Nainen on naiselle susi
Oli karua luettavaa: https://www.iltalehti.fi/pinnalla/201806052200991289_iq.shtml
Näin se menee: "Haluaisin ajatella sukupuolineutraalisti, mutta usein tuntuu, että nainen on naiselle susi. Minun kokemukseni mukaan naisten kesken tapahtuu paljon enemmän selän takana puhumista, selkään puukottamista ja muuta ikävää. Toivoisin, että naiset osaisivat myöntää, että tällaista tapahtuu. Vasta sen jälkeen asenteet toisia kohtaan voivat muuttua, Kia päättää."
Tälläkin palstalla väitetään usein vastaan kun sanotaan että nainen on naiselle susi. Tottahan se on. Jo pikkutytöt juonittelee. Aina tiputetaan joku joukosta ulos. Tätä näkee jo päiväkoti-ikäisissä.
Kommentit (41)
Jos on aina ollut nainen, ei ole kokemuksellista vertailukohtaa miten miesten kesken tulisi kohdelluksi ja miten nämä asiat silloin menisi.
Tee toiselle se, minkä toivoisit itsellesi tehtävän.
Eikös sukupuolineutralius juurikin tarkoita sitä että kaikki ovat kuten naiset. Tai ovat naisia. Miehinen maskuliinisuus kastroidaan.
Naiset ovat itsekkäitä henkisen väkivallan mestareita, jotka taktisesti osaavat esittää heikkoa silloin kun siitä eniten hyötyy. Naiset ovat oikeasti vahvoja, ja heikon uhrin rooli on saada vain maksimaalinen hyöty muista.
Kyllä se on ihminen ihmiselle. Joka muuta väittää ei kykene havannoimaan ympäristöään ja huomaa vain omat kokemuksensa ja asiat joihin itse osaa samaistua.
Juu miehethän eivät koskaa puukota toisia miehiä selkään, eihän? XD
Sudet kohtelevat perhettään rakkaudella ja kunnioituksella. Tämä sanonta on perseestä, tai tarkottaa että naiset kohtelee toisiaan hyvin..
Ainoastaan vierasta laumaa kohdellaan huonosti. Mutta niinhän se on miehilläkin. Katsokaa ketkä pahimpia rasistejakin, miehet.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole samanlaista kieroilua kuin naisilla. Olen miesvaltaisessa työpaikassa, naisia ehkä 5% eikä täällä ole mitään draamoja tai selkäänpuukotuksia.
Meneppä vaikka sairaalaan töihin niin näät sen selkäänpuukotuksen ja kuppikunnat jne :)
Naiset eivät vain tule keskenään toimeen, ainakaan työpaikalla.
-naisvihaaja
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, mutta miehissä on sen verta MIESTÄ, että se tehdään päin naamaa eikä salakavalasti kuin naisilla on tapana. Miehet sanoo suoraan että "käänny ympäri, nyt tulee puukkoa selkään" Ja sitten onkin jo jäsenten väliset otsaan lyötikilpailut käynnissä.
Kyllä se pitää paikkaansa. Naiset harrastavat nimenomaan sitä ettei uskalleta/halua/pystytä ottamaan asioita suoraan puheeksi vaan maristaan sitten selän takana ja toimitaan passiivisaggressiivisesti.
Itse olen tämän todennut, että naiset vetävät helpommin herneen nenään jopa ns. neutraaleista asioista ja tulkitsevat tilanteita yli eli naisille pitää puhua pehmeämmin ja käyttää ns. empatiakieltä. Miehille sen sijaan toimii paremmin suoraan asiaan -tyyli. Toki tähänkin on aina poikkeuksia.
Nainen osaakin olla parhaimmillaan melko veemäinen olio.
Olen aina pitänyt ystäviäni arvossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole samanlaista kieroilua kuin naisilla. Olen miesvaltaisessa työpaikassa, naisia ehkä 5% eikä täällä ole mitään draamoja tai selkäänpuukotuksia.
Meneppä vaikka sairaalaan töihin niin näät sen selkäänpuukotuksen ja kuppikunnat jne :)
Naiset eivät vain tule keskenään toimeen, ainakaan työpaikalla.-naisvihaaja
Sieltä se taas tuli...olen miesvaltaisella työpaikkalla, eikä täällä...sinulla ei siltikään ole riittävää vertailullista kokemupohjaa kaikista miesvaltaisista työpaikoista. Mahtaako olla sairaala ympäristökään?
Nainen huomaa aina naisen tekemän vääryyden. Se ei haittaa, että miehet esineellistävät ja alistavat naisia? Se ei ole susitoimintaa? Miksi mies haluaa aina olla itsekäs mutta se on naiselle ok? Oikeasti miehet ovat susia, mutta sen nainen hyväksyy. Miksi ukko ei koskaan vaihda nimeä akan takia? Aika susimaista syrjimistä!
Naisena pakko myöntää että näin se on. Akat ovat aika karseita toisilleen.
Mites toi miesten käyttämä väkivalta naisia kohtaan avioliitossa? Tajutkaa, että miehet teitä kunnioittavat vielä vähemmän.
Mikä tässä nyt oli pointti? Kaveripiiri hajosi, yksi joutui ulos. Olisko kolmen muun täytynyt alkaa yhdelle terapeutiksi tai jatkaa yhdessäoloa entiseen malliin vasten tahtoaan? Kaveripiirikö ei voi hajota ettei pikkuiselle vaan tule paha mieli ja joudu laitoshoitoon traumoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät vain tule keskenään toimeen, ainakaan työpaikalla.-naisvihaaja
Sieltä se taas tuli...olen miesvaltaisella työpaikkalla, eikä täällä...sinulla ei siltikään ole riittävää vertailullista kokemupohjaa kaikista miesvaltaisista työpaikoista. Mahtaako olla sairaala ympäristökään?
Muilla tutuilla sama mielipide. Exä oli sairaalassa töissä ja lähes järkyttyi. Ihmetteli ääneen etteikö selkäänpuukotus, ivailu ja suoranainen kiusaaminen lopu edes töissä. Pahempaa kuulema kuin koulussa. Sairaanhoitajien kesken kaiken lisäksi!
-naisvihaaja
Vierailija kirjoitti:
Mites toi miesten käyttämä väkivalta naisia kohtaan avioliitossa? Tajutkaa, että miehet teitä kunnioittavat vielä vähemmän.
Meeppäs nyt sitten koloosi murisemaan senkin miesvihainen turhake.
Hei. Viestisi ei imartele naisia, joten kohta ketju poistuu. Hyvää kesän jatkoa jokatapauksessa.