Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapselle tulossa syksyllä enimmäkseen 7.30-17.15 hoitopäivät.

Vierailija
05.06.2018 |

2-vuotias aloittaa hoidon ja tuo on tulevaisuus syyskuussa. Elokuun ajan äitini on täällä apuna joten lapsi pystyy sen ajan olemaan lyhyempää viikkoa ja lyhyempää päivää. Syyskuusta eteenpäin äidistä ei ole enää apua kun hän lähtee kotiin Suomeen.
En nyt oikein tiedä vielä tarkalleen mitä teemme, tämä tilanne tuli aika yllättäen kun miehen työkuviot muuttuivat. Olen miettinyt lastenhoitajan palkkaamista, hän hakisi lapsen aina vaikka kolmen maissa ja minä tulisin kotiin puoli kuuden maissa. Sekoittaako se lasta vain enemmän? Siinä kohtaa on jo aika monta eri hoitajaa per päivä. Ja onhan tuo ratkaisuna aika kallis jos haluaa hyvän hoitajan.
Minä en pysty työkuvioitani enää muuttamaan kun aikaisintaan helmikuussa.

Kotona lapsen hoitaminen ei ole taloudellisesti enää vaihtoehto ja hoitajan palkkaaminen kokonaan kotiin olisi myös liian kallis veto. Mitä tekisitte? Niin huono omatunto jo valmiiksi.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joutunut Yhdysvalloissa asuessani pitämään lasta hoidossa 7.00-19.30 kahden kuukauden ajan. Itselläni alkoi uusi projekti jolla oli tiukka deadline ja mies joutui yllättäen lähtemään ulkomaan komennukselle. Onneksi tuon kahden kuukauden jälkeen äitini pystyi lentämään avuksi.

Kyllä se lapsi selviää.

Vierailija
22/27 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuitenkin ehdottaisin sitä au pairia. Pitäisi saada joku etukäteen tuttu. Ei hänen ole pakko teillä asua jos on noin ahdasta. Meillä oli välivuotta pitävä teinityttö, joka halusi oppia parempaa suomea. Olin kyllä itse enemmän kotona. Mutta mieheni oli usein matkoilla ja tarvitsin  vauvan kanssa kotiapua. Jos kyselet kaikilta tutuilta, voisit saada suomalaisen yo-tytön varmasti. Moni ystävistäni oli nuorena Lontoossa ja Pariisissa. Eivät he kyllä mitään taloustöitä osanneet tehdä, mutta olivat täysin luotettavia ja raittiita. Ammatti-ihmiselle on maksettava enemmän. Olis kiva olla suomalaisessa perheessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliselle, missähän se au pair sitten asuu? Jos aloittajalla ja miehellään on hädin tuskin varaa asua kaksiossa.

Vierailija
24/27 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi on usein hoidossa 7-15 koska työmatkat yli tunnin per suunta. Ei ole ollut ongelmaa. Eikä tälle tilanteelle yhtään mitään voi. Olen kyllä harkinnut rehellisesti palaavani 3-vuorotyöhön jolloin tästä oravanpyörästä pääsisi vihdoin ulos.

Vierailija
25/27 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma lapsi on usein hoidossa 7-15 koska työmatkat yli tunnin per suunta. Ei ole ollut ongelmaa. Eikä tälle tilanteelle yhtään mitään voi. Olen kyllä harkinnut rehellisesti palaavani 3-vuorotyöhön jolloin tästä oravanpyörästä pääsisi vihdoin ulos.

7-17 tai 8-17 siis

Vierailija
26/27 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelitte selvitä lapsen sairastelukierteestä? On aivan tyypillistä, että ekana päivähoitovuotena tulee jopa 100 sairaspäivää. Kuka hoitaa sairasta lasta? Varaatte rahaa?

Firmassa on näitä varten toimintasuunnitelma, firma kustantaa lapselle hoitajan sairaspäiviksi kotiin tai mahdollisuuksien mukaan silloin työskennellään kotoa käsin. Jälkimmäinen on mahdollista aika harvoin ja tuntematon hoitaja sairaalle lapslle tuntuu pahalta. Varmaan siis viimeiset säästöt kuluvat lapsen sairaspäivien vuoksi pidettäviin palkattomiin. Asiaa on siis muistettu murehtia etukäteen.

Ap

No oletko keskustellut pomon kanssa olisiko mitenkään mahdollista että firma jotenkin avustaisi sinua niin että saisitte jonkun vakituisen hoitajan heidän avullaan lapselle kotiin.

Vierailija
27/27 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumme siis Iso-Britanniassa, paikassa jossa maksamme saman verran vuokraa kaksiosta kuin maksaisimme Suomessa isosta omakotitalosta hyvällä alueella.

Ap

Ei yllätä. Briteissä on ihan sairaat vuokrat jos meinaat löytää asumiskelpoisen asunnon(!)  jostain kunnolliselta alueelta. Lääviä huonoila alueilla on pilvin pimein ja nekin kalliita.

Tämä on erittäin totta. Aika tuskaa on ollut täällä asuminen, asunnot vetoisia ja ihan helvetin lääviä. Tämä nykyinen on onneksi ok kuntoinen ja hyvällä alueella, mutta aivan liian pieni. Isompaan ei ole oikein vain varaa. Suomeen muutto on onneksi tulevaisuudessa tulossa.

Ap

Kaikkea hyvää teille! Tervetuloa takaisin Suomeen sitten tulevaisuudessa. Onhan Britanniassakin puolensa, mutta ymmärrän hyvin aikomuksenne muuttaa takaisin Suomeen. (Noihin vuokriin, council taxeihin ym. vielä nannyn palkka päälle, niin ei ole kohta enää ruokaan rahaa. )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän