Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi brittiläiset käyttävät love -sanaa paljon smalltalkissa yms?

Vierailija
08.06.2018 |

Oli aika hämävää, kun bussikuski aamulla tervehti "good morning my love" :(

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana valituksen aihe. Voi luoja.

Vierailija
2/10 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuohon oli totuttelemista. Vakkaribussikuskini sanoo bye now darling, have a lovely day. Kampaajani sanoo love koko ajan, hän on noin kuusikymppinen trendikäs nainen. Itse olen 47v akka :)

Kivaahan tuo on, ystävällistä ja lämminhenkistä. Pitää vaan unohtaa ne assosiaatiot romanttiseen rakkauteen, nuo ovat ihan vaan ystävällisiä nimitysfraaseja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi vielä sanoa: Oh dear, you missed your stop...

Vierailija
4/10 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu kulttuuriin olla superystävällinen.

Vierailija
5/10 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

What problems you have, love

Vierailija
6/10 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kokenut tuota ystävällisyydeksi vaan huolenpidoksi. Minusta Esa Saarinen taitaa olla oikeassa sanoessaan, että jos vitsinä nimittää puolisoa muijaksi, niin kyllä se vain vaikuttaa.

Pohjois-Englannissa mielestäni oli nähtävissä paljon sellaista välinpitoa ja lojaaliutta ja toisaalta omaa asemaa kohtaan koettavaa luontaista arvostusta, johon meiltä ei löydy itsetuntoa eikä uskallusta. Että vanhempi nainen nimittää nuorempaa naista loveksi - siinä vain on jotain hatunnoston arvoista mielestäni. Rakastan katsoa Vera Stanhopea ihan jo tämän takia.

Meillähän nuorempia naisia lähinnä kritisoidaan, avoimesti. Mitään huolta tartte kenestäkään kantaa, kaikkihan me pärjätään. Muka.

Vierailija
7/10 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on menettänyt merkitystään paljon. Esimerkiksi Ruotissa vastaava "paska" Jotkut sanat vain menettävät tietyissä kielissä tai alueilla merkityksensä. Australiassa tällä hetkellä "cunt" menettää merkitystään, vaikka Britanniassa ja Yhdysvalloissa se on silti loukkaus.

Vierailija
8/10 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Good point, lover

Vierailija
9/10 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kauheasti, lun monet Lontoon taksit sanoo mulle ' m'lady.' Jotenkin söpöä. Ja kulmapubin rouvalle olen 'dear', olemme sekä pubin rouva että minä molemmat 60 v täyttäneitä.

Mutta tämä jenkkien tapa päättää puhelu 'I love you' on tylsä eikä todellakaan tarkoita mitään.

Vierailija
10/10 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä he rakastuvat niin helposti, näin minä olen tuon tulkinnut. Itse olen pidättyväisempi enkä väitä rakastavani ketään työtovereistani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän