Mitä järkeä käyttää suuntamerkkiä?
Mitä järkeä on käyttää suuntamerkkiä kun ajaa esim. auto tai muuta ajoneuvoa. Kai muut huomaavat millä kaistalla ajan ja minne käännyn.
Itse en ole käyttänyt suuntamerkkiä liikenneympyröissä pitkään aikaan, koska se vain hidastaa ajamista ja häiritsee keskittymistä. Nyt ajattelin luopua vilkun käyttämisestä(ei hätävilkun) kokonaan kun käännyn.
Onko teidän mielestä vilkun käyttö tarpeellista tai hyödyllistä? Mitä laki sanoo asiaan? Käytättekö itse vilkkua?
Kommentit (16)
Mitä laki sanoo? Stanan aasi, se on sakon paikka, jos et käytä suuntavilkkua kääntyessäsi, tai kaistaa vaihtaessasi. Sun pitää aja ennakoivasti ja ennakoitavasti. Tajuatko, mitä jälkimmäinen tarkoittaa?
Liikenneympyräst poistuessa on erityisen tärkeää vilkuttaa sinne tulijoita varten. Toki tulija ei saa siihen sokeasti luottaa, mutta auttaa se silti muiden matkaa. Mä ainakin haluan auttaa liikenteessä myös kanssakulkijoita. Minusta autolla ajaminen ei ole ikinä ollut niin vaikeaa, ettei pystyisi osoittamaan muille, minne on menossa. Pystyn tekemään monenlaista luvallista ajaessani. Sinä et. Olet surka ja pska kuski.
Just. Nyt riitti tää palstailu. Näkemiin!
On se - muidenkin tienkäyttäjien on hyvä tietää aikeistani. Tämä on kyllä taas aika huono provo.
Olisit kyllä vakuuttavampi provossasi, jos tekstissäsi ei olisi niin paljon kielivirheitä ja se olisi muutenkin napakmpi.
No, aina ei voi onnistua.
Noin tyhmän ja avuttoman ihmisen ei pitäisi ajaa autolla lainkaan.
Sori v#itutti vaan kun oli jauhot loppu, nii keksin tuollassen provon. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Just. Nyt riitti tää palstailu. Näkemiin!
TÄMÄ. Näkemiin minunkin osaltani!
Ennakoivasti ja ennakoitavasti voi ajaa ilman vilkkua esim. hidastamalla ajoissa ennen risteystä. Mielummin olen köyttämättä vilkkua, kuin ajan luikenteessä, missä ihmiset pelleilevät vilkuttamalla. Ei vilkun käyttämättömyys tee huonoa kuskia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ennakoivasti ja ennakoitavasti voi ajaa ilman vilkkua esim. hidastamalla ajoissa ennen risteystä. Mielummin olen köyttämättä vilkkua, kuin ajan luikenteessä, missä ihmiset pelleilevät vilkuttamalla. Ei vilkun käyttämättömyys tee huonoa kuskia.
Ap
Saitko kortin kindermunasta? Vai onko sulla kortti. Mistä muut ympyrässäkään tietää et oot poistumassa siitä jollet vilkuta .. Muiden liikenteessä täytyy tietää aikomuksesi..
En ole ap, mutta en yleensä vilkuta, jos kaistalta saa ainoastaan kääntyä siihen yhteen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Saitko kortin kindermunasta? Vai onko sulla kortti. Mistä muut ympyrässäkään tietää et oot poistumassa siitä jollet vilkuta .. Muiden liikenteessä täytyy tietää aikomuksesi..
Siitä tietävät, että poistun ympyrästä, koska hidastan ja käännyn seuraavaan liittymään. Läpäisin inssin helposti ekalla yrittämällä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
"Pröööööööööt!"- sanoi perse.
Tuon takia minä käytän aina hämäystarkoituksessa väärään suuntaan. Laitan vilkun oikealle ja sitten käännynkin yllättäen vasemmalle!
Kukaan ei osaa arvata minne olen menossa. Mitä se niille kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siitä tietävät, että poistun ympyrästä, koska hidastan ja käännyn seuraavaan liittymään. Läpäisin inssin helposti ekalla yrittämällä.
Ap
Etkö muuten hidasta ympyrässä? Siinä vaiheessa kun käännyt, on jo liian myöhäistä sille, joka sitä merkkiäsi yritti havainnoida.
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia minä käytän aina hämäystarkoituksessa väärään suuntaan. Laitan vilkun oikealle ja sitten käännynkin yllättäen vasemmalle!
Kukaan ei osaa arvata minne olen menossa. Mitä se niille kuuluu?
En käytä vilkkua juuri tyon hämäyksen takia...
Huono