Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teille on niin tärkeää, että maksu menee pankilta, eikä luotolta?

Vierailija
06.06.2018 |

Ette siis voi odottaa sitä runsasta kuukautta että pääsette maksamaan asian? Pitää ihan heti mennä tililtä? Muuten menee pää sekaisin ja rahat loppuu?

Kommentit (166)

Vierailija
41/166 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottolimiitti pitää jättää ulkomaan reissulle. Suomessa voi maksaa käteisellä.

Ei tarvitse. Ennen reissua luottokorttitilille voi siirtää rahaa niin paljon kuin haluaa, ja limitin saa sillä tavalla vaikka kuinka korkealle.

Riippuu pankin korttiehdoista. Menee pankin palvelumaksu ja pitää tehdä yksi turha työvaihe, jonka voi jo ennakoimalla välttää. On aina valmis vaikka äkkilähtöön eikä tarvi miettiä, onko luottoa, pitäisikö rahoja siirrellä.

Vierailija
42/166 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin että ap tarkoittaa tässä nyt jotain yhden kerran vahinko-ostosta ruokakaupan kassalla, ja ihmiset puhuu ulosotosta ja yli varojensa elämisestä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/166 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska en voi tietää, mitä seuraavan kuukauden aikana tapahtuu. Elän mieluusti sillä summalla, mitä kuukaudeksi on varattu. Jos vaikka yritys menee konkkaan, otetaan nyt esimerkiksi Anttila, niin palkanmaksu loppuu tasan kahden viikon kuluttua. En haluaisi siinä vaiheessa olla euroakaan velkaa minnekään.

Luotolla maksan nettiostokset ja isot kodinkoneet.

Mutta juuri siksi kannatti ostaa luotolla, että Anttilan mentyä konkurssiin me saimme rahamme takaisin, toisin kuin suoraan tililtä maksaneet.

Tietenkin kaikki tavarat, joita ei heti saa myymälästä mukaansa, maksetaan luottokortilla juuri tuosta syystä. Ruokakaupan, vaatekaupan ym. tavarat saa heti mukaansa.

Vierailija
44/166 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanokaas nyt joku, mitä ovat nämä luottokortit, joista saa prosentteja ja bonuksia ja pisteitä. Ilmeisesti jotain maksullisia kortteja tai sitten bonukset ja pisteet voi käyttää vain tiettyihin juttuihin?

Meillä bonus on ihan rahaa, ja kortti on ilmainen, kun kyseisessä pankissa on riittävästi sijoituksia.

Et vieläkään sanonut, mikä kortti. Mutta periaatteessa siis maksullinen kortti, jonka olette vain saaneet asiakkuuden takia ilmaiseksi.

Vierailija
45/166 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi käyttäisin luottoa kun tilillä on rahaa?

Luottoa käyttäessä kerryttää bonuksia (näin ainakin OP:llä). Ja jos ostaa jotain hinnakkaampaa luotolla, niin saa tuoteturvan 180 päiväksi. Konkurssin sattuessa rahat saa myös helpommin takaisin kun on maksanut luotolla.

Vierailija
46/166 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanokaas nyt joku, mitä ovat nämä luottokortit, joista saa prosentteja ja bonuksia ja pisteitä. Ilmeisesti jotain maksullisia kortteja tai sitten bonukset ja pisteet voi käyttää vain tiettyihin juttuihin?

Meillä bonus on ihan rahaa, ja kortti on ilmainen, kun kyseisessä pankissa on riittävästi sijoituksia.

Et vieläkään sanonut, mikä kortti. Mutta periaatteessa siis maksullinen kortti, jonka olette vain saaneet asiakkuuden takia ilmaiseksi.

No jos on pakko tietää, niin kortti on täältä.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/HSBC

Vierailija
47/166 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska en voi tietää, mitä seuraavan kuukauden aikana tapahtuu. Elän mieluusti sillä summalla, mitä kuukaudeksi on varattu. Jos vaikka yritys menee konkkaan, otetaan nyt esimerkiksi Anttila, niin palkanmaksu loppuu tasan kahden viikon kuluttua. En haluaisi siinä vaiheessa olla euroakaan velkaa minnekään.

Luotolla maksan nettiostokset ja isot kodinkoneet.

Mutta juuri siksi kannatti ostaa luotolla, että Anttilan mentyä konkurssiin me saimme rahamme takaisin, toisin kuin suoraan tililtä maksaneet.

Minä puhuin palkanmaksusta, en tavaroiden ostamisesta. Konkurssissa työntekijöiden irtisanomisaika on tasan kaksi viikkoa.

Vierailija
48/166 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Credit-ostosten laskusta menee palvelumaksu (S-Pankki), mutta debit-käytöstä ei mene ylimääräisiä kuluja.

Vierailija
49/166 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kuin visa electron, menee aina pankilta, ja sitä pankkia kuulkaa löytyy ;)

Vierailija
50/166 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotto on velkaa kunnes olet sen maksanut.

Vierailija
51/166 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luotto on velkaa kunnes olet sen maksanut.

Ja jos se ahdistaa, luottokortille voi siirtää etukäteen rahaa. Eli voi maksaa luotolla ja olla ikinä olematta hetkeäkään mitään velkaa.

Vierailija
52/166 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan perheen menot luotolla, on helppo jakaa lasku. Vaihtoehto olisi pitää kirjaa maksamistani ja karhuta puolet puolisolta,mikä olisi turhan vaivalloista. Kortin kuukausimaksu on kai 2 euroa, sen olen valmis maksamaan. Seuraan tietenkin koko ajan, missä summissa mennään. Luottoraja tulee joskus vastaan, mikä on hyvä. Tuleepahan vähän mietityttyä, mitä ostaa. Ja joo, meillä on omat tilit ja omat rahat. Minä hoidan enimmät ruokaostokset ja lasten tarpeet.

Vierailija
53/166 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet sanovat täällä etteivät halua odottaa laskua kuun lopussa - luottokorttilaskunhan voi maksaa pois ihan milloin vain. Verkkopankissa näkyy mikä on kortin tilanne, voihan sen maksaa vaikka seuraavana päivänä sieltä.

Itse käytän paljon, koska Luottokunta antaa turvaa esim. lentolippuja ostaessa ja netistä tilatessa.

Vierailija
54/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelin että ap tarkoittaa tässä nyt jotain yhden kerran vahinko-ostosta ruokakaupan kassalla, ja ihmiset puhuu ulosotosta ja yli varojensa elämisestä...

Niin minäkin ajattelin, mutta ihmiset puhuu lentolipuista ja verkkokaupasta. "Tottakai maksan maitopurkin luotolla, koska lentolipuista saa rahat takaisin". Juu, niin tietysti.

Vierailija
55/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet sanovat täällä etteivät halua odottaa laskua kuun lopussa - luottokorttilaskunhan voi maksaa pois ihan milloin vain. Verkkopankissa näkyy mikä on kortin tilanne, voihan sen maksaa vaikka seuraavana päivänä sieltä.

Itse käytän paljon, koska Luottokunta antaa turvaa esim. lentolippuja ostaessa ja netistä tilatessa.

Tässäkin oman elämänsä Susanna Koski, jonka maksutapahtumat ovat enimmäkseen lentolippuja.

Vierailija
56/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on pula oikeista ongelmista. Minulle on se ja sama, maksaako joku ostoksensa vaikka oravannahoilla tai viisisenttisillä, ei ole minulta pois, eikä kuulu minulle. AV:lla jaksetaan kyllä pohtia toisarvoisia toisten ihmisen asioita hämmästyttävän paljon. Ap ja muutama muu voisi nyt selittää, että mitä järkyttävää teidän omassa elämässä tapahtuu, jos joku ei toimi niinkuin teidän mielestänne on oikea tapa? Ettekö saa unta pohtiessani tällaisia? Mulle ei tule mieleenkään miettiä moisia...

Vierailija
57/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai luoton käyttämisestä menee kuluja vaikka maksaisitte laskun heti! Luuletteko ihan oikeasti, että pankki tarjoaa teille rahaa käytettäviksi ilmaiseksi? Lukekaapas vähän tarkemmin sitä teidän luottokorttilaskuanne. Terveisin: Äiti

Vierailija
58/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ihmisen on pakko ostaa luotolla (ja joskus se on perusteltuakin) niin käyttäkää edes sitä pankin myöntämää luottokorttia, älkää niitä pikavippejä tai verkkokaupan kulutusluottoja, joissa on paljon isommat kulut. Terveisin: Äiti taas

Vierailija
59/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No entä sitten, vaikka voisikin maksaa seuraavana päivänä? Millä tavalla se on kätevämpää kuin maksaa ne ostokset kerralla? 

Miksi ihmeessä sinä et tyhjentäisi roska-astiaa lattialle, kun ne roskathan saa siitä ihan hyvin kerättyä? No katsos kun elämä on paljon helpompaa, kun niitä ei tarvitse keräillä ollenkaan. 

Vierailija
60/166 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä on paras kertoa nyt teille, joille raha- ja pankkiasiat ovat näin outoja:

Luottokortilla maksetusta ostoksesta menee korka vasta, jos et maksa sitä kokonaan kyseisen laskutuslauden laskun tultua.

Jos kerran vaihtoehto on debit eli pystyt maksamaan sen heti, ei siitä runsaan kuukauden päästä maksettuna mene mitään schatanan korkoa!

Koska minulla on luottoa maksettavana jo nyt enkä voi maksaa sitä kerralla ja ja jos ostelen päivittäisostoksetkikän luotolla joudun maksamaan korkoa. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi