Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyöräilevätkö aikuiset jalkakäytävillä muuallakin kuin Helsingissä?

Vierailija
08.06.2018 |

Minua kiinnostaa, onko tämä jokin helsinkiläinen tapa vai miten? Sinä, joka ajat pyörälläsi jalkakäytävällä, kertoisitko miksi? itseäni tämä ärsyttää, ei voi mitään. Kotitaloni edessä aikuiset fillaroivat jalkakäytävällä ihan jatkuvasti päivittäin. Kadun toisella puolella on pyörätie.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin kuulla perustelun. Kertokaa miksi päätätte ajaa jalkakäytävillä.

Vierailija
2/28 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Genevessä tätä myös tapahtuu koko ajan...

Mutta esim Helsingin kohdalla Mansku on niin helvetti että ei siellä autojen seassa uskalla pyöräillä. Kadut yksisuuntaisiksi ja osa kaduista vain julkiselle liikenteelle niin johan löytyy tilaa pyörille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kätevää, voi oikaista, siirrän riskini autojen seassa jalankulkijoille jalkakäytävillä, en jaksa tätä marmatusta.

Vierailija
4/28 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse olikin kai siitä, jos samaan suuntaan menee myös pyörätie.

Vierailija
5/28 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajan ja juuri siksi kun olen omin silmin nähnyt ja kokenut kuinka hulluja autoilijat on! En kyllä ikinä uskaltaisi ajaa autoteillä ja tämä Oulussa.

Muista en tiedä, mutta huomioin kyllä kävelijät ja lemmikit enkä paahda sokeana sillä pyörällä eteenpäin.

Vierailija
6/28 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotoilin ehkä kysymykseni vähän huonosti. Asun siis paikassa, jossa aikuisia kaahaavia pyöräilijöitä saa väistellä jalkakäytävällä, vaikka kadun toisella puolella on pyörätie. t. aloittaja

Vierailija
7/28 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella. Helvtn pellet.

Vierailija
8/28 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan syystä monet ajaa. Miksi pyöräteitä ei ole joka paikassa? On oikeasti ihan itsemurhatouhua ajaa autoteillä kaupungissa. Olen tätä mieltä kävelijänä, autoilijana sekä pyöräilijänä. Jalankulkijana hyväksyn tämän, mikäli pyöräilijä ymmärtämään ajaa hitaasti ja jalankulkijat huomioiden.

Vierailija
9/28 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysäköivätkö aikuiset jalkakäytävällä muuallakin kuin Helsingissä?

Vierailija
10/28 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, Porvoossa - for real! Ja voitte uskoa, että täällä kyse ei todellakaan ole siitä, että siellä autotiellä pääsisi hengestään. Prkl, että ärsyttää kapeilla jalkakäytävillä nämä laiskat ja itsekkäät älykääpiöt.

Vierailija
11/28 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta esim Helsingin kohdalla Mansku on niin helvetti että ei siellä autojen seassa uskalla pyöräillä. Kadut yksisuuntaisiksi ja osa kaduista vain julkiselle liikenteelle niin johan löytyy tilaa pyörille.

Täh? Manskullahan on pyörätie. Ei siellä tarvitse autojen seassa ajaa.

Vierailija
12/28 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua se ei haittaa niin kauan kuin pyöräilijä ottaa jalankulkijat huomioon, eikä paahda tuhatta ja sataa melkein jyräten alleen.

Vierailija
13/28 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nuo tuota kapean jalkakäytävän alamäkeä parvekkeeni alla laskevat aikamoista vauhtia, viuh vaan porttikonkien ja talojen ulko-ovien edestä, vaikka ajorata on niin hiljainen, että siinä voisi antaa kymmen vuotiaan yksinkin ajella.

Tähän eivät kylläkään syyllisty ns. sukkispyöräilijät, vaan enimmäkseen hyötypyöräilevät naiset, mutta miehiäkin näkee, joka vähän herättää sääliä kun pelkäävät ajaa noinkin hiljaisella tiellä. Erehtymisen mahdollisuutta, onko pyörätie vai jalkakäytävä ei tässä ole, kun leveys on ehkä 1.5m.

Kaupunki keskikokoinen, kaakko

Vierailija
14/28 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Vantaalla Korsossa pyörällä ja ajoin siinä kevyenliikenteen väylällä jossa saa pyörät ja kävelijät mennä- Olen uusi asukki täällä niin menin sekaisin saako siinä ajaa vai ei koska edessäni ajoi mies myös polkupyörällä ja yhtäkkiä katsoi taakseen ja huusi mulle että "miksi ajat kävelytiellä?" vihaisena ( SIIS HÄN AJOI MYÖS SIINÄ SAMALLA TIELLÄ ja niin ajaa kaikki muutkin)  Varmaan oli joku sekainen mies :D Mutta silti hänen randomi kommenttinsa laittoi minutkin miettimään missä sitten saan ajaa ja missä en. Kyllä yleensä in kevyen liikenteen kyltit jos saa ajaa mutten ole muualla laittanut merkille.

Ilman muuta autotien reunalla pitää ajaa jos niin on.

Vierailija
15/28 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset eivät osaa mitään. Eivät edes pyöräillä. Käykää Tanskassa/Hollannissa.

Vierailija
16/28 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku ilmoittautuu. Usein niillä on vielä kypärä päässä, jos sattuisi vahinko. Naurattaisi ellei viduttaisi.

Vierailija
17/28 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tänä kesänä erityisesti citypyöräilijät alkaneet käyttää jalkakäytäviä.

Vierailija
18/28 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Vaasassa kaikki aikuiset pyöräilee vain ja ainoastaan jalkakäytävillä, vaikka kadun toisella puolella olisi pyörätiekin.

Vierailija
19/28 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Manskullahan on pyörätie. Ei siellä tarvitse autojen seassa ajaa.

Ei ole koko Manskulla. Jos menen keskustaan päin, se loppuu siinä Tullinpuomin kohdalla.

Vierailija
20/28 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua se ei haittaa niin kauan kuin pyöräilijä ottaa jalankulkijat huomioon, eikä paahda tuhatta ja sataa melkein jyräten alleen.

Juuri tämä! Tilannetajua. Jos tulee tuhatta ja sataa, ei riitä että soittaa kelloa pari metriä ennen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme