Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mielenrauha, mitä se on?

Vierailija
07.06.2018 |

Miten voin opetella "nollaamaan" aivoni ilman terveyttä vahingoittavia keinoja? Aivoni ikään kuin hakevat aina vain voimakkaampia ärsykkeitä, jolloin ennen iloa tuoneet asiat eivät enää auta. Enkö vaan kykene onnellisuuteen ja tasapainoiseen elämään? Tekisi mieli rikkoa rajoja ja elää vapaana kuin taivaan lintu.

Ovatko aivoni kenties vahingoittuneet liiasta ahdistuksesta, sillä nuoruuteni ja nuori aikuisuuteni on ollut melko stressaavaa ja aika ajoin pelottavaakin. Koulukiusaamistakin on taustalla. Huonoja kokemuksia on vaikka muille jakaa niin koulussa kuin työelämässäkin. Vai onkohan masentuneisuus nyt saanut maanisia piirteitä. En jaksa keskittyä mihinkään. Apua tarttisin.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

age is just a number kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen meditaatiota ja/tai joogaa. 

Näinköhän pelittää. 

ap

Mulla ainakin pelitti. Ennen oli aina semmoinen rauhaton, kireä, vihainenkin olo. Meditaation ja joogan kautta tuli tavallaan semmoinen hälläväliä-asenne :D Eli siis jotenkin asiat asettui oikeisiin mittasuhteisiin ja tajusin, että epäonnistumisilla ja vastoinkäymisillä ei ole isommassa kaavassa mitään väliä. Olin myös ennen herkkä toisten kritiikille, enpä ole enää - ja hyvä niin. En ehkä muuten olisi nykyisessä suhteessa (altistaa muitten arvostelulle).

:D Tota hälläväliä asennetta tarvisin mäkin, jotta pystyisin kommunikoimaan vapautuneemmin ja nauttimaan elämästä enemmän (mun oikea luonne pääsisi esille). Olen vähän perfektionismiin taipuvainen. Ehkä jooga ja meditaatio toimii mullakin kerran hyväksi todettuja (:

ap

Vierailija
22/52 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan ihminen kokee jatkuvasti mielenrauhaa. Mielenrauha on se tunne, kun olet juuri aamulla herännyt etkä vielä tiedosta mitä tapahtuu. Tai se, kun huomaat välillä ettet ole hetkeen ajatellu juuri mitään. Tai se, kun kuuntelet hyvää musiikkia ja uppoudut siihen.

Saavutan mielenrauhan ainoastaan silloin, kun kuuntelen musiikkia ja erityisesti vielä jotain hypnoottista kuten trancea kuunnellessa. Aamuisin olen kaikista stressaantunein, kun muistan oman elämäntilanteeni heräämisen jälkeen. No, mut pitää kokeilla meditaatiota ja joogaa. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siulla lemmikkejä?

Vierailija
24/52 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siulla lemmikkejä?

Ei ole lemmikkejä. Lemmikki on kuitenkin harkinnassa.

Vierailija
25/52 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen meditaatiota ja/tai joogaa. 

Näinköhän pelittää. 

ap

Mulla ainakin pelitti. Ennen oli aina semmoinen rauhaton, kireä, vihainenkin olo. Meditaation ja joogan kautta tuli tavallaan semmoinen hälläväliä-asenne :D Eli siis jotenkin asiat asettui oikeisiin mittasuhteisiin ja tajusin, että epäonnistumisilla ja vastoinkäymisillä ei ole isommassa kaavassa mitään väliä. Olin myös ennen herkkä toisten kritiikille, enpä ole enää - ja hyvä niin. En ehkä muuten olisi nykyisessä suhteessa (altistaa muitten arvostelulle).

:D Tota hälläväliä asennetta tarvisin mäkin, jotta pystyisin kommunikoimaan vapautuneemmin ja nauttimaan elämästä enemmän (mun oikea luonne pääsisi esille). Olen vähän perfektionismiin taipuvainen. Ehkä jooga ja meditaatio toimii mullakin kerran hyväksi todettuja (:

ap

Voihan niitä kokeilla, ei se ota jos ei annakaan :) Ei niistä mitään pysyvää haittaa ole :D Suosittelen yin-joogaa tähän erityisesti (bonuksena: venyttää sidekudoksia, eli konttorirotan selkä- ja niskajumit ovat myös historiaa). 

Vierailija
26/52 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten teen kun bentsi hyppykin on kokeiltu (hatusta heitetty esimerkki)?

ap

Mä oon sen tehny eikä se niin kovin ihmeellistä oo.

Vierailija
27/52 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan ihminen kokee jatkuvasti mielenrauhaa. Mielenrauha on se tunne, kun olet juuri aamulla herännyt etkä vielä tiedosta mitä tapahtuu. Tai se, kun huomaat välillä ettet ole hetkeen ajatellu juuri mitään. Tai se, kun kuuntelet hyvää musiikkia ja uppoudut siihen.

Aamulla heräsin tiedostaen heti tänään olevan hammaslääkärin.

Vierailija
28/52 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saavutan mielenrauhan ainoastaan silloin, kun kuuntelen musiikkia ja erityisesti vielä jotain hypnoottista kuten trancea kuunnellessa. Aamuisin olen kaikista stressaantunein, kun muistan oman elämäntilanteeni heräämisen jälkeen. No, mut pitää kokeilla meditaatiota ja joogaa. 

ap

meditaatio / joogaaminen. ääni tälle. kannattaa myös kyseenalaistaa oma murehtiminen. kuulostaa alkuun järjettömältä, mutta murehtiminen tulevasta on sama kuin yrittäisi hengittää tulevaisuuden hengityksiä etukäteen. menneiden märehtiminen on kuin jo menneiden hengityksien hengittäminen toisin, mikä on tietenkin mahdotonta, mutta silloin kun asiaa ei ajattele, on tämä täysin järkeenkäypää. mutta kun saamme itsestämme otteen ja palaamme nykyhetkeen, saamme sisäiset elokuvamme pysähtymään itsestään. nykyhetki on tehnyt sen puolestamme. kun emme ajattele itseämme onnettomiksi, meillä on aikaa olla onnellisia.

Vierailija
29/52 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi elää niinkuin haluat elää? Minä löysin mielenrauhan vasta lasten myötä. Sitä ennen Haikailin aina kaikkea ja kaikkialle, mietin aina mitä jos.. He ovat ja tavallaan "elämäni tarkoitus" jos niin voi sanoa.

Vierailija
30/52 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä koen 90% viikosta mielenrauhaa. Asiat on hoidettu ja hyvällämallilla. Se 10% on sitten niitä asioita jotka pitää hoitaa, niitä mietin ennenkuin olen ne tehnyt.

Vierailija
31/52 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykännykkä on sellainen mikä vie keskittymiskyvyn. Täytyisi pitää paasto tietotekniikan suhteen.

Vierailija
32/52 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa ap. Olen ihan samassa jamassa kuin sä! Olen 25v ja kiusaamista ja huonoja muistoja ihmisistä enimmäkseen taustalla. Vaikka tulen ihan hyvästä perheestä vailla suurempia ongelmia aika olen herkkä ihminen ympäristön yhtäkkisille muutoksille ja muiden ihmisten tekemisiin ja sanomisiin saatan reagoida voimakkaasti, sen takia eristäydyn helposti koska on vaikea niellä kaikkea. Työttömyys aiheutti uniongelmia, paniikkikohtauksia ja ahdistusta niin paljon etten enään kestänyt vaan näin siinä vaiheessa pakotien liikunnassa, siis lähdin juoksemaan ja juoksin niin kauan etten voinut keskittyä pahaan oloon vaan siihen liikkumiseen. Se oikeasti auttoi :O Olen aina ollut todella liikunta negatiivinen, tullut aina huono ja vihainen olo hikeentymisestä ja liikunnasta. Tavallaa se paha ja ahdistunut olo avasi uuden tien mulle mitä en olisi ikinä odottanut kävelleeni, nykyään liikunnasta tuleekin hyvä olo ja on pakko liikua useasti viikossa.

Se on auttanut stressin kestämiseen ja kaiken muun kestämiseen koska vartalo jaksaa nyt paremmin. Joka tapauksessa edelleen murehdin asioista ja ahdistun mutten niin voimakkaasti että vartalo siihen reagoisi. Koen olevani jotenkin niin epätasapainossa mieleltäni, en siis tiedä koska itse löydän mielenrauhan :/ Mulla ei ole diagnosoitu mitään mieliala ongelmiakaan eikä muutakaan. Kilpisrauhasarvot on normaalit lääkärin mukaan. Se on jo ollut kauan itselläni listan ykkös tavoite että saisin olla vain rauhassa ja olisin onnellinen. Mulla ei ole juurikaan ystäviä joten tunnen olevani aika eristäytynyt muista. Mulla ei ole vastausta sun kysymyksiin Ap mut se liikunta on auttanut. 

Hengitysharjoitukset ja mindfullness(läsnäolo hetkessä) ovat helpottaneet mutteivät vieneet pois koko ongelmankirjoa. Toivottavasti löydät jonkun tavan saada tuntea rauhaa edes hetken, tiedän miten se on vaikeaa :/

Vierailija
33/52 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koetko turvattomuutta? Pakenetko ajatuksiasi hösäämiseen?

Turvattomuus on oikeastaan elämääni kuvaava substantiivi tällä hetkellä. Työllistyminen stressaa, ihmissuhteet stressaa, menneisyys ja menneisyyden mokat stressaa, kaikki stressaa. Ahdistus ja osittain pelotkin rajoittavat elämää. Tarvisin elämään jotain pysyvyyttä.

ap

Huono asenne jos ajatteler että tarvitset jotain ulkopuolelta tulevaa esim.työpaikan ollaksesi tasapainoinen. Ei se niin mene. Et voi muuttaa olosuhteita,mutta ajatuksia ja suhtautumistasi voit. Ajattele hyviä puolia tilanteessasi. Ole lempeä,hyväksyvä ja armollinen itsellesi. Hyväksy ahdistus,anna sen tulla ja mennä. Usko että kaikki järjestyy. Tee asioita,jotka rentouttaa.

Oikeasti ihminen luo ahdistuksen ja onnettomuutensa itse,päänsä sisällä. Se riippuu ihan omista ajatuksistasi.

Vierailija
34/52 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvattomuus on oikeastaan elämääni kuvaava substantiivi tällä hetkellä. Työllistyminen stressaa, ihmissuhteet stressaa, menneisyys ja menneisyyden mokat stressaa, kaikki stressaa. Ahdistus ja osittain pelotkin rajoittavat elämää. Tarvisin elämään jotain pysyvyyttä.

ap

Huono asenne jos ajatteler että tarvitset jotain ulkopuolelta tulevaa esim.työpaikan ollaksesi tasapainoinen. Ei se niin mene. Et voi muuttaa olosuhteita,mutta ajatuksia ja suhtautumistasi voit. Ajattele hyviä puolia tilanteessasi. Ole lempeä,hyväksyvä ja armollinen itsellesi. Hyväksy ahdistus,anna sen tulla ja mennä. Usko että kaikki järjestyy. Tee asioita,jotka rentouttaa.

Oikeasti ihminen luo ahdistuksen ja onnettomuutensa itse,päänsä sisällä. Se riippuu ihan omista ajatuksistasi.

Entä kun asiat eivät järjesty 10 vuodessakaan. Auttaako paskan jauhanta?

Sinkkumies

Vierailija
35/52 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan väistät kovin ärsyttäviä ja tunteikkaita ihmisiä tuossa mielentilassa kannattaisi olla yksin.

Vierailija
36/52 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän tietoisesti muistaa keskittyä niihin hyviin asioihin. Joka päivä muistutan itseäni siitä, että monet asiat elämässäni ovat hyvin. Jos pystyn, niin tartun onnellisiin hetkiin. - ahdistuneisuushäiriöön sairastunut

Vierailija
37/52 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin hiljattain sellaisen ajatuksen, ettei tarvitse yrittää olla kaikkea kaikille. Sekin on omalla tavallaan rauhoittava ajatus silloin, jos painii usein riittämättömyyden tunteiden kanssa.

Vierailija
38/52 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sinkkumies

Ei niitä kukaan sinulle järjestä,itse se työ on tehtävä. Riippuu myös pitkälti siitä oletko päättänyt että asioiden järjestyminen tarkoittaa asiaa x ja y ja jos näitä ei tapahdu niin kaikki on per*eestä. Tällöin olet taas itse luonut oman kurjuutesi.

Vierailija
39/52 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sinkkumies

Ei niitä kukaan sinulle järjestä,itse se työ on tehtävä. Riippuu myös pitkälti siitä oletko päättänyt että asioiden järjestyminen tarkoittaa asiaa x ja y ja jos näitä ei tapahdu niin kaikki on per*eestä. Tällöin olet taas itse luonut oman kurjuutesi.

Olet siis väärässä.

Sinkkumies

Vierailija
40/52 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite en ainakaan kykene luottamaan siihen että kukaan mitään hyvää tarjoaisi koskaaan. En olee visssiiin koskaan tuntenut mielenrauhaa.

Siinä ongelmasi onkin: et kykene, et luota, pelkäät pahinta. Eli kannat haitallista asennevammaa, jonka olet ajan mittaan opetellut tiedostaen tai tietämättäsi.

Voi siitä opetella poiskin jos tahtoo. Aivot on siitä hieno vehje!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme