Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen on naiselle susi

Vierailija
06.06.2018 |

Oli karua luettavaa: https://www.iltalehti.fi/pinnalla/201806052200991289_iq.shtml

Näin se menee: "Haluaisin ajatella sukupuolineutraalisti, mutta usein tuntuu, että nainen on naiselle susi. Minun kokemukseni mukaan naisten kesken tapahtuu paljon enemmän selän takana puhumista, selkään puukottamista ja muuta ikävää. Toivoisin, että naiset osaisivat myöntää, että tällaista tapahtuu. Vasta sen jälkeen asenteet toisia kohtaan voivat muuttua, Kia päättää."

Tälläkin palstalla väitetään usein vastaan kun sanotaan että nainen on naiselle susi. Tottahan se on. Jo pikkutytöt juonittelee. Aina tiputetaan joku joukosta ulos. Tätä näkee jo päiväkoti-ikäisissä.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu miehethän eivät koskaa puukota toisia miehiä selkään, eihän? XD

Ei todellakaan ole samanlaista kieroilua kuin naisilla. Olen miesvaltaisessa työpaikassa, naisia ehkä 5% eikä täällä ole mitään draamoja tai selkäänpuukotuksia.

Meneppä vaikka sairaalaan töihin niin näät sen selkäänpuukotuksen ja kuppikunnat jne :)

Naiset eivät vain tule keskenään toimeen, ainakaan työpaikalla.

-naisvihaaja

Minun 29 henkilön työyhteisössä on minun lisäksi yksi nainen. Kustaa ei voi tehdä Kyöstin kanssa, töitä koska Kyösti...Pasi silloin vuoden -85 lakossa rikkuroi, ei varmaan soiteta sitä kaveriksi. Ensio ja Niko on taas juoruilun kohteena sairauslomistaan. Pietarin Älvsbytalo vuokratontilla arvostelun kohteena, kuten on Sirkan miehen Audinkin...

Vierailija
22/41 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, mutta miehissä on sen verta MIESTÄ, että se tehdään päin naamaa eikä salakavalasti kuin naisilla on tapana. Miehet sanoo suoraan että "käänny ympäri, nyt tulee puukkoa selkään" Ja sitten onkin jo jäsenten väliset otsaan lyötikilpailut käynnissä.

Älä nyt viitsi. Ketkä komeilee murhatilastojenkin kärjessä, no miehet. Siinä sitä haudotaan kaunaa oikein pitkään selän takana ja makustellaan, kunnes punotaan murhajuoni ja mennään lyömään konkreettinen puukko selkään.

Kyllä täällä on ihmisillä liian ruusunen kuva miehistä, ja naiskuva on repästy suoraan jostain saippuasarjoista, kaikki naiset ilkeitä harpyijoita mjotka kustuvat toisiaan nartuiksi ja nussivat kaiken aikaa yms paskaa.

Reaalimaailma on vähän eri asia kuin saippuasarjat, varsinkin Suomessa, jossa naiset on ihan tavallisia ihmisiä, joiden ei ole pakko puukottaa ketään selkään että selviäisi.

Minä pysyn kusipäistä kaukana, tunnen vain rehellisiä ja mukavia naisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole samanlaista kieroilua kuin naisilla. Olen miesvaltaisessa työpaikassa, naisia ehkä 5% eikä täällä ole mitään draamoja tai selkäänpuukotuksia.

Meneppä vaikka sairaalaan töihin niin näät sen selkäänpuukotuksen ja kuppikunnat jne :)

Naiset eivät vain tule keskenään toimeen, ainakaan työpaikalla.

-naisvihaaja

Sieltä se taas tuli...olen miesvaltaisella työpaikkalla, eikä täällä...sinulla ei siltikään ole riittävää vertailullista kokemupohjaa kaikista miesvaltaisista työpaikoista. Mahtaako olla sairaala ympäristökään?

Muilla tutuilla sama mielipide. Exä oli sairaalassa töissä ja lähes järkyttyi. Ihmetteli ääneen etteikö selkäänpuukotus, ivailu ja suoranainen kiusaaminen lopu edes töissä. Pahempaa kuulema kuin koulussa. Sairaanhoitajien kesken kaiken lisäksi!

-naisvihaaja

Sieltä se taas tuli...minun tuttavapiirini kokemus on tämä. Sanoo tutkimukset yms. mitä sanoo naisen kokemuspohja on se pyhä totuus jota pitää levittää kuten evankeliumia.

Vierailija
24/41 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo päiväkodissa tytöt syrjii muita. ei leikitä ton kaa. luokka, joka täynnä naisia on täynnä kuppikuntia, muista puhutaan pahaa.. ei kaikki, mutta aika iso osa.

Vierailija
25/41 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet miesporukoissa on pahimpia juorukelloja ja selkäänpuukottajia mitä tiedän.

Olen ollut usein ainoana naisena miesporukoissa, tai kuunnellut salaa sivusta jonkun miesporukan juttelua.

Näitä miesporukoita kokoontuu toreilla, huoltoasemilla jne, menkää kuuntelemaan, jos ette usko. Siellä sitä aina vatvotaan toisten asioita, eikä niin hyvälläkään.

Mutta sudet ei puukota selkään ketään, toi sanonta on jonkun susivihaajan kynästä siltä ajalta kun susilla peloteltiin ihmisiä, ja saatettiin tappaa ja laittaa katoaminen suden syyksi.

Vierailija
26/41 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

#toksinenfeminiinisyys

Vierailija
27/41 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se valitettavasti näin menee, että vain naisella voi olla tarve tuhota toinen nainen ihan vaikka vaan siksi että voi tehdä niin. Miehet kyllä myös työpaikalla juoruavat, tekevät asioita oman edun nimissä, heittävät epäsopivia vitsejä, mutta loppupeleissä eivät harjoita henkistä väkivaltaa tai tuhoa toisen ihmisen itsetuntoa. Kun riita/ongelma on sovittu, niin siihen ei palata ja aloiteta koko kuviota alusta. Miehet myös hyväksyvät porukkaan eri näköisiä, eri ikäisiä ja eri tavalla ajattelevia ihmisiä, naiset vaan kaltaisiaan. Kokemus usealta miesvoittoiselta alalta.

t. Naisten kiusaama nainen

Vierailija
28/41 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina syntyy syrjimistä' ja kuppikuntia, jos on liian iso joukko samaa sukupuolta. Ihan sama ovatko naisia vai miehiä.

Ilmapiiri raikastuu heti, jos joukossa on edes yksi tai kaksi eri sukupuolta olevaa. 

Että ihan turha tässä on naisista taas leipoa jotain mitä emme ole. Aina on kusipäisiä ihmisiä, mutta niistä kannattaa pysyä kaukana, eikä leimata kaikkia naisia muutamien mätien omenoiden perusteella sellaseksi ja tällaseksi. 

Itse en ole koskaan ollut niin kiinnostunu kenenkään asioista tai elämästä, että jaksaisin selkään puukotella tai etsiä jonkun jolle voisin levittää juoruja. En viihdy niin paljon ihmisten seurassa, enkä jaksa jauhaa paskaakaan. Joten jos joku mulle kertoo salaisuuden, on aina varmaa, että se pysyy salaisuutena, koska ei mua oikeesti edes kiinnosta kokoa asia.

Vierailija
29/41 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on sairaanhoitaja, ja sanoo että miehet on ihan yhtä pahoja juoruilijoita kuin naisetkin, ellei jopa pahempiakin. Sama koskee selkäänpuukottelua.

En halua itse olla tekemisissä tuollaisten ikävien ihmisten kanssa, joten siksi olen valinnut ystäväpiirini sen mukaan keneltä tällaiset ominaisuudet puuttuvat. Jako on aika tarkkaan 50/50 miehiä ja naisia.

Vierailija
30/41 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, mutta miehissä on sen verta MIESTÄ, että se tehdään päin naamaa eikä salakavalasti kuin naisilla on tapana. Miehet sanoo suoraan että "käänny ympäri, nyt tulee puukkoa selkään" Ja sitten onkin jo jäsenten väliset otsaan lyötikilpailut käynnissä.

Kyllä ne miehet osaa selän takana suolaamisen jalon taidon ihan siinä missä naisetkin. Kaveriporukasta kun yksi puuttuu, niin kyllähän sitä aina haukutaan, kasvokkain ollaan aina "hyviä äijiä".

Jos mies sanoo jotain suoraa, se tapahtuu kolmen promillen rohkaisuryypiskelyn jälkeen.

Tuo miesten suoruus on taas vain yksi sukupuolimyytti.

M45

Vierailija
31/41 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se valitettavasti näin menee, että vain naisella voi olla tarve tuhota toinen nainen ihan vaikka vaan siksi että voi tehdä niin. Miehet kyllä myös työpaikalla juoruavat, tekevät asioita oman edun nimissä, heittävät epäsopivia vitsejä, mutta loppupeleissä eivät harjoita henkistä väkivaltaa tai tuhoa toisen ihmisen itsetuntoa. Kun riita/ongelma on sovittu, niin siihen ei palata ja aloiteta koko kuviota alusta. Miehet myös hyväksyvät porukkaan eri näköisiä, eri ikäisiä ja eri tavalla ajattelevia ihmisiä, naiset vaan kaltaisiaan. Kokemus usealta miesvoittoiselta alalta.

Oletko tullut ajatelleeksi, että vika saattaa olla myös sinussa? Nainen EI ole naiselle susi. Tämä väittämä jopa ärsyttää minua. Naisten leimaaminen tietynlaiseksi on osa sukupuolten välistä valtataistelua. Mielestäni niiden naisten, jotka väittävät, etteivät tule muiden naisten kanssa toimeen, on myös katsottava peiliin.

Vierailija
32/41 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt viitsi. Ketkä komeilee murhatilastojenkin kärjessä, no miehet. Siinä sitä haudotaan kaunaa oikein pitkään selän takana ja makustellaan, kunnes punotaan murhajuoni ja mennään lyömään konkreettinen puukko selkään.

Kyllä täällä on ihmisillä liian ruusunen kuva miehistä, ja naiskuva on repästy suoraan jostain saippuasarjoista, kaikki naiset ilkeitä harpyijoita mjotka kustuvat toisiaan nartuiksi ja nussivat kaiken aikaa yms paskaa.

Reaalimaailma on vähän eri asia kuin saippuasarjat, varsinkin Suomessa, jossa naiset on ihan tavallisia ihmisiä, joiden ei ole pakko puukottaa ketään selkään että selviäisi.

Minä pysyn kusipäistä kaukana, tunnen vain rehellisiä ja mukavia naisia.

Juuri näin.

Vierailija
33/41 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin miesvaltaisessa työpaikassa ja ainakin meillä olevat naiset ovat todella ystävällisiä toisilleen ja puhalletaan yhteen hiileen.

Vierailija
34/41 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se valitettavasti usein on. Olin itse yläasteella kiusattu muiden luokan tyttöjen puolesta, ja niiden kokemusten jälkeen olen halunnut pysytellä mahdollisimman reiluna ja neutraalina toisia kohtaan. En mm. voi sietää paskanpuhumista. Ahdistaa, kun joudun silti jatkuvasti todistamaan kaikenlaista ilkeilyä ja kieroilua toisten naisten osalta niin opiskelukaveriporukassani kuin lähes kaikilla tähänastisilla työpaikoillanikin.

Varsinainen ystäväpiirini on pieni, koska karsinut siitä kaikki myrkylliset feikkikaverit ja säilyttänyt ne, jotka ovat samanhenkisiä kuin minä; heitä ei todellakaan ole montaa.

Vierailija
35/41 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tullut ajatelleeksi, että vika saattaa olla myös sinussa? Nainen EI ole naiselle susi. Tämä väittämä jopa ärsyttää minua. Naisten leimaaminen tietynlaiseksi on osa sukupuolten välistä valtataistelua. Mielestäni niiden naisten, jotka väittävät, etteivät tule muiden naisten kanssa toimeen, on myös katsottava peiliin.

Juuri näin. Jokainen nainen voisi omalta osaltaan tehdä muutoksen ja alkaa olemaan ystävällinen ja kannustava muille naisille. Niin myös minä!

Vierailija
36/41 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinhan Aihe Vapaa päätyy siihen tulokseen että ihmiset ovat perseestä sukupuolesta riippumatta?

Vierailija
37/41 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet tuskin välittävät siitä, jos joku puhuu selän takana. Mulla ei olis yhtäkään kaveria, jos alkaisin tarkalla kammalla siivota paskanpuhujat elämästäni pois. Ihan kivaa meillä on silti, en tosin kovin henkilökohtaisista asioista avautuisi mieskavereille.

Vierailija
38/41 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaaminen susiin on vastenmielistä! Susi  on älykäs, sosiaalinen, laumaansa puolustava ja herkkävaistoinen.

Vierailija
39/41 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloinhan Aihe Vapaa päätyy siihen tulokseen että ihmiset ovat perseestä sukupuolesta riippumatta?

Ei milloinkaan ja eläköön huuto sille. Naisissa ei tule koskaan olemaan riittävästi munaa myöntää, että myös heissä on vikaa ja he ei tule koskaan lopettamaan itsensä typistämistä lapsen tasolle.

Vierailija
40/41 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies alistaa naista tuhansien vuosien ajan, miehiä ei saa yleistää. Jos naiset olisivat miehen kehossa, palvoisitte heitä ja vaihtelisitte nimeä heidän mukaansa. Olette säälittäviä kun tuomitsette naisen. Niin nainen aina tekee. Kun pettää, se on naisen vika. Jopa naiset itse ovat olleet äänioikeuttaan vastaan. Kertokaapa miksi ne draamattomat miehet ovat estäneet naisen äänioikeuden, vapauden pukeutua, vapauden valita ammatti, vapauden kieltäytyä seksistä? Aika itsekästä ja sairasta, sanoisinko;) miehiä ei saa yleistää, mutta akka yleistää itsensä ihan heti.

No naiset, miksi draamattomat miehenne eivät vaihda nimiään tai jalosti anna teidän antaa sukunimiänne lapsille? Ai eivät miehet olekaan jaloja? Miksi miehet tappavat naisia paljon enemmän suhteissa? Se ei ole dramaattista että ukkonne sallivat naisiin kohdistuvan väkivallan useissa maissa?

Ihan tutkitusti miehet osoittavat enemmän sovinismia ja naisvihamielisyyttä, silti säälittävät vinkuakat ovat miehen puolella.

Eivät ne ukot teitä arvosta vaikka kuinka selostatte naisten dramaattisuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi