Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon olette pystyneet nostamaan asunnon arvoa remonteilla?

Vierailija
07.06.2018 |

Keittiö laitettiin jo kokonaan uusiksi, 25 000€ upposi siihen kodinkoneineen päivineen. Kivitaso keittiön työtasoksi söi ison osa hinnasta, Smegin jääkaappi, kiiltävät kalusteiden ovet yms. Seuraava iso projekti kylpyhuone, lattiasta kattoon kaikki uusiksi. Muualla asunnossa olemme tehneet pintaremonttia, lattiat uusiksi ja maalattu.

Asunto sijaitsee ison kaupungin keskustan tuntumassa, kasvukeskus, joten asuntojen arvot ei ainakaan ole laskemassa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon arvoon vaikuttaa eniten sijainti. Myös sillä on iso vaikutus hintaan, mitä remontteja taloyhtiössä on tehty, onko esim. putket tehty vai vasta tulossa.

Keittiön tasot tai smegin jääkaapit eivät nosta asunnon arvoa paljonkaan. Nyrkkisääntö on, että isoa remonttia (ei edes sitä pakollista putkiremonttia) ei saa siirrettyä täysimääräisesti asunnon myyntihintaan, jos asunto myydään pian remontin jälkeen.

Että jos olette remppaamassa asuntoa vain myyntiä varten, niin on todennäköistä, että ette saa omianne takaisin. Isot remontit kannattaa yleensä jättää suosiolla sen ostajan tehtäväksi.

Vierailija
2/31 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole fiksumpaa säästää rempparahat ja myydä halvemmalla, kun monet kuitenkin haluavat rempata oman maun mukaan? Se upouusi keittiö voi olla juuri se syy, miksi kauppoja ei tule. Kukaan ei maksa epämieluisasta. Vain itselle kannattaa remontoida ellei sitten kyse ole siistimisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni remppa saattaa kannattaa, mutta 25k on ihan liian iso summa. Ei missään nimessä nosta asunnon arvoa niin paljon.

Vierailija
4/31 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sijoitusasunnon (kaksion) jonka remppaan kului n. 20000e, oli tarkoitus että lapseni olisi muuttanut siihen vuokralle, siksi rempattiin kunnolla ja laaduikkain materiaalein, kaikki muu laitettiin uusiksi paitsi vastalaitettu kylpyhuone, taloyhtiössä oli juuri tehty putkiremontti.

Myin asunnon saaden voittoa vielä reilu 10000e, eli arvonnousu oli aikamoinen. Asunnon ostohintakin oli tosin poikkeuksellisen edullinen, riitaisa kuolinpesä jonka jäsenet asuivat ulkomailla ja halusivat siitä nopeasti eroon, tein tarjouksen vähän kieli poskella ja yllättäen suostuivat ;)

Vierailija
5/31 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti on tärkein kriteeri. En ikinä ostaisi vasta rempattua asuntoa. Itse ostin remppaamattoman asunnon, jonka sisustus oli ihan hirveän näköinen . Pistin kaiken uusiksi, ja nyt on aivan ihana ja itseäni miellyttävä asunto. 

Vierailija
6/31 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ostettiin 60-luvun alkuperäiskalustolla olevan asunnon (saimme vielä todella edullisesti), laitoimme lattian, keittiön, seinät, pinnat ja ovet kuntoon -> alle 10k. Nyt voimme pyytää asunnosta n. 50k enemmän millä ostimme.  Hyvällä ja suositulla paikalla on.

Vierailija
7/31 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokenut välittäjä kertoi että osa ostajista myös karsastaa kohteita jossa pitäisi itse remontoida. Halutaan päästä siis helpolla ja valmiiseen asuntoon. Hyvässä kunnossa oleva ja remontoitu kohde voi olla yhtä kysytty kuin remontoimaton. Meitä on niin moneen junaan.

Vierailija
8/31 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti, sijainti, sijainti.

Ja sitten suurimmat voitot on tullut vain ihan hyvällä maulla. 😂 ja fiksuilla nettikuvilla.

Vierailija
9/31 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokenut välittäjä kertoi että osa ostajista myös karsastaa kohteita jossa pitäisi itse remontoida. Halutaan päästä siis helpolla ja valmiiseen asuntoon. Hyvässä kunnossa oleva ja remontoitu kohde voi olla yhtä kysytty kuin remontoimaton. Meitä on niin moneen junaan.

Näin.

Olen sinkku ja oman asunnon osto edessä, kriteerit tietty sijainti, isot rempat taloyhtiössä tehty, olisi kiva jos olisi vastarempattu mutta tästä voin tinkiä, muuttovalmis kuntokin riittää.

Vierailija
10/31 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on pieni puutaloyhtiö joten ei ole tulossa isoja putkiremontteja. Remontoimme neutraaleilla ja vaaleilla, nykyaikaan sopivilla sävyillä. Keittiö oli ja kylppäri on todella 90's. Talon julkisivu ja katto vastikään uusittu.

Vierailija
11/31 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuremppa kannattaa kuten rikkinäiset kohdat. Esim lattiaa on turha hioa, jos se on vanhanaikainen mosaiikkiparketti tai mikä sen nimi nyt onkaan.

Mun vanhemmilla oli yhdessä huoneessa sellainen 80-luvun mosaiikkiparketti enkä pitänyt siitä edes pienenä. Ovat vaihtaneet sen nyt tyylikkäämpään.

Jostain asuntoblogista luin, että jos remppaa ei tee itselleen niin kannattaa jättää tekemättä. Harvemmin onnistuu ja rahat menee vaan hukkaan.

Vierailija
12/31 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni remppa saattaa kannattaa, mutta 25k on ihan liian iso summa. Ei missään nimessä nosta asunnon arvoa niin paljon.

Meillä meni edellisen asunnon remonttiin noin 60 000 euroa. Voittoa tuli lähemmäs 150 000 euroa.

Kun tietää mitä tekee, voi remontoimalla tehdä muhkean tilin. Ostaa huonokuntoisen asunnin hyvästä taloyhtiöstä ja remontoi sen riittävän neutraalilla tyylillä, asuu kaksi vuotta ja myy pois ilman veroseuraamuksia. Niin ja sijainti Helsingin kantakaupungissa, ei minkään ruuhkaisen kadun varrella eikä juoppoasuntolan vieressä. 

Yllättävä moni ei ole halukas tekemään itse minkäänlaista remonttia ja on siksi valmis maksamaan ihan törkeän hinnan valmiiksi hyväkuntoisesta asunnosta. Uskomatonta mutta totta.

Vierailija
13/31 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pliisut ”kaikille sopivan neutraaleiksi remontoidut” asunnot jätän väliin aina.

Vierailija
14/31 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkuremppa kannattaa kuten rikkinäiset kohdat. Esim lattiaa on turha hioa, jos se on vanhanaikainen mosaiikkiparketti tai mikä sen nimi nyt onkaan.

Mun vanhemmilla oli yhdessä huoneessa sellainen 80-luvun mosaiikkiparketti enkä pitänyt siitä edes pienenä. Ovat vaihtaneet sen nyt tyylikkäämpään.

Jostain asuntoblogista luin, että jos remppaa ei tee itselleen niin kannattaa jättää tekemättä. Harvemmin onnistuu ja rahat menee vaan hukkaan.

Kaikkein pahin on halvoilla materiaaleilla sutaistu "pintaremontti", halpaa vitosen neliöhinnan laminaattia ja valkoista maalia seiniin, sen sitten kuvitellaan nostavan esim. kuolipesän 70- luvun kolmion arvoa yht'äkkiä kymmenillä tuhansilla ja asuntoa myydään muuttovalmiina. Sitten kun kehtaat näytöllä sanoa että ei tuo muovikalvo keittiön kaapinovissa oikein auta kun ne lonksuvat eri suuntiin niin jankutetaan vain suu vaahdossa "mutku tää on kokonaan rempattu" ;)

Vierailija
15/31 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tehnyt kahteen vuoteen mitään remonttia tai muutakaan arvonnousua tavoittelevaa.

Ei tarvinnut kuin asua ja odottaa sen kaksi vuotta ettei tarvi myyntivoittoveroa maksaa.

Ostin 210k€ ja myin 235k€.

Asunto Helsingin keskustassa.

Mielestäni ihan kohtuullisen hyvä tuotto sijoitetulle rahalle.

Vierailija
16/31 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne pliisut ”kaikille sopivan neutraaleiksi remontoidut” asunnot jätän väliin aina.

Ja sillä taas ei ole mitään merkitystä minkään kannalta. Iso osa ihmisistä haluaa juuri sellaisen neutraalin vaaleahkon modernin pelkistetyn kodin ja sellaisen remontoimalla voi tehdä hyvän tilin.

Vierailija
17/31 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja esim keittiöstä purettiin yksi väliseinä joka toi lisää valoa ja neliöitä koko asuntoon.

Tykkään itse käyttää vaaleaa remontoidessa ja itse sisustuksessa sitten tuoda väriä asuntoon tekstiileillä jne, jotka on sitten helppo vaihtaa jos alkaa kyllästyttää. Esim se smegin jääkaappi voi olla ihana väripilkku vaaleassa keittiössä.

Ap

Vierailija
18/31 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja esim keittiöstä purettiin yksi väliseinä joka toi lisää valoa ja neliöitä koko asuntoon.

Tykkään itse käyttää vaaleaa remontoidessa ja itse sisustuksessa sitten tuoda väriä asuntoon tekstiileillä jne, jotka on sitten helppo vaihtaa jos alkaa kyllästyttää. Esim se smegin jääkaappi voi olla ihana väripilkku vaaleassa keittiössä.

Ap

Kuinka paksuja seiniä teidän talossa on?

Vierailija
19/31 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistusmittaaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuinka paksuja seiniä teidän talossa on?

Kukas on sun aamumuroihin kusassu ☺

Vierailija
20/31 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunallinen rivitaloasunto 3h+khh+s

Ostettiin vuonna 2005 84000€, jota remontoitiin viidellä tonnilla, ja asunto myytiin ensimmäisessä näytössä vuonna 2010 hintaan 120000e eli 31000e voittoa.

Hyvä ajoitus auttoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi