Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri valittaa turhasta

Vierailija
07.06.2018 |

Asun yksin vuokralla kerrostalon ylimmässä kerroksessa. Suoraan alapuolellani asuu vanha vihainen mies joka valittaa kaikesta mitä teen !
Muutin tänne 2015 syksyllä ja muutama kuukausi sen jälkeen sain varoituslapun isännöitsijältä. Suuni loksahti auki! Lapussa luki about näin ’olet saanut useita valituksia joista viimeisin on viime yöltä kun imuroit’. Okei se oli totta että olin sen ainoan kerran koko elämässäni imuroinut keskellä yötä. Mutta tällöin oli joululoma ja olin yöllä hereillä. Olen opiskelija joten nukun kyllä yöt ja olen muutenkin rauhallinen ihminen ja hiljainen. Soitin isännöintiin tuollon ja ihmettelin miksi sain varoituksen yhdestä ainoasta kerrasta ?! Isännöitsijä vastasi että alakerran naapurini on tehnyt minusta useita valituksia.
Noh tämän jalkeen olen ollut ekstra tarkka, etten pidä ainakaan yöllä mitään ääniä. Ja jatkoin tavallista hiljaista elämääni.
Sitten aloin saada uhkailu lappuja tältä mieheltä postiluukusta esim ’onko sinulla jokin sairaus kun imuroit joka ikinen päivä !? Teen sinusta valituksen terveisin kyllästynyt naapuri’ ja näitä lappuja on tullut MONIA. Ja aivan päättömistä syistä. Ensinnäkään en imuroi joka päivä, ehkä noin 3-4x viikossa ja niin saa kerrostalossa tehdä piste. Ja mainittakoon vielä että kun kuulin postiluukun käyvän, siitä seurasi kauhea juoksun ääni rapusta ja sitten kävi alaovi. Hän ei myöskään ikinä avaa oveaan jos käyn koputtamassa ja selvittämässä asiaa. No mutta soitin silloin isännöintiin ja tämä loppui hetkeksi.
Mutta nyt tämä alkoi taas eilen uudestaan !!! Edellis yönä siis joskus 12 aikoihin nousin sängyltäni sammuttamaan valoja ja alkamaan nukkumaan. Olin unohtanut että muovinen juomamuki oli sänkyni vieressä lattialla. Joten kun laskin jalkanai lattialle osuin siihen mukiin ja se kaatui ja siitä kuului kolina. Heti sen jälkeen kuulin kolme suurta tömäystä alakerrasta (kuulosti esim harjanvarrella kattoon). Ja näin on käynyt ennenkin että tuo kies ’kostaa’ äänet jotka kuuluu asunnostani hakkaamalla patteria/seinää/kattoa. Noh tuon edellis yön jälkeen sain siis eilen lapun postiluukusta jossa hän sanoo näin ’eilen puoliltaöin syyllistyitte törkeään kotirauhan rikkomiseen, pudotitte jotakin kovaäänisesti lattialle !’ Ja lapu jatkui että aikoo ottaa isännöitsijään yhteyttä yms, ja lisäksi hän laittoi järjestys säännöt lapun mukaan :D josta oli ympyröinyt hiljaisuus ajan 23-07.

Tämä oikesti stressaa minua todella paljon, koska vaikka en rikokaan kenenkään hiljaisuutta pelkään saavani häädön jos minua ei uskota. Lisäksi esimerkiksi imurointi on minulle nykään todella stressaavaa koska pelkään että tuo mies valittaa.

Laiton eilen isännöintiin s-postia asiasta, mutta ahdistaa vaan niin paljon että ajattelin soittaakin huomenna..

Mitä tässä tilanteessa pitäsi tehdä ? Onko mahdollista että tuo mies voisi saada häädön tämän takia, koska hän on se joka syyllistyy kotirauhan rikkomiseen. Vaikka hän nyt sanookin lappusissaan olevansa ’osakkeen omistaja’.

Ja täällä talossa on surkeat äänieristeet ! Kuulen myös naapurini äänet joka päivä, se ei tosin häiritse minua. Niin ja kaksi kerrosta alampana asuu perhe pienen lapsen kanssa joka itkee joka päivä, kuulen sen tänne asti ja se on mulle ihan ok, se ei häiritse. Mutta kun aina kun vauva itkee, kuulen alakerran naapurin raivovan ja huutavan ja hakkaavan jotain lattiaansa tyyliin.

En tiedä olenko hänen ainoa silmätikku vai vainoaako muitakin.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän naapurista pahin ääni kuuluu kyllä imuroinnista. Ja naapuri rakastaa imuroimista, joskus on tehnyt sitä monta kertaa päivässä. Olkoot vaan sallittua, mutta helkkarin ärsyttävää. Saamarin kova pörinä ja raastaminen lähtee siitä hommasta.

Muuta omakotitaloon, jos et kestä täysin normaaleja elämisen ääniä.

Vierailija
62/76 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse alkaisin vastaavassa tilanteessa imuroimaan joka ikinen päivä... useasti ja hankkisin vielä mahdollisimman kova äänisen imurin :)

tyypillinen suomalaisreaktio tuo uhmaaminen. Ruotsalainen varmaan pyytäisi anteeki aiheuttamaansa häiriötä ja koettaisi olla hiljempaa.

Miksi pitäisi pyydellä anteeksi ja nöyristellä, kun ei ole tehnyt mitään väärin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa on nyt tartuttu aivan vääriin asioihin. Imuroida saa vaikka joka päivä. Tuo naapurin käytös ei ole normaalia. Joko AP siedät sitä - tai muutat pois.

Olin jo työelämässä kun naapurin ukko alkoi tehtailla valituksia turhasta, uhkailla häädöllä ym. Soitin isännöitsijälle. Isännöitsijä vain huokaili, että taasko. Sama äijä terrorisoi koko yhtiötä kaikin tavoin. Hänellä oli iso omistusasunto ja itse olin vuokralla.

Kestin vuoden. Muutin toiselle paikkakunnalle työn perässä. Loppuvaiheessa jo pelkäsin ukkoa, se saattoi huutaa päin näköä, tunkea jalkansa ulko-oven väliin niin etten saanut ovea kiinni asuntooni. Hän oli nupista vialla.

Vierailija
64/76 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös imuroin 3-4x viikossa, asun kylläkin rivarissa. Mulla on kaks kissaa ja haluan pitää kämppäni kuitenkin mahdollisimman karvattomana. Ja takapihalta tulee kenkien mukana roskia vaikka miten ne yrittäisi pyyhkiä ja jättää nätisti oven viereen. Naapurini intohimo puolestaan on nurmikon pitäminen siistinä trimmerillä, trimmailee sitä pari kertaa viikossa vaikka nurmikko ei juurikaan ole kasvanut. Ja toinen naapuri kälkättää puhelimeen melkein joka ilta parin tunnin ajan. Seinät ovat huonosti äänieristetyt ja kaikki kolinat ja kilinät ja välillä puhekin kuuluu selkeästi, mutta ei se häiritse jos ei jää kuuntelemalla kuuntelemaan. Kertaakaan en ole itse valituksia saanut tai itse valittanut 4 vuoden aikana. Naapureihin on muutenkin hyvät välit. Keskustellaan ja ilmoitetaan jos on juhlia tiedossa jotka saattavat venähtää, remonteista ja muista poikkeavista asioista tai ihan vaan pyydetään kastelemaan kukkia ja vähän pitämään kämppää silmällä jos kauemmin on pois kotoa.

Vierailija
65/76 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olis Electrolux ultrasilencer. On tosi hiljainen imuri. Kun vanha imuri hajosi ja ostettiin tämä uusi, niin mietin aluksi, että vetääkö se ollenkaan, kun piti niin pientä hurinaa. Mutta kyllä siis vetää. Vaatii pienen taloudellisen investoinnin, mutta jos naapurisopu syntyy, on se ehkä sen arvoista.

Vierailija
66/76 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo naapurit ovat välillä ihania omassa taloyhtiössäni on meneillään sota "lastenvaunut vs. polkupyörät. Molemmille olisi kyllä varastossa tilaa, mutta ihan periaatteen vuoksi tapellaan siitä kummalla puolella huonetta mitäkin säilytetään :D Olen vuokralla täällä.

Vierailija
67/76 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun perusteella minä olenkin sitten kauhunaapuri, kun imuroin joka päivä. Aion kyllä imuroida tulevaisuudessakin.

Vierailija
68/76 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun kerrostalossa. En ole nyt imuroinut kolmeen päivään, ja pakko on tänään imuroida. Kyllä minusta imurointi joka toinen päivä on ihan normaalia.

Vierailija
69/76 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurja! Tuttavalleni kävi vähän samalla tavalla... Olivat kerran innostuneet perjantai-iltana soittelemaan levyjä ja seurauksena oli varoitus isännöitsijältä. Naapuri (vanhempi nainen) oli valittanut metelistä - ja kertonut tätä tapahtuvan siis jatkuvasti...

He olivat sen jälkeen tosi tarkkoina etteivät soita iltaisin lainkaan musiikkia ja pitivät telkkarinkin äänen tosi pienellä. Silti saivat uuden varoituksen ja kun soittivat isännöitsijälle, tämä vaan totesi, että valittaja on asunut talossa vuosia eikä ole mitään syytä epäillä, etteikö hän puhuisi totta.

Tuttuni päätti sitten muuttaa itse ajoissa. Pari viikkoa ennen muuttoa ovikello soi ja naishenkilö kysyi ovelta, pääsisikö hän katsomaan asuntoa, kun on muuttamassa siihen. Tuttuni päästi naisen sisälle ja esitteli asuntao ihan hyvässä hengessä. Ja sitten tää nainen iloisesti kertoi, että hänen tuttunsa asuu tuossa naapurissa ja he ovat pitkään ajatelleet, että olisipa kiva asua naapureina!

Vierailija
70/76 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aistivinani että ap on kantapäiden jyskyttäjä

Aika herkät aistit sulla! Taidat ollakin joku meedio :D Voitko samalla katsoa vähän munkin elämää? ..kun on ollut tässä vähän haasteita...Mitä aistit?

Vierailija
71/76 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, käy kysymässä siltä alakerran vauvanaapurilta, että onko heilläkin ollut ongelmia ko. tyypin kanssa? Voitte mahdollisesti sitten yhdessä hoitaa asiaa.

Vierailija
72/76 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

x

Vierailija
73/76 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö valittaa vai muutitko pois? 

Vierailija
74/76 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä kaikki laput tallessa ja nauhoita sitä hänen kiroiluaan ja harjanvarrella hakkaamistaan. Tee valitus todistusaineiston kera.

Hyvä neuvo, voi olla ett naapurin mies häiritsee enemmän kuin ap. Inhoan patterin hakkaajia ja harjanvarrella hakkaajia, ei terveitä. 

Vierailija
75/76 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois.

Vierailija
76/76 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

x