Ja ystävä käyttäytyy oudosti
Ollaan jo hieman vanhempia perheellisiä naisia. Jaettu enimmäkseen suruja, mutta joskus myös iloja. Olin luottanut tähän ihmiseen. Itse olen 100% luotettava enkä puhu hänen asioistaan mitään kenellekään.
Olen vaikeassa tilanteessa. Ensin hän kyseli muuten vain asiasta viesteillä. Yritin soittaa, koska asia on laajempi ja olisin kaivannut kuulijaa. Ei vastaa. Hän tietää kyllä tilanteestani. Sitten ähkii jostain häiritsevistä ihmisistä ja kyselee minulta ruokaohjeita. Yritin taas soittaa, koska tarvitsisin kuulijaa. Hän vastasi mutta sanoi itsellään olevan 10 minuuttia minulle. Hän on työtön. No yritin tiivistää tilannettani.
Hän on minulle itkenyt aikoinaan perhevaikeuksiaan ja lähdin esim kävelylle kanssaan kuuntelemaan häntä.
Vuoden alussa laittoi mulle viestin myöhään illalla että soita jos voit. Soitin. Hän oli kännissä, itki koko kaksi tuntia, jonka kuuntelin häntä. Vakava perheongelma. Oli shokissa, en edes saanut selvää mitä puhui ja yritin saada jo myöhäistä puhelua loppumaan. Olin aivan loppu puhelun jälkeen itse, jouduin ottamaan unilääkkeen.
Viime viikolla taas kyseli kuulumisia. Vastailin. Hän ei enää vastannut. Tänään vastasi sitten ja vähätteli asioitani. En muka huomannut koko viestiä. En ole vastannut. Hän on tehnyt minulle joskus samaa. Taisin arvioida väärin ystävyyteen arvon.
Mitä mieltä tästä tapauksesta?
Ehkei hän vain osaa tai tiedä miten auttaa.