On niin ihanaa ja ällistyttävää kun vauva liikkuu mahassa
Ei tätä vaan käsitä, olen viikolla 22 ja vauva liikkuu ihan tosi paljon. Vielä kolmisen viikkoa sitten en tuntenut yhtään mitään. Voisin vaan paijailla vatsaa koko ajan.
Kommentit (27)
Samoin täällä, vaavilta terkkuja. :)
Vierailija kirjoitti:
Jep! Mulla nyt vk 34 menossa ja tälläkin hetkellä mahassa on bileet :D
Synnytys pelottaa tosin.
Mikä synnytyksessä sinua pelottaa?
Minua pelottaa tällä hetkellä se, että vauvalla olisi jokin huonosti, tai synnytyksessä tulisi jokin komplikaatio, tai jouduttaisiin alatiesynnytyksen sijaan tekemään keisarinleikkaus tai sektio, ap
Itse viikolla 33 ja liikkeet tuntuvat enää vain ilkeiltä, potkii tosi kovaa kylkiin ja välillä tulee ihan oksennus kurkkuun, kun niin kovaa vauhtia tuolla myllää, poika kyseessä, tytön liikkeet eivät tuntuneet tältä ollenkaan.
Odotan vain että tulisi jo ulos, jotta olo helpottuisi :) synnytystä tosin pelkään jo tosi paljon.
Se vasta on friikkiä kun loppuviikoilla näet jonkun kantapään tai nyrkin vatsanahan läpi :D
Loppuraskaudessa vauva liikkui niin, että oli vaikeaa saada nukahdetuksi. Huomasin, että jos ei ollut peitto päällä, ei liikkunut niin paljon. Voitelin vatsakumpuni kylmägeelillä ja menin tyytyväisenä nukkumaan.
Sitten aamuyöstä kun piti käydä vessassa, menin hissun kissun ja jätin vessan vetämättä, ettei se heräisi ja aloittaisi jumppaansa. Aina heräsi.
Olen jo yli 50, mutta vieläkin muistan, kuinka mahtavalta tuo tuntui. Elämän paras kokemus!
Itellä kaksivuotias tenava nyt ja voi hyvänen aika, mitkä jumpat oli masussa! Se ei ollut enää kivaa, kun loppuaikoina pyrki kyljestä ulos, sattui ihan hulluna. Ja nukkumaanmennessä kääntyi asentoon, jossa tuntui kuin puukko olisi viiltänyt virtsarakkoa. Oli joka ultrassa eri asennossa, pyöri kuin pesukoneessa siellä :D Sain siis helposti sektion. Operaatiosta muistan sen, kuinka koko leikkaussali oli hyvin huvittunut siitä, kun olin saanut puudutuksen ja kaikki lihakset veltostuneet, niin kuulemma oikein näki vatsanahkojen läpi, kuinka vauva siellä riehui, nyrkkeili ja potki :D harmittaa, että itse en tilannetta nähnyt. En tosin ihmettele, edelleen on yhtä aktiivinen ja touhukas lapsonen, ei sekuntiakaan paikoillaan :D
Vierailija kirjoitti:
Loppuraskaudessa vauva liikkui niin, että oli vaikeaa saada nukahdetuksi. Huomasin, että jos ei ollut peitto päällä, ei liikkunut niin paljon. Voitelin vatsakumpuni kylmägeelillä ja menin tyytyväisenä nukkumaan.
Sitten aamuyöstä kun piti käydä vessassa, menin hissun kissun ja jätin vessan vetämättä, ettei se heräisi ja aloittaisi jumppaansa. Aina heräsi.
en käyttäisi kylmägeeliä mahdollisen kemikaaliriskin vuoksi, mutta joku viileävesipullo voi olla parempi. Siis kuumavesipullon vastakohta, tosin en itse viilentäisi vauvan kämppää ihan hirveästi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnytys pelottaa tosin.
Minua pelottaa tällä hetkellä se, että vauvalla olisi jokin huonosti, tai synnytyksessä tulisi jokin komplikaatio, tai jouduttaisiin alatiesynnytyksen sijaan tekemään keisarinleikkaus tai sektio, ap
Pelkään että repeää jotenkin todella pahasti! Liekö sillä vaikutusta, että kaksi tuttavapiirissäni synnyttänyttä repesi niin pitkälle kuin vain voi. Toinen heistä käy edelleen asian takia fyssarilla ja missä lie.
Mulla yksi synnytys takana, ja jäänyt ehkä vähän huonot vibat. Vauva syntyi vähän etuajassa ja joutui teholle hetkeksi. Tavallaan ei ole sellaista ihanaa "vauva rinnalle"-kokemusta vaan ainoastaan huonosti päättyneitä synnytystarinoita ja sitten tämä oma kokemus.
Silti kovasti odotan omaa vuoroani, ensi kuussa pikkuinen syntyy :)
Mulla 120vko meneillään eikä mitään liikehdintää. Aika rauhallinen ipana on.
Vierailija kirjoitti:
Itellä kaksivuotias tenava nyt ja voi hyvänen aika, mitkä jumpat oli masussa! Se ei ollut enää kivaa, kun loppuaikoina pyrki kyljestä ulos, sattui ihan hulluna. Ja nukkumaanmennessä kääntyi asentoon, jossa tuntui kuin puukko olisi viiltänyt virtsarakkoa. Oli joka ultrassa eri asennossa, pyöri kuin pesukoneessa siellä :D Sain siis helposti sektion. Operaatiosta muistan sen, kuinka koko leikkaussali oli hyvin huvittunut siitä, kun olin saanut puudutuksen ja kaikki lihakset veltostuneet, niin kuulemma oikein näki vatsanahkojen läpi, kuinka vauva siellä riehui, nyrkkeili ja potki :D harmittaa, että itse en tilannetta nähnyt. En tosin ihmettele, edelleen on yhtä aktiivinen ja touhukas lapsonen, ei sekuntiakaan paikoillaan :D
Sori, mutta tuli melkein oksennus kun luin tuon. Ihan kuin jostain alien-elokuvasta.
Ap:lle tiedoksi myös, että keisarileikkaus ja sektio on sama asia, eri nimellä vain :D sektio lienee oikea lääketieteellinen termi operaatiolle. Näitä on kolmea laatua 1. Suunniteltu eli elektiivinen sektio 2. Kiireellinen sektiö ja 3. Hätäsektio, jossa nukutetaan. Viimeisessä vauva todella vaarassa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnytys pelottaa tosin.
Pelkään että repeää jotenkin todella pahasti! Liekö sillä vaikutusta, että kaksi tuttavapiirissäni synnyttänyttä repesi niin pitkälle kuin vain voi. Toinen heistä käy edelleen asian takia fyssarilla ja missä lie.
Mulla yksi synnytys takana, ja jäänyt ehkä vähän huonot vibat. Vauva syntyi vähän etuajassa ja joutui teholle hetkeksi. Tavallaan ei ole sellaista ihanaa "vauva rinnalle"-kokemusta vaan ainoastaan huonosti päättyneitä synnytystarinoita ja sitten tämä oma kokemus.
Toivotaan, että kaikki menee hyvin. Onnea tulevaan, ap
Odotan nyt kolmatta poikaani, mutta aina muista sen kauheuden kun esikoinen viimesillä viikoilla raapi kohdun suuta!! Pelotti niin että saa kalvot vielä itse puhkaistua kun sattui niin lujaa enkä ole koskaan tuntenut mitää niin ihmeellisen järkyttävää! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta tuli melkein oksennus kun luin tuon. Ihan kuin jostain alien-elokuvasta.
Veikkaan, että vähän siltä se on näyttänyt. Mulla tulee oksennus repeytyneestä p*llusta, eli turha aukoa siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnytys pelottaa tosin.
Toivotaan, että kaikki menee hyvin. Onnea tulevaan, ap
Kiitos samoin sinulle, tsemppiä :)
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle tiedoksi myös, että keisarileikkaus ja sektio on sama asia, eri nimellä vain :D sektio lienee oikea lääketieteellinen termi operaatiolle. Näitä on kolmea laatua 1. Suunniteltu eli elektiivinen sektio 2. Kiireellinen sektiö ja 3. Hätäsektio, jossa nukutetaan. Viimeisessä vauva todella vaarassa...
Kiitos tarkennuksesta, juuri hätäsektiota tarkoitin, ap
Ootas kun pääset sinne loppusuoralle ja se liikehdintä ei enää ookkaan niin ihanaa kun sattuu joka paikkaan jo se että vauva vaihtaa asentoa saatikka kun potkii sua rakkoon ja saattaa saada lirauttamaan pissat housuun tai potkii sisäelimiä.
Meillä oli tosi hiljanen vaavi masussa. Kynnet kyllä tuntu ja hyvin!! Oliki semmonen pitkäkynsi syntyessään ettei tosikaan.
Että on ikävä raskaana oloa!!!!
Synnytys pelottaa tosin.