Bartholiniitti / kysta
Voiko mennä ohi Kefexin 500 + Flagyl 400 combolla? Vaatiiko aina marsupilaation tai Wordin katetrin? Miksi punkointia ei suosita?
Kommentit (12)
Voi mennä ohi yhdistelmäkuurilla. Tosin jos tulehdukset ovat jatkuvia niin kannattaa poistattaa koko rauhanen.
Kuinka yleisiä noi rauhasten poistamiset on?
Jos laitetaan se Word n katetri, pitääkö se poistattaa vai tuleeko pois itsestään?
Mielenkiinnolla täälä odotan kans vaikuttaako tuo kyseinen antibiottiyhdistelmä. Toki tänään juuri nostettiin kefexin 500mg -> 750mg. Paiste vaan kasvaa, mutta eivät puhkaissut kun kuulemma pitäisi näillä lääkkeillä nyt lähteä. Kivut ihan jäätävät, taju melkeen lähtee kun pyyhkii. :| CRP oli 7 ja kuumeilua ei ole.
Täällä uusinut vuosien varrella muutaman kerran. Joskus lääkkeet riittäneet, kaksi kertaa avattu kysta nukutuksessa, kerran puhkaistu puudutuksessa.
Eilen jouduin päivystykseen mennä kun kivut alkoivat olla jo niin sietämättömät ja paise vaan kasvoi kasvamistaan. Pieni viilto tehtiin ja paise avattiin. Mutta oli kyllä ihan "kauhea" kokemus. Se, että paise oli niin kosketusherkkä että pieni hipaisukin sai melkeen tajun kankaalle niin vielä kun se puudutuspiikki pistettiin muutenkin jo herkälle alueelle. Voi luoja että mä huusin, manasin ja itkin kun pieni tenava! Mulle jätettiin haava avoimeksi ja laitettiin yhdellä ompeleella hanskan sormiosa kiinni jota pitkin mahdollinen loppumärkä valuu pois. Yleensä dreeniputkia käytetään mutta tämä lääkäri kertoi käyttävänsä tätä systeemiä mielummin.
Antibiotit jatkuu vielä viikon samalla eli Flagyl 400mg 1x3 + Kefexin 750mg 1x3 päivässä.
Vaikka kokemus oli "kauhea" niin oli se sen arvoista siihen nähden että ei se suuri/kipeä paisekkaan ollut mukava. Ja oman kauheuden toi lisänä varmasti se, että koko tilanne oli minulle aivan uusi enkä tiennyt mitä kaikki tulee sisältämään. Silti toivon, etten aivan heti joutuisi samaan tilanteeseen uudestaan. :D Sain kuukauden päähän kontrolliajan joten toivotaan että loppuparantelu tästä menee hyvin.
Neuvona antaisin että älkää pitkitelkö paiseen kanssa. Minulla olisi pitänyt heti jo avata paise eikä päästää noin pitkälle.
Kertokaahan te joilla on wordn katetri, kauanko laiton jälkeen teillä kesti toipua? Koska pääsitte istumaan/kävelemään normaalisti?
HEII!!
Myös etsin kipeästi kokemuksia KATETRIN kanssa elämisestä ja sen poistosta!
viikon jo sairaslomalla ja henkisesti raskasta. pystyn kävellä lyhyitä matkoja mutta alapaikat tuntuu hankaavalta.myös putkenpää sisällä tuntuu hieman inhottavalta. Kestääkö tätä nyt 3 vk? sattuuko poisto?
joku jolla olisi kertoa kokemastaan!?
Hei. Itse voi yrittää saada kystaa tyhjentymään syömällä Serrapeptase ja Silica tabletteja/kapseleita. Molemmat käytössä olleet nyt vajaa viikon ja pikkuhiljaa kysta tyhjenee.. tänään aamulla tuli paljonkin nestettä ulos kerralla. Etsin tietoa englanniksi googlella ja törmäsin näihin vinkkeihin. Kannattaa testata, esim iherbistä saa noita tilattua.
Up