Mitä ihmisten arkista käytösmallia ette ymmärrä? Mikä saa sinut ärsyyntymään? Maalaisjärki kateissa?
Aloitan.
Kaupassa liukuportaan päässä ihmiset pysähtyvät siihen miettimään minne menisi, vaikka takaa tulee muita ihmisiä. Sitten joudut pyytämään anteeksi, että haluat mennä siitä ohi. Miksi siihen pitää pysähtyä?
Kommentit (1212)
Naiset, jotka valittavat kuinka heitä esineellistetään ja samaan aikaan mälvätään tissejä esiin selfietä varten tai selkä notkolla persettä esitellään.
Kyllä. Teette aivan itse itsestänne esineitä, seksiobjekteja joina miehet teidät näkevät. Ja josta sitten jaksatte kuitenkin valittaa, kun ei miehet näe teitä ihmisinä vaan seksileluina.
Vierailija kirjoitti:
Naiset, jotka valittavat kuinka heitä esineellistetään ja samaan aikaan mälvätään tissejä esiin selfietä varten tai selkä notkolla persettä esitellään.
Kyllä. Teette aivan itse itsestänne esineitä, seksiobjekteja joina miehet teidät näkevät. Ja josta sitten jaksatte kuitenkin valittaa, kun ei miehet näe teitä ihmisinä vaan seksileluina.
Eiköhän ne valittajat ole niitä ketkä eivät ota niitä herutuskuvia, vaan pyrkivät elämään säädyllisesti.
Ja ne ketkä ottavat tekevät hallaa naisille oman huomionkipeytensä ja egoboostinsa takia eivätkä piittaa esineellistämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne valittajat ole niitä ketkä eivät ota niitä herutuskuvia, vaan pyrkivät elämään säädyllisesti.
Ja ne ketkä ottavat tekevät hallaa naisille oman huomionkipeytensä ja egoboostinsa takia eivätkä piittaa esineellistämisestä.
Olen kuullut huomionkipeän suusta myös valitusta kuinka häntä ei oteta vakavasti ja kuinka miehet eivät katso muuta kuin tissejä ja persettä.
Miehet, jotka haukkuvat ylipainoisia naisia, mutta tykkäävät kumminkin heidän tissiherutuskuvistaan.
Totta, keskellä kävelijät ovat vielä vaarallisempia, heistä kun ei tiedä kummalle puolelle yllättäen poukahtavat kesken ohituksen. Vasemmalla kävelijät (jotka yleensä ovat vanhoja ihmisiä, tottuneet kävelemään ajotien vieressä pientareella) useimmiten pysyvät missä ovat koska usein luulevat kävelevänsä liikennesääntöjen mukaisesti. Kumpikin tapaus ärsyttää suunnattomasti koska pakottaa minutkin poikkeamaan liikennesäännöistä.
Se snäppääminen. Ihan koko ajan. Yksi kaverini harrastaa tätä ja kerran ei edes huomannut poistumistani paikalta. Ihmetteli vaan, miksi olin lähtenyt.
En jaksa enää kenenkään "seuraa".
Vierailija kirjoitti:
Se snäppääminen. Ihan koko ajan. Yksi kaverini harrastaa tätä ja kerran ei edes huomannut poistumistani paikalta. Ihmetteli vaan, miksi olin lähtenyt.
En jaksa enää kenenkään "seuraa".
Tämä. Muutamia snäppääjiä seuranneena olen miettinyt, että miten kukaan jaksaa näiden seuraa? Koko ajan puhelin kädessä ja vedetään showta snäppiin. Joku mansikka-aatukin koko ajan kuvaa myös kavereitaan sinne snäppiin. Todella rasittavan oloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa enää kenenkään "seuraa".Tämä. Muutamia snäppääjiä seuranneena olen miettinyt, että miten kukaan jaksaa näiden seuraa? Koko ajan puhelin kädessä ja vedetään showta snäppiin. Joku mansikka-aatukin koko ajan kuvaa myös kavereitaan sinne snäppiin. Todella rasittavan oloista.
Olen lähtenyt jopa illan istujaisistakin pois, kun joka minuutin välein pitää ottaa selfie. Keskustelu keskeytyy koko ajan. Sitten nämä kuvaajat hihkuvat kuinka kivaa on ja otetaan uusiksi, juu ei kiitos enää. Saamarin tylsät bileet. Sitten jälkikäteen hehkutus kuinka oli taas pitkästä aikaa nähdä, öööö, tyyppi oli somessa koko illan eikä hauskaa ollut ollenkaan, kenelläkään, paitsi ehkä sen somettajan pään sisällä oli hauskat bileet. Tai siellä somessa. Paikan päällä meno aivan kuollutta.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää, kun kassat antavat vaihtorahan tyyliin kolikot setelien ja kuitin päällä ja siitä kerralla asiakkaan käteen, varoen ettei tule ihokosketusta (vaikka bakteerit jo välittyivätkin tavaroiden kautta). Aika usein siitä kolikot sitten putoilevat.
Näppärämmin mielestäni homma hoituu, kun annetaan ensin kolikot kouraan ja sitten paperi. Ensimmäinen tapa on käsittääkseni yleisempi.
Kerran eräs milffi-kassa laittoi rahat korostetun hitaasti käteeni, painaen oman kuuman kätensä estottomasti
omani päälle, katsoen samalla silmiini. Silloin taisin saada vain kolikoita, mutta oli hyvin annettu.
Yllä olevan kaltaiset miehet, jotka käsittävät ympäröivän materiaalin henkilökohtaisena r*nkkumateriaalinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää, kun kassat antavat vaihtorahan tyyliin kolikot setelien ja kuitin päällä ja siitä kerralla asiakkaan käteen, varoen ettei tule ihokosketusta (vaikka bakteerit jo välittyivätkin tavaroiden kautta). Aika usein siitä kolikot sitten putoilevat.
Näppärämmin mielestäni homma hoituu, kun annetaan ensin kolikot kouraan ja sitten paperi. Ensimmäinen tapa on käsittääkseni yleisempi.
Kerran eräs milffi-kassa laittoi rahat korostetun hitaasti käteeni, painaen oman kuuman kätensä estottomasti
omani päälle, katsoen samalla silmiini. Silloin taisin saada vain kolikoita, mutta oli hyvin annettu.Yllä olevan kaltaiset miehet, jotka käsittävät ympäröivän materiaalin henkilökohtaisena r*nkkumateriaalinaan.
korjaus: ympäröivän maailman
Mietin ensin, ettei mikään, mutta mutta.
Töissä ihmiset, jotka käyvät huoneessani viemässä/tuomassa/toimittamassa jotakin, ja lähtiessään jättävät oven auki tai raolleen, kun tullessa se on ollut tiukasti kiinni. Miksei sitä voi painaa kiinni asti lähtiessä? Rupeaa korpeamaan, kun tapahtuu useamman kerran päivässä ja saat itse nousta sulkemaan sen. Asiasta olen huomauttanut, mutta on kuin kultakaloille puhuisi.
Yksinkertaisesti se, kun räplätään vaan puhelinta, ei kuunnella mitä sanot/pyydät tekemään. Hetken päästä, kun paiskot suunnilleen tavaroita pois tieltäsi ja jyräät varpaat imurilla, havahdutaan vasta sitten osallistumaan ja auttamaan kotitöissä, jos havahdutaan. Mulkaistaan vihaisesti, kun tuli varpaat kipeiksi.
Jatkuvat argumentaatio- ja logiikkavirheet turhauttaa.
Vauvakupla. Mikään ei ole rasittavampaa kuin vauvakuplassa elelevä kaveri. Itselläkin on lapsia, mutta en jaksa heistä puhua koko ajan, tai vaipoista, soseista, neuvolasta, ekoista hampaista jne.
En vain ole vauvakupla-luonne.
Olisi paljon mukavampaa puhua jostain aivan muusta ja en edes tiedä kaverin muita kiinnostuksen kohteita, koska puhuu vain lapsista. Ei taida muita ollakaan kuin ne lapset.
Sinänsä aika surullistakin, kun elämä pyörii vain ja ainoastaan lapsissa, on unohtanut täysin itsensä ja hukkunut sinne vauvakuplaan todella syvälle.
Vierailija kirjoitti:
Pikkulapsiperheille: tuskin kenelläkään teistä on aina niin kiire, ettei ehtisi syöttää jotain piltille ennen kauppaan menoa, ettei tarvitse ottaa kaupasta syötävää ja mussuttaa siellä? Kyse on varautumisesta. Tämä koskee monta muutakin: ei suunnitella, ei ennakoida mitään vaan mennään tohotetaan ja ihmetellään, kun homma tökkii.
Tässä malliesimerkki turhasta angstaamisesta. Miten se kirjoittajan omaan elämään vaikuttaa, jos joku tuntematon pikkulapsiperhe availee eväitä kaupassa ennen maksamista? Itse ärsyynnyn toisten toiminnasta vain silloin kun se vaikuttaa kielteisesti omaani, muutenhan saisin kiristellä hampaitani jatkuvasti kun naapurin maija toimii erilailla kuin itse toimisin.
Se kun tullaan superruuhkautuneeseen labraan, päivystykseen tms terveyspalveluun. Ja ei vaan voida kaivaa sitä kela-korttia esiin valmiiksi, vaikka puoli tuntia-4 tuntia odotellaan sitä omaa vuoroa. Ja sitten taas hidastetaan toimintaa ku kestää 5 min kaivaa se kela-kortti sieltä laukun pohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Suojatiellä pyöräilevät, jotka tunkevat väkisin alle tai mulkoilevat vihaisesti, kun en väistä vaan ajan tyynesti eteen. Kannattaisko opetella liikennesäännöt? Yhtä lailla ärsyttää autoilijat, jotka antaa pyöräilijälle tietä väärässä paikassa. Eikö nää tajua, että kyseessä on sama tilanne kuin tunkisi autolla kolmion takaa eteen ja muut antaisivat kiltisti tietä? Jonkinlainen pyöräajokortti olisi hyvä olla kaupungeissa.
No jos joku tunkee kolmion takaa eteen niin kyllä minä sitäkin väistän. Vituttaa tietysti mutta en ehdoin tahdoin halua ajaa kolaria.
Jos pyöräilijä tulee alle tai kävelijä ylittää tien missä ei ole suojatietä niin väistän kyllä niitäkin. Vituttaa, joo, mutta en kyllä ala "tyynesti aja eteen". Siinä on toisen henki kyseessä.
Itse en jaksa sitä, että kysellään, mitä kuuluu. Harvempi viitsii kertoa, mitä oikeasti kuuluu ja aika
harvaa ne kuulumiset oikeasti kiinnostavat.
Rahalla maksamista. Meillä on töissä fleksim millä voi maksaa kaikki ostokset mutta penneillä pitää pelata. Jono sakkaa näiden pellejen takia. Voihan se palkka tuntua isommalta kun ei siitä ole ostoksia vähennetty. Mielestäni se kertoo enemmän elimänhallinnasta.
Kannattais olla tyytyväinen, ettei keskellä.
Jos kyseessä on kävelijöistä hiljainen pyörätie, kävelen vasemmalla jos pääsen sillä kauemmaksi viereisen ajoradan ohi suhahtavista autoista. Sitten kun tulee samassa reunassa toinen kävelijä vastaan, siirryn oikealle oikein hyvissä ajoin.