Miehestäni on tullut todella hyvännäköinen ajan myötä. Itse olen täysin rupsahtanut. Itsetuntoni kärsii.
Aloimme seurustella 16-vuotiaina, mentiin naimisiin 25-vuotiaina. Kaksi lasta on ja nyt ollaan 46-vuotiaita. Minä olen koko ikäni teinistä asti ollut hieman pyöreä, normaalipainon ja ylipainon rajoilla aina. Mies on pitkä ja urheilullinen, ollut aina. 16-vuotiaana oli enemmän kukkakeppimäinen luihu, nykyään sopivasti lihaksikas ja urheilullisen näköinen.
Mies on edennyt urallaan ylimpiin johtotehtäviin ja pukeutuu sen mukaisesti tyylikkäisiin ja kalliisiin pukuihin, käy kerran kolmessa viikossa parturissa ja koska matkustelee työnsä puolesta paljon, sillä on ympäri vuoden sellainen kiva suomenruotsalainen rusketus.
Itse olen omasta halustani (haluttomuudestani ajautua uraihmiseksi) kouluttautunut hyvin, mutta ollut samassa työssä nyt kohta 18 vuotta ja olen varmaan eläkeikään asti. Pidän suorittavan tason työstäni, joka on helppo ja harmiton, ei liikaa vastuuta, mutta työnkuva muuttuu vuosien varrella. Pukeudun tätimäisesti, keski-ikäisesti, toimistomaisesti, mitäänsanomattomaksi. Niin perustoimistorotta kuin ikinä vaan voi olla.
Meillä ei ole mitään parisuhdeongelmia, mutta oma rupsahtaminen ja ulkonäköni ottaa itsetunnon päälle, kun mies komistuu. Näytämme mielestäni jo ihan eripariselta pariskunnalta.
Mitä teen? Miten loihdin itsestäni joko itsetunnon esiin tai toimistorotasta puolisoni vertaisen, tyylikkään maailmankansalaisen?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vain on väistämätön totuus, että miehet komistuvat ja naiset rupsahtavat vanhetessaan.
Moni mieskin rupsahtaa ja menettää ulkonäkönsä. On komeita nuoria miehiä, jotka jo 30 täytettyään alkavat ukkoontua, esim. lihoa ja kaljuuntua. Ja jos mies vielä ryyppää, tupakoi, eikä liiku yhtään...
Mutta paljon liikkuvat miehet kyllä säilyvät usein varsin hyvinä ulkonäöllisesti.
Paljon on kyse siitäkin, että kulttuurissamme naisen vanheneminen vain on negatiivista, koska naisen parisuhdearvo on nuoruudessa ja ulkonäössä noin pinnallisin puolin. Toki äitiys ja isoäitiys, yhteinen perhe ja muu elämä nostaa arvoa sekin.
Aloittaja voisi tehdä kuntoremontin - liikkua itsensä normaalipainoiseksi ihan jo omaksi ilokseenkin.
Harrastakaa liikuntaa myös yhdessä.
Ja jos on jotain pahempaa yksittäistä rupsahtamisongelmakohtaa, niin pientä fiksaustakin voi miettiä, siis maltillisia kauneushoitoja, jopa kauneuskirurgiaa, hampaiden vaalennusta yms. - kun ja jos on rahaakin.
Turvallisuus ja luotettavuus näissä kuitenkin a ja o.
ONKO KUKAAN PALSTALAINEN MUUTEN TEETTÄNYT TÄLLAISTA JA PIRISTYNYT?
Onko kukaan keski-ikäistyvä palstalainen teettänyt mitään itselleen, esim. roikkuvien silmäluomien leikkausta, ottanut botoksia tai täyteaineita, käynyt jossain vampyyrihoidoissa tms.
Kokemukset kiinnostaisivat.
Provo tai ei tämä on hyvin usein tilanne pariskunnilla jotka olleet yhdessä hyvin nuoresta. Ovat kuin eriparia. Siksi juuri 40 - 50v menestynyt mies eron jälkeen alkaa seurustella paljon nuoremman naisen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Provo tai ei tämä on hyvin usein tilanne pariskunnilla jotka olleet yhdessä hyvin nuoresta. Ovat kuin eriparia. Siksi juuri 40 - 50v menestynyt mies eron jälkeen alkaa seurustella paljon nuoremman naisen kanssa
Vaimot ovat pitäneet niin hyvää huolta miehistään ja siksikin nämä ovat säilyneet niin hyvin ;)
Ja nuorista kumppaneista - niin todellisuudessa moni varakas pysyy avioliitossaan. Eikä menestymätön vanhempi mies taas löydä hevillä nuorta vakikumppania eron jälkeen.
En jaksanut lukea noin pitkää aloitusta, mutta olen huomannut itsekin saman että moni mies on muuttunut komeaksi vanhetessaan (julkkiksista esim Enrique Iglesias, Joshua Jackson) mutta naisille aika ei ole yhtä armollinen. Toki poikkeus vahvistaa säännön eli nyt alkuviikosta bongasin siitä ylen näyttämästä ruotsalaissarjasta naisen joka oli ikääntynyt upeasti ja oli huomattavasti kauniimpi nyt mitä on ollut nuorempana. Nimeä en nyt muista, mutta esitti sitä rikollisperheen äitiä.
N41
Täällä sama. Vuosien univaje alkaa näkyä naamassa. Ja nyt olisi vihdoin ja viimein aikaa alkaa käydä taas salilla. Toivottavasti ei ole myöhäistä hankkia menetettyjä lihaksia ja peppua.
Mä sen sijaan vaihdoin miestä. Entinen on todella vanhan näköinen nykyään. On aika kalju ja jäljellä oleva tukka jo ihan valkoinen vaikka on vasta 58. Terveys on mennyt niillä työmatkoilla aulabaarin ja minibaarin välille. Ei ole missään vaiheessa tykännyt liikunnasta ja nyt on jotenkin kuihtunutkin.
Minä en ole ikinä viihtynyt baarissa ja iho on vielä aika sileä eikä vartalokaan tätimäinen.
Koska mies oli niin setämäistynyt, se vaikutti vanhentavasti minunkin mielialaan ja tyyliin. Pukeuduin ikääni tätimäisemmin ja itsetunto oli matalalla
Nykyinen mies on entistä vähän nuorempi ja paljon fressimpi, syö ja liikkuu terveellisesti. Pysyy vielä minun vauhdissa. Olen alkanut pukeutua rennommin ja laittautua jälleen ja kääntää taas päitä, ja me käymme yhteisissä harrastuksissa ja konserteissa.
N51
Meillä sama kehitys...oltiin nuoria kun tavattiin. Minä olin hoikka ja hyväkroppainen, mies oli ihan kukkakeppi.
Nyt minulle on lasten myötä tullut kiloja ja tätiytyminen on alkanut.
Mies on edelleen hoikka, mutta urheilullisella tavalla. Alkaa erottua edukseen kun niillä nuorena rotevammilla tyypeillä massa alkanut kertyä mahaan. Huomaan joskus kuinka nuoremmat naiset katsovat miestä pitkään - nuorena se olin minä jota katsottiin.
Eli ymmärrän tuskasi..tosin itselläni ei itsetunto ole niin kärsinyt. Naureskelen tilannetta miehelle joskus. Kai me sitten 50-60-vuotiaina ollaan taas tasoissa?