Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi terapeutin ei kuulu tukea ja auttaa?

Vierailija
06.06.2018 |

Sillä lailla oikeasti.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ratkaisu tulee ihmisen sisältä. Terapeutti voi ainoastaan auttaa sua löytämään sisäiset vahvuutesi ja sitä kautta auttaa itseäsi vahvistamaan itseäsi entisestään.

Vierailija
2/32 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavuutta koko terapia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen tarvitsee tukea ylittääkseen esteitä.

Vierailija
4/32 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sun mielestä terapeutin pitäisi tehdä?

Vierailija
5/32 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutti ei ole ystävä joka halaa ja lohduttaa. Terapeutti on henkilö, joka yrittää auttaa sinua näkemään asioita uudella, rakentavilla tavoilla, jolloin voit päästä ongelmistasi ylitse. Terapeutti voi myös olla henkilö, joka kuuntelee, jos et voi muille puhua. 

Vierailija
6/32 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne ei oo asiakkaan kavereita vaan ulkopuolisia asiantuntijoita, jotka antaa asiakkaalle ohjeita ongelmien ratkasemiseksi.

Vierailija
7/32 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos terapeutti on samaa mieltä kanssasi silloinkin, kun olet harhainen, katkera ja täysin väärässä, terapeutista ei ole sinulle mitään hyötyä. Hän vain pahentaa sairauttasi.

Vierailija
8/32 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei terapeutit oo työkseen ihmisten bestiksiä

Vierailija
9/32 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kyllä vähän yllätyin miten vähän terapeutilta sain apua. Ymmärrän toki, ettei hän voi antaa mitään suoria vastauksia tai ratkaisuja asioihin, mutta tuntui, että hän hirveän vähän edes kyseenalaisti sitä miten minä olin asiat analysoinut. Usein tuntui, että vain hymisi mukana, kun kerroin tiedostavani missä toimin väärin tai itseäni vastaan, eikä kuitenkaan  antanut mitään millä olisin voinut auttaa itseäni pääsemään noista ongelmista eroon.

Vierailija
10/32 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään muilla terapiassa käyvillä sellaista, että jos ei keksi mitään sanottavaa niin teraupettikaan ei sano mitään? Eli teraupetti ei tavallaan vie terapiaistuntoa millään tavalla eteenpäin vaan istuu ja tuijottaa jos tulee pitkä hiljainen hetki. Tuo on minusta todella turhauttavaa. Tulee vähän sellainen olo, että teraupetti vaan laiskottelee ja asiakas on siellä vain viihdyttämässä häntä. Miten tuollaisen pitäisi auttaa asiakasta? Rahat vaan menee kankkulan kaivoon. 

Vierailija
11/32 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä terapeutti on empaattinen, eikä yritä tietää enemmän kuin sinä, vaan kuuntelee ja kysyy, ehkä kertoo omasta tavastaan olla ihminen. Jos terapeutti ei tunnu empaattiselta, vaihtakaa.

Vierailija
12/32 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin kyllä vähän yllätyin miten vähän terapeutilta sain apua. Ymmärrän toki, ettei hän voi antaa mitään suoria vastauksia tai ratkaisuja asioihin, mutta tuntui, että hän hirveän vähän edes kyseenalaisti sitä miten minä olin asiat analysoinut. Usein tuntui, että vain hymisi mukana, kun kerroin tiedostavani missä toimin väärin tai itseäni vastaan, eikä kuitenkaan  antanut mitään millä olisin voinut auttaa itseäni pääsemään noista ongelmista eroon.

Millaisessa terapiassa kävit? Kävitkö psykologilla vai sairaanhoitajalla? Sehän riippuu ihan minkätyyppinen terapia oli ja kuka oli hoidosta vastava. 

Vierailija
13/32 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään muilla terapiassa käyvillä sellaista, että jos ei keksi mitään sanottavaa niin teraupettikaan ei sano mitään? Eli teraupetti ei tavallaan vie terapiaistuntoa millään tavalla eteenpäin vaan istuu ja tuijottaa jos tulee pitkä hiljainen hetki. Tuo on minusta todella turhauttavaa. Tulee vähän sellainen olo, että teraupetti vaan laiskottelee ja asiakas on siellä vain viihdyttämässä häntä. Miten tuollaisen pitäisi auttaa asiakasta? Rahat vaan menee kankkulan kaivoon. 

Terapian idea on, että terapeutti kuuntelee sinun ongelmiasi, ei niin että terapeutti puhuu ja sinä kuuntelet. Eikö sinne ihmiset usein hakeudu juuri puhumaan asioistaan. Ei terapeutti aina osaa lukea ajatuksia mistä pitäisi kysyä ja keskustella. 

Tosin itse olen tavannut pitkälti terapeutteja jotka aina ovat kysyneet jostain. 

Vierailija
14/32 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska terapeutti myötäilee ja ymmärtää.

Vierailija
15/32 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. Mä olin vielä erikseen heti alkuun sanonut, etten välttämättä aina keksi puhuttavaa (kun oli kokemusta psyk. sairaanhoitajien kanssa keskusteluista) ja että toivoisin hänen sitten yrittävän viedä keskustelua eteenpäin. Mulle tuli tunne, että terapeuttikaan ei keksinyt mitään sanottavaa, vaan istuskeltiin sitten välillä siinä todella vaivautuneessa hiljaisuudessa. Todennäköisesti hän ei ollut mulle sopiva terapeutti, ja tuli lopulta juuri rahastuksen tunne, ettei luopunut musta asiakkaana, vaikka varmasti tiesi, ettei pystynyt mulle apua antaa, kun ei keksinyt puhuttavaakaan.

Vierailija
16/32 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutin kuuluu olla empaattinen mutta tuoda esille toisenlaisia näkökulmia ja tutkia asiakkaan kanssa myös niitä syitä jotka johtuvat ihmisestä itsestään. Ei sellaisesta terapeutista ole apua, joka vain tukee kaiken vian näkemistä muissa tai itsen kokemista avuttomana. Terapeutin kuuluu auttaa kohti muutosta, sen vuoksi kai sinne terapiaan mennäänkin.

Vierailija
17/32 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisessa terapiassa kävit? Kävitkö psykologilla vai sairaanhoitajalla? Sehän riippuu ihan minkätyyppinen terapia oli ja kuka oli hoidosta vastava. 

Kyseessä oli yksityinen psykoterapeutti ja psykoanalyytikko.

Vierailija
18/32 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykoterapeutilla on aina jokin pohjakoulutus, tyypillisesti juuri psykologin tai sairaanhoitajan.

Vierailija
19/32 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykoterapeutilla on aina jokin pohjakoulutus, tyypillisesti juuri psykologin tai sairaanhoitajan.

Wau..

Vierailija
20/32 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja muistaakseni ollut alunperin.