Suosittele kirjaa!
Ainoa kriteeri on, ettei saa olla suomalaista tuotantoa, enkä kauheasti välitä näistä ruotsalaisista/tanskalaisista/norjalaisista dekkarisarjoista myöskään :)
Eli suosittele kirjaa minkä voisit lukea uudestaan monta kertaa tai yllätti positiivisesti ja myös pieni kuvaus ja syy miksi oli niin kiehtova :)
Yritän löytää kesäluettavaa lomalle, joten apu olisi ihanaa!
Kommentit (342)
Vierailija kirjoitti:
John Verdonin Numeropeli
Itse koukutuin myös Numeropeliin siinä määrin että on tullut ahmittua myös tuon jälkeen julkaistuja saman henkilöhahmon kirjoja Sokkoleikki sekä Murhakierre. Huomenna aion pitää helteen pakoilupäivän ilmalämpöpumpun seurassa ja otan käsittelyyn Tappakaa Peter Pan. Aiemmista olen tykännyt kovasti ja niitä uskallan suositella, sitä kautta odotukset myös nyt vuoroon tulevaan opukseen ovat korkealla.
ja lopuksi vielä kiitos kivasta ketjusta, tätä tulee hyödynnettyä varmasti kirjastokäynneillä :)
Onkohan Anne Tylerin kirjat jo mainittu? Ovat sujuvaa luettavaa, henkilöhahmot ovat tavallisia ihmisiä, mutta hyvin omaperäisiä tyyppejä. Tapa millä Tyler luonnehtii erikoisia henkilöitään on todella vangitseva,
Tunnetuin lienee Onnellinen matkamies, josta on tehty elokuvakin. Sitten Päivällinen Koti-ikävän ravintolassa, Oikukas planeetta, Hengitysharjoituksia ...
Vierailija kirjoitti:
Mun tänhetkinen lemppari on Jojo Moyesin
-Ne, jotka ymmärtävät kauneutta, alkuperäinen nimi on "The girl you left behind"
Mä oon yrittäny lukee tätä, mutta ei vaan innosta yhtään. Taitaa jäädä kesken.
Syvä kuin meri. Paras pitkään aikaan <3
Katerine Pancoil ja Marian Keyes. Chicklittiä hyvällä tavalla.
Varmaan jo mainittu (en jaksanut lukea ketjua) : Diana Gabaldonin Matkantekijä -sarja. Parhaita kirjoja jotka olen ikinä lukenut. Kolmas kierros menossa :) 8 paksua osaa ja niin koukkuun jää että ei voi laskea käsistään. Sijoittuvat 1700-luvun Skotlantiin (ja vähän muuallekin), teemana on aikamatkustus... Romantiikkaa, vähän erotiikkaakin ja jännitystä... Suosittelen ehdottomasti! <3
Jännää tässä ketjussa on se, että vaikka olen aina lukenut tosi paljon, niin suurin osa tässä mainituista kirjoista/kirjailijoista on sellaisia joita en ole lukenut.
Kukaan ei ole tainnut vielä mainita Hilary (vai Hillary?) Mantelin Susipalatsia.
Virginie Despentesin koko tuotanto.
Vierailija kirjoitti:
Stephen King: 22.11.63
En ole jaksanut lukea läpi koko tätä viestiketjua eli en tiedä, onko tämä jo mainittu, mutta sanonpa nyt kuitenkin, että tämä on aivan mahtava kirja ja lukuelämys! Todennäköisesti paras koskaan lukemani kirja.
Itse koko Kingin tuotannon lukeneena pakko mainita että parempiakin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Jari Tervo: Pohjan hovi. Tervon ensimmäinen ja edelleenkin paras romaani. Siat ja naudat ja Pyhiesi yhteyteen ovat myös hyviä. Pidän muistakin hänen kirjoistaan, mutta näistä eniten.
Ei tuossa muuten mitään, mutta kirjojen piti olla ulkomaisia.
Itse pidän tositarinoista, ja laitankin tähän muutaman joita ei ole vielä ketjussa mainittu.
-Jean-Dominique Bauby: Perhonen lasikuvussa
Kirjoittaja sairastuu locked-in-oireyhtymään ja "kirjoitti" kirjan kirjain kirjaimelta avustajan kanssa räpäyttämällä silmäluomeaan aina oikean kirjaimen kohdalla. Karmiva ihmiskohtalo.
-Jon Krakauer: Jäätäviin korkeuksiin
Kertoo Mount Everestin huipulla tapahtuneesta tragediasta, kun lumimyrsky iskee. Kirjoittaja oli itse paikalla. Ei malta laskea kädestään, niin paljon tapahtumia!
-Corinne Hofmann: Valkoinen masai
Eurooppalaisnainen on lomalla Keniassa miehensä kanssa, kun kohtaa masai-soturin ja rakastuu. Nainen jättää kaiken ja muuttaa miehen kotikylään. Uskomaton tarina, jossa paljon suruakin.
Betty Mahmoody: Lastani ette saa
Sijoittuu 1980-luvun Iraniin, kun mies kaappaa vaimonsa ja tyttärensä kotimaahansa eikä päästä näitä enää pois. Huikea tarina tämäkin.
Natascha Kampuschin tarina. Pitääkö selittää? Hyvä on,karmiva tietenkin,tositarinat kiinnostaa aina mua.
Eve Hietamies: Yösyöttö ja tarhapävä: Hyvin kirjoitetut,loistavaa huumoria,etenkin perheelliselle
Elina Tiilikainen:punainen mekko, tarina suomalaisesta prostituutiosta,kiehtova,hyvin kuvattu.
Nainen junassa, kirjoittanut Paula Hawkins. Perusteluina omat kriteerisi eli se, ettei teos ole dekkari/kotimainen/ruotsalainen/tanskalainen/norjalainen. Mutta se on hyvä.
Juoppohullun päiväkirja on hauskaa lomalukemista
Pierre Lamaitren tuotanto. Tämä on rikoskirjallisuuden ja psykologisten trillereiden eliittiä. Kirjoittanut myös muuta kaunokirjallisuutta ja voittanut lukuisia palkintoja.
Vierailija kirjoitti:
Pierre Lamaitren tuotanto. Tämä on rikoskirjallisuuden ja psykologisten trillereiden eliittiä. Kirjoittanut myös muuta kaunokirjallisuutta ja voittanut lukuisia palkintoja.
Kiinnostuin tästä, osaisitko vinkata, mistä kirjasta kannattaisi aloittaa? En tunne kirjailijaa yhtään mutta kuvauksesi kuulostaa hyvältä. :)
Mun tänhetkinen lemppari on Jojo Moyesin
-Ne, jotka ymmärtävät kauneutta, alkuperäinen nimi on "The girl you left behind"