Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuo Porvoon puukotustapaus ahdistaa kovasti

Vierailija
06.06.2018 |

En tiedä, miksi aina kiinnostuneena luen kaikenlaista sairasta, ja eilenkin piti sitten tätäkin uutisointia lukea ihan yksityiskohtia myöten. Yleensä ei ahdista mitkään muiden ihmisten tapahtumat, mutta tämä on vienyt yöunet. Samalla tunnen syyllisyyttä ahdistumisesta, kun oma pieni tyttö on kuitenkin elossa ja voi hyvin. Tuntuu typerältä ahdistua muiden puolesta. Mutta se ajatus, että joku on tehnyt pienelle noin, on vaan niin sairas! Tämäkin taitaa kyllä olla kiel**tty aihe palstalla.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Täällä toinen jolta mennyt yöunet tämän tapauksen johdosta. Olen myös itkenyt tämän äidin ja lapsen puolesta. Itsellä myös 3 v tyttö ja isä Karibialta. Kun katsoo omaa lasta niin en voi käsittää miten joku voi satuttaa pientä ja vielä noin julmalla tavalla.. Mietin että kirjoittaisin kirjeen tuon lapsen äidille, mutta en tiedä minne lähettäisin sen. Tunnen syvää tuskaa tuon äidin ja lapsen puolesta. Nytkin meinaa kyyneleet tulla, ihan järkyttävää.

Vierailija
2/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvä" etten ole ainoa. Jotenkin olen oudon kiinnostunut aina, että mikä saa ihmisen tekemään murhia ja muuta kamalaa, ja sitten luen näitä asioita, ja näköjään nyt sitten olen jäänyt tähän asiaan kiinni, ja mietin vaan koko ajan, mitä kaikkea sairasta tekisin sille joka vahingoittaisi minun lastani. Ei vaan edes pysty ajattelemaan, mitä se pieni on joutunut kokemaan viimeisinä hetkinään. :'(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sairainta mitä olen ikinä kuullut jonkun tehneen lapselleen. Olen jotenkin tosi ahdistanut tästä ja töissäkin tämä pyörii koko ajan mielessä. Lisäksi kun menen kotiin ja Katson lastani ja lapsen isää joka on myös tumma niin kun tässä tapauksessa, niin jotenkin tunnen kauhua. Vaikka me olemme ihan eri ihmisiä ja en tuollaista pelkää isänsä tekevän. Mtv3 sivuilla oli vielä kuvaa lapsen piposta ja sivuprofiilia.. Tytöllä oli ihan samanlaiset pitkät tuuheat ripset kun omalla tytölläni. Kotona siis tuntuu kuin katsoisin sitä kuollutta tyttöä joka onkin hengissä. Vaikea selittää mutta ehkä ymmärsit mitä tarkoitan. T. viesti 1 kirjoittaja

Vierailija
4/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teille on tullut joku trauma tuosta tapahtumasta, kannattaa käydä juttelemassa jollekin jos se helpottaisi oloa

Vierailija
5/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaistraumatisoituminen on ihan todellinen ilmiö ja erittäin inhimillistä.

Vierailija
6/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on sairainta mitä olen ikinä kuullut jonkun tehneen lapselleen. Olen jotenkin tosi ahdistanut tästä ja töissäkin tämä pyörii koko ajan mielessä. Lisäksi kun menen kotiin ja Katson lastani ja lapsen isää joka on myös tumma niin kun tässä tapauksessa, niin jotenkin tunnen kauhua. Vaikka me olemme ihan eri ihmisiä ja en tuollaista pelkää isänsä tekevän. Mtv3 sivuilla oli vielä kuvaa lapsen piposta ja sivuprofiilia.. Tytöllä oli ihan samanlaiset pitkät tuuheat ripset kun omalla tytölläni. Kotona siis tuntuu kuin katsoisin sitä kuollutta tyttöä joka onkin hengissä. Vaikea selittää mutta ehkä ymmärsit mitä tarkoitan. T. viesti 1 kirjoittaja

Lääkäriin! Vie nämä tekstisi psykiatrin nähtäväksi💊

Vierailija
7/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raivostuttaa vain tuo "Ranskalainen"mies jolla yritetään taas hiukan keventää tekijän taustaa kun toistuu joka uutisessa?

Minkä maalainen se sitten on?

Vierailija
8/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raivostuttaa vain tuo "Ranskalainen"mies jolla yritetään taas hiukan keventää tekijän taustaa kun toistuu joka uutisessa?

Joo sehän se onkin raivostuttavaa tässä jutussa..

Vierailija
9/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vieläkin enemmän rupes ahdistaa sunnuntaina julkaisttu artikkeli missä äiti kertoi ex-miehensä ampuneen parin yhteiset lapset kostoksi erosta. Ihan vtun järkyttävää, miten tollasesta voi päästä ikinä yli? En oikeesti epäilis hetkeekään jos mun lapselle tapahtuis jotain ettenkö lähtis myös.

Vierailija
10/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisessa kuplassa elätte, jos tämä on mielestänne sairainta, mitä joku on omalle lapselleen tehnyt. Oikeastaan täytyy onnitella siitä suojatusta elämästä. Harmi, että nyt oli pakko kurkistaa siihen todellisuuteen, joka ei ole pullantuoksuinen. 

Se, joka halusi kirjoittaa tälle äidille: sitä murhatun pikkutytön äitiä varmaan kauheasti kiinnostaa tuntemattoman surunvalittelut, ja vielä vähemmän se, miten kauheaa ja ahdistavaa tämä asia tuntemattoman ihmisen mielestä on. Lisäksi vielä "minullakin on 3-vuotias tyttö, jonka isä on Karibialta, mutta minun tyttöpä on elossa". Tykkäät varmaan kääntää veistä haavassa, ja kutsut sitä empatiaksi?

Vierailija
11/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, minä olen luullut, että tällainen reagointi on normaalia ja kuuluu vanhemmuuteen.

Itseäni ei tämä tässä mainittu tapaus koskettanut yhtä paljon kuin jotkin muut lapsiin kohdistuneet teot, mutta en ole koskaan ajatellut, että nämä tunteet olisivat syy mennä lääkäriin.

Vierailija
12/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, minä olen luullut, että tällainen reagointi on normaalia ja kuuluu vanhemmuuteen.

Itseäni ei tämä tässä mainittu tapaus koskettanut yhtä paljon kuin jotkin muut lapsiin kohdistuneet teot, mutta en ole koskaan ajatellut, että nämä tunteet olisivat syy mennä lääkäriin.

Tottakai jossain määrin mutta jos se ahdistaa mieltä niin että töissäkin on koko ajan mielessä ja kammottaa katsella omaa perhettä ja oma tytär on kun ruumista kattelis niin ei tod.ole enää normaalia.

Vierailija
13/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ainakin tiedän, että jos joku ikinä edes uhkaa lapseni henkeä, hankkiudun kyseisestä uhkailijasta eroon välittömästi. Ilomielin menisin mieluummin vankilaan kuin ottaisin edes riskin, että lapselle kävisi jotain. Ja 1. viestin kirjoittaja, jos yhtään helpottaa, niin se pipo mtv:n kuvassa on nuken päässä, lasta ei näy.

Ap

Vierailija
14/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ainakin tiedän, että jos joku ikinä edes uhkaa lapseni henkeä, hankkiudun kyseisestä uhkailijasta eroon välittömästi. Ilomielin menisin mieluummin vankilaan kuin ottaisin edes riskin, että lapselle kävisi jotain. Ja 1. viestin kirjoittaja, jos yhtään helpottaa, niin se pipo mtv:n kuvassa on nuken päässä, lasta ei näy.

Ap

Olen tuon viestin 1 kirjoittaja. En ajatellut että tuo pipokuva on lapsen oikea pää, mutta nukke muistutti pitkine ripsineen omaa tytärtäni joten sain valitettavasti tällaisen mielikuvan että on rekonstruktio lapsen kasvoista. Täällä joku myös ehdotti lääkitystä. Tiedostan kyllä että me olemme eri ihmisiä ja tämä ei liity meihin oikeasti mitenkään. Meillä on lapsen isän kanssa ollut aikanaan riitoja jolloin on sanonut vievänsä lapsen sitten Karibialle yms. joten siksi Tämä tapaus aiheutti itsessäni vahvoja tunteita.. Myös tuon kirjeen kirjoittaminen, niin tarkoituksena oli lähinnä kirjoittaa kaunis kirje tuolle äidille.

Tuskin sitä kuitenkaan kirjoitan kun en voi tietää millaisia tunteita se voisi aiheuttaa vaikka tarkoitus olisi hyvä.

15/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luin lehtijutun, jossa kerrottiin melko yksityiskohtaisesti, miten tapahtumat etenivät. Tapahtumasarja tuntuu ihan käsittämättömältä.

Kaikkein yksityiskohtaisimpia juttuja on ehkä syytäkin olla herkän ihmisen lukematta, mutta toisaalta minusta on silti parempi, että rikoksista uutisoidaan ja että yhteiskunnassa säilyy käsitys siitä, millaiset tapahtumasarjat ja uhat ovat mahdollisia nykytilanteessa. Tuossa Porvoon tapauksessakin oli pari vaihetta, joissa tapahtumien kulkuun olisi pitänyt puuttua ankarammin.

Vierailija
16/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te luette näitä lehtijuttuja, erityisesti miksi juuri iltapäivälehdistä, joiden tapa uutisoida on aina raflaava?

Vierailija
17/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te luette näitä lehtijuttuja, erityisesti miksi juuri iltapäivälehdistä, joiden tapa uutisoida on aina raflaava?

Omasta puolestani voin vastata, että luen siksi, koska olen aina ollut kiinnostunut tällaisista synkistä ja jopa sairaista asioista ja niihin johtavista syistä, kuitenkaan ahdistumatta niistä. En ole erityisen herkkä uutisille ollut koskaan. Nyt näköjään olen lapsen myötä tullut herkemmäksi ja olen täysin juuttunut tähän olotilaani. Viime yönä heräsin siihen, että joku muka vetää peittoa päältäni. Tervettä. Olen ehkä sekoamassa.

Ap

Vierailija
18/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tottakai ymmärrettävää ja selvää että traagiset ja käsittämättömän julmat tapaukset ahdistavat mieltä.

Olisi hyvä silloin kääntää ajatuksensa ja mielensä hyviin asioihin joita myös maailmassa tapahtuu kaiken aikaa. Osallistua hyvän tekemiseen vaikka heti ihan omassa toimintaympäristössään.

Aloittaa sanomalla hyvä sana sille työpaikalla ilmiselvästi kiusatulle työkaverille, puolisolle , lapselle , ystävälle, kaupan kassalle.

Poimia 1 roska maasta.

Silloin hyvä on lisääntynyt yhden vaikkapa pienenkin teon verran maailmassa.

Sen sijaan että suree pahan tekosia jota ei enää tekemättömäski saa.

Silloin tuon uhrin surullisella kohtalolla ja häntä rakastavien murheesta kasvaisi edes jotain hyvää

kun yritämme yhdessä enemmän huomata läheisemme. Sinä olet tärkeä, sinun teoillasi ja valinnoillasi on merkitystä. Pieni hyvä teko kerrallaan.

Vierailija
19/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maahanmuuttolait olisivat tiukemmat mitään porvootapausta ei olisi

Vierailija
20/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tottakai ymmärrettävää ja selvää että traagiset ja käsittämättömän julmat tapaukset ahdistavat mieltä.

Olisi hyvä silloin kääntää ajatuksensa ja mielensä hyviin asioihin joita myös maailmassa tapahtuu kaiken aikaa. Osallistua hyvän tekemiseen vaikka heti ihan omassa toimintaympäristössään.

Aloittaa sanomalla hyvä sana sille työpaikalla ilmiselvästi kiusatulle työkaverille, puolisolle , lapselle , ystävälle, kaupan kassalle.

Poimia 1 roska maasta.

Silloin hyvä on lisääntynyt yhden vaikkapa pienenkin teon verran maailmassa.

Sen sijaan että suree pahan tekosia jota ei enää tekemättömäski saa.

Silloin tuon uhrin surullisella kohtalolla ja häntä rakastavien murheesta kasvaisi edes jotain hyvää

kun yritämme yhdessä enemmän huomata läheisemme. Sinä olet tärkeä, sinun teoillasi ja valinnoillasi on merkitystä. Pieni hyvä teko kerrallaan.

Ihanasti kirjoitettu - järjellä ja tunteella.