouduin tekemään abortion koska sikiö ei olisi selvinnyt vammoitta. Sain sytostaattia tuohon aikaan ja se tuhoaa nopeasti kasvavaa kudosta. Ultrassa näkyi vaurioista istukassa ja vuotoa kohdussa, viikot olivat aikaiset joten olisi kuulema poistunut itsestäänkin mutta en kestänyt jäädä sitä odottamaan. Ottakaa huomioon että esim kohdunulkoisia raskauksia hoidetaan sytostaatilla, eritoten methotrexan on yleisesti käytetty syto siihen vaivaan kun se hyökkää juurikin nopeasti kasvavan kudoksen kimppuun. Sain tätä omiin kohdunulkoisiin.

Minulle siis sanottiin että en voi enää raskauta koska oikea munatorvi on poistettu ja vasen arpeutunutvkoska se repesi kun kohdunulkoisen raskausmateriaali abortoitui johtimesta vatsaonteloon.

Miksi ette vaivaudu lukemaan kokonaan vaikka teksti ei sanatarkkaan olisikaan oikein kirjoitettu, luulen että jokainen kuitenkin ymmärsi mitä tarkoitin. Ja jos luit kunnolla pyysin tekstin lopussa anteeksi kiireessä kirjoitettua tekstiä ja mahdollisia typoja, joita varmaan tässäkin kirjoituksessa on.

Jos monta ihmistä mielestäsi tulkitsee tekstin väärin, niin olisikohan silloin syy epäselvässä selostuksessa?

Ja itse ihmettelen, että miksi ei oteta käyttöön ehkäisyä, mikäli joutuu käyttämään sikiölle vaarallista lääkettä, ei siinä muuten mitään.

Mutta turhaan sinä meihin purkaat vihaasi ja turhautumistasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme