Niinistö ei pitänyt muotokuvastaan
https://www.is.fi/politiikka/art-2000005709069.html
Jutun loppuun toimittaja on vängännyt vielä vuoden takaisen aiheen joka ei liity asiaan mitenkään.
"– On siis syytä tehdä selväksi: Suomi ei voi sulkea rajojaan sulkeutumatta itse. Palaaminen rajatarkastuksiin lännessä ei estä tur.vapaika.nhakijan maahan pääsyä, ei estänyt itärajallakaan pari vuotta sitten, Niinistö sanoi Turun pukkoiskujen jälkeen suurlähettiläspäivillä."
Kommentit (15)
Niinistö ja instituutio karnevalisoitiin jokeriksi palapeli-installaatiossa. Teos liittyy linjakkaasti kekkos-halos-muotokuvagalleriaan.
Eikös tuo palapelitaulu ollut Niinistön oma idea.
Valokuvataiteilija Koskiselta järkky ja itsekäs ratkaisu sijoittaa turvap.hakijan poski räikeästi kantaaottaen valtionpäämiehemme poskeksi. Uskomattoman törkeää. Kyllä minuakin ottaisi päähän presidenttinä tuollainen, paras olisi vaatia vaihtamaan kyseinen misaiikin pala. Palojenhan piti olla nimenomaan Niinistön kuvista jokaisen.
Niinistö häpäistiin hienosti :)Varmaan kiva tietää olevansa osa monikulttia.Itse polttaisin koko teoksen Niinistönä
Joo kieltämättä vähän outoa tuollaiset yllätykset.
Pakkoko oli antaa kaikien vihervasureitten osallistua tekemiseen.
Miksi ihmeessä kaikenlaista törkeää, sekopäistä ja jopa rivoa voidaan tehdä taiteen nimissä? Näin tärvellään jopa oikeasti lahjakkaiden taiteilijoidenkin maine.
Ei ihme että näille kaikenmaailman taivaanrannan maalareille ei haluta antaa enää ilmaista rahaa tukien muodossa.
Aika julkeaa minusta tuo toiminta. Taiteilija halusi näköjään julkisuutta itselleen ja asialleen. Voisi vaatia korjaamaan kyllä.
Koskisen julkisuuteen antamia "daily mail" kommenttejahan se presidentti arvosteli eikä itse teosta.
Toki siinäkin oli sitä nykyajalle ominaista shokeeraamisen halua nähtävissä.
Sitäpaitsi se Halosen muotokuva on Oikean Taiteilijan työtä, arvostan Wardia koloristina.
Olisi toivonut Koskisen kysyvän häneltä itseltään tekemättä omia tulkintojaan.
Varmasti Niinistöllä on sanomiset aina hyvin hyvin harkittuja ja harmittaa, kun joku laittaa sanoja suuhun.
Vieläpä tarkoitushakuisesti.
Minusta on outoa ettei kuvapalasten taustoja selvitetty tarkkaan.
Noissa paloissa voi olla vaikka mitä pippelinkuvia lähikuvassa.
Eli media kävelee jo presidentinkin yli.