Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi sai haukut ensimmäisenä työpäivänään (aiheetta) !

Vierailija
07.06.2018 |

Lapsella on siivousalan kesätöitä. Tänään ensimmäisenä päivänä lapsi piti hetken taukoa ja oli katsonut puhelintaan, kun joku äreä mies oli sanonut ”tee siivooja töitä äläkä sitä luuria räplää, vai pitääkö pomosi hakea?” Lapsi soitti tästä minulle ja on ollut koko päivän aivan rikki. Miettii nyt työn lopettamista. Ja ihan on tunnollinen ja ahkera, ei varmasti nuoku luurin kanssa muulloin kun tauoilla.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lapselle, että työelämässä sataa paskaa, mutta sen pitää antaa mennä yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos.

Jos pelästyy paskanpuhujia, ei voi työskennellä missään.

Vierailija
22/44 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi raukka järkyttyi, kun ensimmäistä kertaa elämässä jonkun sanomana Puhelin pois kädestä, sitä myös tarkoitettiin. Siivooja tuskin tarvitsee työaikanaan puhelinta eli tämä olisi sinun pitänyt hänelle jo opettaa. Se on työelämää se. Enää ei silitellä päätä kuten peruskoulussa ja yritetä sanoa nätisti.

Ihan syystä tuli moitteet. Toivottavasti ottaa tästä opikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko peiliin katsomisen paikka, jos lapsi noin pienestä menee rikki? Terveeseen itsetuntoon kuuluu kyky osata laittaa rumat sanat sanoja puutteellisuuden piikkiin. 

Vastata, että haepas vaan se mun pomo nyt tänne...

Vierailija
24/44 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen töissä toimistolla. Vuosikymmenet ollut.

Siivoojat ovat aina olleet mukavia, tehneet hommansa hyvin, tervehtineet ja nykyisessä työpaikassakin siivoja on paikalla joka aamu jo ennen minua.

Kertaakaan en ole nähnyt, että olisivat puhelintaan katsoneet kukaan siivooja. Ei koskaan.

Jos ei ollut kahvitauko tmv. niin aiheesta sanottiin tälle lapselle asiasta.

Töissä ollaan töissä, eikä kuljata puhelimella edes hetkeä.

Vierailija
25/44 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ei roiku luurilla muuta kuin tauoilla? Meillä viimesen kahden vuoden aikana jokaikinen nuori työntekijä joka on mun opissa aloittanut, lärää puhelintaan pitkin päivää monta kertaa työajalla! Vessassa rampataan monta kertaa päivässä puhelin kourassa ja wc-tauot venyvät 10 minuuttiin. Luuletko että nämä teinit kertovat vanhemmilleen miten paljon he todellisuudessa räläävät sitä puhelintaan työaikana? Eivät varmaan edes tajua miten paljon se puhelin oikeasti vie aikaa työajasta.

Vierailija
26/44 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu ap...oliko tuo tauko edes työehtosopimuksen mukainen? 

Vierailija
27/44 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi sanoi, että oli saanut toimiston mopattua ja katsoi vähän puhelintaan. Eli oli tauolla.

Ap

Vierailija
28/44 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menipä ap hiljaiseksi. Taisi pointti mennä perille.

Vierailija
29/44 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on toimisto jo mopattu, niin siirrytään eteenpäin eikä jäädä näpräämään puhelinta! Terkuin siivooja

Ps. Meidän firmAssa käytetään työpuhelinta työajan seuraamiseen ja esimiehet soittelee siihen, omasta luurista työaikana vilkaisen vain kelloa.

Vierailija
30/44 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettappa sinä ap. lapsellesi,että sitä puhelinta ei todellakaan oteta esille,kuin laillisen tauon aikana.Ei todellakaan silloin,kun joku työ on tehty ja muut työt jatkuu.

Tuosta ,jos menne rikki,saa olla romuna lopun ikää.Niitä ahkeria asiallisesti käyttätyviä nuoria ,kun löytyy tänäkin päivänä.

Vierailija
31/44 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi sanoi, että oli saanut toimiston mopattua ja katsoi vähän puhelintaan. Eli oli tauolla.

Ap

Tuo ei ole tauko. Kun työ on saaty tehtyä, siirrytään seuraavaan hommaan, ei räplätä puhelinta.

Tauko on lain määräämä työajan puitteissa oleva katko työnteossa. Työpaikalla on taukotilat sitä varten. Sen ajan voi käyttää puhelimensa räpläämiseen.

Vierailija
32/44 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menipä ap hiljaiseksi. Taisi pointti mennä perille.

No sehän vastas tuohon ihan äsken - mitä sä mouhoat????

Vierailija
33/44 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähästäpä järkyttyi -kommentoijille: jotkut voivat olla niin tunnollisia, että tällainen kommentointi satuttaa. Itse olen tällainen kiltti tyttö, yritän kaikkeni ja jos ekana OIKEANA työpäivänä olisin saanut tuollaisen kommentin, niin olisi siitä mieli mustunut.

Vierailija
34/44 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä reppanoita, kun aina oma moka on jonkun toisen syytä ja vastuulla. Katse peiliin, ap. Lapselle olisi pitänyt tuollainen asia jo opettaa tai lapsesi isona ihmisenä ottaa itse selvää asiasta. Nyt opin joutui antamaan ulkopuolinen.

Ja taukoa ei pidetä omin luvin, siitä sovitaan. Tällainenkin olisi lapsesi pitänyt tajuta ottaa ennen töiden alkua selville.

Jos lapsesi pää ei kestä tuollaista sanomista, niin sekin on peiliin katsomisen paikka, ap.

Eli ihan aiheellinen huomautus.

Vierailija
35/44 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisesta voi järkyttyä koko päiväksi eikä varsinkaan harkita töiden lopettamista. Lapsi tarvitsee selvästi lisää elämänkokemusta kodin ulkopuolelta.

Vierailija
36/44 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan kokopäivänen toimistosiivooja ja katon kyllä puhelinta töissä silloin tällöin, jos tulee esim. viesti. Kyseessä voi olla työasiat tai ihan muutkin. En kuitenkaan jatkuvasti oo puhelin kädessä eikä koskaan ei oo tullu mitään sanomista, kun hoidan hommat niin kun pitää.

En tietenkään tiedä, onko tämä sun lapsi miten paljon puhelin kädessä ja näyttääkö se jo asiakkaalle siltä, että töitä ei tehä. Kyllä mä kumminkin sanoisin, että tossa voi olla kyse ihan siitäkin, että toimistotyöntekijä näkee itsensä vähän parempana ja tärkeempänä kun nuoren siivoojan. Ei kannata ottaa kaikkea niin itteensä, ei työelämästä muuten mitään tuu. Mä varmaan vastaisin naureskellen, että sulla on kanssa varmaan töissä oma puhelin pois päältä ja jatkaisin hommia.

Vierailija
37/44 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauot ovat ne jotka työnantaja on määritellyt lain ja työehtosopimusten mukaan. Muulloin ei kännykkää räplätä jos ei ole työkännykkä. Taukoja voi olla esim. vaikka vain kaksi 12,5 minuutin kahvitaukoa jos on kuusi tuntia töissä

Vierailija
38/44 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan kännykän vilkuilu pari kertaa tunnissa ok. Varsinkin kun joidenkin työpäivä toimistolla on:  9-9.30 työ 9,30-1630 vauvapalsta. ei siivojien moraalia tulisi vahtia tarkemmin kuin muiden.

Vierailija
39/44 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia epäviralliset tauot pidetään piilossa, esim siivouskopissa. Oikeat tauot voi sitten pitää missä vaan, jos joku ottaa siitä nokkiinsa niin voi voi.

Vierailija
40/44 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän konttorissa siivooja on aika tiukasti puhelin kourassa melkein aina kun sen näen. Yrittäjänä toimii, ja siivoaa koko taloa, joten minua ainakaan ei kiinnosta hänen puhelimen käyttö työn aikana.

Mutta kyllähän nuorisoa kytätään tuosta puhelimen käytöstä. Käske sen olla käyttämättä puhelintaan työaikana ja unohtamaan nuo valittajat.