Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hiukset täytyy pestä kampaajalla ennen hiustenleikkausta?

Vierailija
07.06.2018 |

Miksi kampaajalle ei kelvannut samana aamuna kotona pessyt hiukset? Kampaamoaika oli kello 10, ja olin siis pessyt hiukseni alle kolme tuntia aiemmin, eikä niissä ollut mitään muotoilutuotteita.

Käyn kampaajalla noin kahdesti vuodessa, joten en ole asiantuntija kampaamojutuissa. Koskaan ennen ei ole pesua edes ehdotettu. Miksi nyt näin? Jokin muukin syy kuin 12 € lisälaskutusta?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peseekö ap hiuksensa vain kaksi kertaa vuodessa?

voi kampaaja parka!

Vierailija
42/61 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 12 euroo 2 kertaa vuodessa aiheuttaa näin kauhean ulinan,

niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämmöinen valehtelu "pesin juuri kotona" vaikka ei pessytkään oikeasti yleistä? Kuinka usein kampaaja voi olla varma siitä, että asiakas oikeasti valehtelee eikä kyse ole vain liukkaasta tukasta? Miksi joku valehtelisi?

nimim. ihan pihalla

Ihmettelen myös ketjussa ollutta kommenttia, jossa ihmiset tulevat kampaajalle likaisissa, viikko sitten pestyissä hiuksissa. Onko tällaisia ihmisiä paljonkin? Luulisi myös, että jos ihmistä ei sen vertaa oma ulkonäkö kiinnosta että pesulla kävisivät, he eivät kävisi kampaajalla?

Ei ole pascatukkia paljoa. Kampaaja halusi tiristää samalla leikkauksen ohessa tuon 12e itelleen. Tollasia on.

Vierailija
44/61 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja yleensä kysyy: haluatko pesun?.

Vierailija
45/61 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot. Miksi kotona värjätessä paketissa sanotaan ettei hiuksia tarvitse pestä värjäyksen jälkeen? Kampaajalla aina kuitenkin pestään, ei vain huuhdota väriä pois.

Vierailija
46/61 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn parturilla, jossa pesu kuuluu hintaan. En kuitenkaan tykkää kampaamojen pesualtaista (tekevät aina kipeää niskaan) tai hajustetuista shampoista, joten ilmoitan aina nettivarausta tehdessä, ettei pesua tarvita. Eikä ole tarvittu.

Jos joutuisin käymään parturissa, jossa parturi vaatisi hiusten pesua, niin panisin oikeasti hanttiin ja selittäisin, miksi en pesua halua. Ja jos se ei menisi  perille, niin sitten ovesta ulos.

Pesen lyhyet hiukseni joka ilta, eivätkä ne ole koskaan rasvaiset. En edes muista, koska hiukseni olisivat viimeksi päässeet rasvoittumaan pahasti.

Vierailija
47/61 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mul käy näitä "vaki" asiakkaita

Ostettu kerran jokunen vuosi sitten

Sit tingitään verenmaku suussa.

Välillä on hilkulla etten sano:ota ilmaiseksi, äläkä palaa koskaan

No tässä tapauksessa maksoin 12 € ekstraa, enkä palaa enää koskaan. 😛

Tässä juuri arvon, että kenelle sen viisikymppiseni tällä kertaa kantaisin. Tuossa lähimmässä kampaamossa olisi huomiselle 13 vapaata hiustenleikkuuaikaa. Ihmekään sinällään, että tässä markkinatilanteessa on kiusaus veloittaa ekstraa. 🤔

Ap

Vierailija
48/61 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kampaajasta. Mun kampaajalle sopii ja on aina sopinut että pesen kotona. Joskus olen halunnut pesun, jos en ole ehtinyt itse pestä.

Vierailija
49/61 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaaja yleensä kysyy: haluatko pesun?.

Näin on minultakin monesti kysytty. Ja olen aina selittänyt saman litanian, että olen tänä aamuna pessyt itse. Ja siihen on aina vastattu että ok tai jotain vastaavaa. Viimeksi vain oli toisin. 😊

Ap

Vierailija
50/61 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet köyhä..näytät köyhältä

Osta sillä 50 :llä kaljaa

Kukaan ei huomaa eroa ennen jälkeen kampaajan

Vierailija
51/61 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vain pestyt hiukset leikataan, muut katkotaan", luki kerran kampaamon seinällä.

Vierailija
52/61 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun hiuksiani ei ole kertaakaan pesty ennen leikkausta. Ei ole edes kysytty pestäänkö! Kerran kysyi että haluanko ja kun vastasin ei niin sitten vaan leikkasi ilman pesua. Ja olen aina pessyt tukkani edellisenä iltana.

Vierailija
53/61 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksien takia jotkut vaatii pesun.

Vierailija
54/61 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää, peseekö ne kampaajat ikinä niitä saksiaan, kampojaan ja klipsejään?

Inha ajatus, että joku täitukka on istunut penkillä ennen minua ja minä siinä seuraavana asiakkaana saan tartunnan.

Vierailija
55/61 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kampaajalle kyllä riittää, kun pesen hiukset edellisenä iltana. Koskaan ei ole valittanut kun hiukset on yhä puhtaat seuraavana päivänä. Samana aamuna en pese, koska hiukset värjätään.

Vierailija
56/61 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on maailman ihaninta , kun hiukset pestään ja laitetaan syvähoito hiuksiin , nyt ei ole sairastumisen takia ollut enää varaa käydä yli vuoteen, mulla tosin pitkät hiukset. Suomen hinnat on älyttömän kalliit. Kävin viimeksi ja tyviväri pesu ja hoito 130 €

Vierailija
57/61 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap olet köyhä..näytät köyhältä

Osta sillä 50 :llä kaljaa

Kukaan ei huomaa eroa ennen jälkeen kampaajan

Mites se vanha suomalainen sananparsi menikään... että totuuden kuulee lasten ja vähämielisten suusta. 🤔

Osut nimittäin ilkeily-yrityksessäsi naulan kantaan siinä, että jätin säännölliset kampaajakäynnit 4-6 viikon välein siksi, ettei se tulos niin ihmeellinen ollut. Aina laitettiin vähän tuputtamalla lisää ja lisää raitaa, ja aina piti kahden kuukauden välein saksia vaalennuksista räjähtäneitä latvoja, joille piti ostaa hyvin hinnoiteltua hoitoainetta, tehohoitoa ja jätettävää.

Nyt kun sävytän tyven kotona, latvoille riittää leikkaus kahdesti vuodessa. Koska sävyte ei aivan sataprosenttisesti peitä harmaita, tulee joukkoon luontaisesti vaaleampia raitoja. Hoitoaineeksi riittää alle viitosen maksava aine.

Säästöähän tästä köyhäilystä tulee toista tuhatta euroa vuodessa, jonka käytän kyllä mieluummin muuhun.

Ap

Vierailija
58/61 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää, peseekö ne kampaajat ikinä niitä saksiaan, kampojaan ja klipsejään?

Inha ajatus, että joku täitukka on istunut penkillä ennen minua ja minä siinä seuraavana asiakkaana saan tartunnan.

Kyllä ne ainakin meidän liikkeessä desinfioidaan ihan jokaisen asiakkaan jälkeen.

Vierailija
59/61 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne ainakin meidän liikkeessä desinfioidaan ihan jokaisen asiakkaan jälkeen.

Saanko kysyä tästä ohiksena, että millä ne desinfioidaan? Terveydenhuoltoalan ihmisenä kiinnostaa, kun omassa työssä puhtaus on isossa roolissa. Pyyhitäänkö ne sakset pirtulla, pestään desinfioivassa pesukoneessa vai mitä niille tehdään?

Vierailija
60/61 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ottiko se siitä lisämaksun? Mulla se on aina kuulunut hintaan.

Mun kampaajani pesee hiukset sen vuoksi, että silloin hän voi olla täysin varma, että hiukset ovat puhtaat (sellaisiakin asiakkaita on, jotka vain sanovat pesseensä hiuksensa ihan vasta, vaikka eivät olisikaan).

Täysin puhtaat ja kosteat hiukset on helpompi leikata kuin pesemättömät, ja likaiset hiukset kuluttavat saksia enemmän kuin puhtaat. Näin olen kuullut.

Ei ne hiuksia ilmaiseksi pese! Ja mulla on kelvanneet kotona pestyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi