Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monessa tutkimuksessa on todettu, että lapsettomat ovat onnellisempia kuin perheelliset

Vierailija
05.06.2018 |

Miksi tästä ei kerrota koulussa? Se olisi vastuullista. Mielestäni on törkeää, että yhteiskunta painostaa ihmisiä hankkimaan perheitä ja pilaamaan elämänsä.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ne tutkimusviitteet!

Vierailija
2/36 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai, että oikein painostaa.... Ainakin Suomessa elää tänään luultavasti enemmän lapsettomia sinkkuja, kuin koskaan itsenäisyyden aikana; minä mukaan lukien. Tuskin koskaan yksin, lapsettomana eläminen on ollut näin helppoa ja vaivatonta kuin nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa - no eivät ottaneet minua tutkimukseensa. Minä en todellakaan olisi onnellinen lapsettomana! Ja siinä kohtaa, missä minun onneni on kyseessä, en piittaa pätkääkään joistakin tutkimuksista.

Vierailija
4/36 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai, että oikein painostaa.... Ainakin Suomessa elää tänään luultavasti enemmän lapsettomia sinkkuja, kuin koskaan itsenäisyyden aikana; minä mukaan lukien. Tuskin koskaan yksin, lapsettomana eläminen on ollut näin helppoa ja vaivatonta kuin nyt.

Siksi tästä mahdollisuudesta tulisikin tiedottaa jo koulussa. Muuten ihmiset vain hankkivat perheen, koska niin kuuluu tehdä. Onnellisia ovat lapsettomat, heillä on jokainen päivä mielekäs. Perheellisillä on jokainen päivä epämielekäs.

Vierailija
5/36 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinut on ap noin katkeroittanut? Miksi teet näitä aloitksia jatkuvasti? Mitä yrität todistaa itsellesi?

Vierailija
6/36 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se riipu kuule ihmisestä. Vapaaehtoisesti lapsettomat ovat varmasti onnellisempia kuin perheen hankintaa katuvat. Sen sijaan tahattomasti lapsettomat eivät taatusti ole onnellisempia kuin ne perheelliset, joille lapsiperhe-elämä aidosti sopii.

Vierailija
7/36 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienestä asti tiennyt, etten halua lapsia. En leikkinyt nukeilla, enkä jotain "kotileikkejä"! On ollut hyvä ja mielenkiintoinen elämä (olen 65v.) En olisi voinut ajatellakkaan mitään lapsiperhehelvettiä!

Vierailija
8/36 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pienestä asti tiennyt, etten halua lapsia. En leikkinyt nukeilla, enkä jotain "kotileikkejä"! On ollut hyvä ja mielenkiintoinen elämä (olen 65v.) En olisi voinut ajatellakkaan mitään lapsiperhehelvettiä!

Onnittelut! Tuollaisen elämän soisi mahdollisimman monelle.

Vierailija
9/36 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin syvästi onneton jos ei olisi saanut lapsiani.

Vierailija
10/36 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sinun valintasi, ja hyvä niin!

Vierailija
11/36 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin syvästi onneton jos ei olisi saanut lapsiani.

Jos kuka ei olisi saanut lapsiasi?

Vierailija
12/36 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäinen ja puhuu lapsiperHELVETISTÄ!!

Taidat olla vain kiimainen, poikaystävän jättämäksi tullut teini.

Vierailija
13/36 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glass et al. (2016, American Journal of Sociology, paras aiheesta tehty uusi tutkimus), 22 maan vertailun mukaan suomalaiset vanhemmat ovat onnellisempia kuin ei-vanhemmat. Sama pätee Ranskassa, Unkarissa, Ruotsissa ja Norjassa, Venäjällä, Espanjassa ja Portugalissa (taulukko 3). Monissa muissa Euroopan maissa eroa ei ole. Nuo vanhemmat-ovat-onnettomia -tulokset perustuvat lähinnä jenkkiaineistoon, eikä niitä pidetä enää yleisesti paikkansapitävinä.

Jaa toki tietoa koululaisille, mutta mielellään tieteellisesti perusteltua sellaista.

Vierailija
14/36 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäinen ja puhuu lapsiperHELVETISTÄ!!

Taidat olla vain kiimainen, poikaystävän jättämäksi tullut teini.

Tuosta pitäisi loukkaantua, niin asiattomasti asiasi ilmaisit!! Olen ELÄNYT juuri sellaista elämää, kuin olen halunnut! Parisuhdeasiatkin on kunnossa! Hyvää kesää!

Vierailija
15/36 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisuuteen vaikuttavat niin monet asiat, joten kannattaa vain tehdä miltä itsestä tuntuu.

Vierailija
16/36 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisuutta on monenlaista. Minulla ei ole lapsia, eikä asia ole vaivannut minua koskaan. Olenko onnellinen vai onneton? Olen enimmäkseen onnellinen, mutta en lapsettomuuden takia. Elämä vain on mennyt niin. Pidän kovasti lapsista ja viihdyn heidän seurassaan. Onneksi sisarukseni ovat lisääntyneet kiitettävästi, joten lapsia on pyörinyt elämässäni eri-ikäisinä ja olen kiitollinen siitä.

Vierailija
17/36 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa tuota painostamista lasten hankkimiseen oikein ollut? Olen itse tehnyt lapset 90-luvulla eikä ainakaan siihen aikaan mitään painostusta ollut. Onko se joku uusi juttu? Taitaa aloittajalla olla painostusta vain vanhempien taholta.

Vierailija
18/36 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 4 lasta (pieniä) ja tämå on elämäni onnellisinta aikaa, helvettiä ei ole näkynyt paitsi joskus kauan ennen lapsia. Tutkimuksista en tiedä, mutta niin moni vanhempi ihminen aina sanoo että ”nuo ovat ne parhaat vuodet elämässä” ja allekirjoitan sen täysin osaamatta edes selittää miksi. Onni on syvää rauhaa ja kiitollisuutta jonka koen joka päivä vaikka väsynyt olisinkin. Ehkä lapsettomana mittaisin onnea erilaisissa asioissa, koska tåmå onni ei ole verrattavissa siihen mikä tulee esim saavutuksista, matkoista, materiasta, kulttuurista jne. Nuo ovat ohimeneviä ilon hetkiä kun taas perhe ja lapset aikaansaavat itsessäni tuon edellämainitun syvän kiitollisuuden / merkityksellisyyden tunteen. Toivon että jokainen sen saa kokea, oli lapsia tai ei. Tämä oli vain oma kokemukseni asiasta.

Vierailija
19/36 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäköhän tutkimuksessa niin sanotaan? Minä löydän googlella tutkimustuloksia, joissa onnellisuus yhdistetään parisuhteeseen, ei lapsettomuuteen tai vanhemmuuteen.

http://www.pewresearch.org/fact-tank/2014/02/07/parenthood-and-happines…

"A recent study by researchers from Princeton University and Stony Brook University found little difference between parents and non-parents in terms of overall life satisfaction, once you control for factors such as marital status, income, education and religion. Another recent study from the U.K.’s Open University found that couples without children tend to be happier with their relationships and feel more valued by their partners than those with children.

....

There is a much stronger link between marriage and happiness than there is between parenthood and happiness. Married adults, regardless of whether or not they have children, are much more likely than non-married adults to say they are very happy with their lives. This is due in part to the fact that married adults tend to be better off financially than single people, and income and financial security are also positively correlated with happiness. Even so, marriage seems to contribute to overall happiness, even when these other factors are held constant.

....

All of this suggests that, while parenthood in and of itself may not be the ticket to happiness, how mothers and fathers see themselves as parents is clearly linked to their overall sense of well-being."

Vierailija
20/36 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa tuota painostamista lasten hankkimiseen oikein ollut? Olen itse tehnyt lapset 90-luvulla eikä ainakaan siihen aikaan mitään painostusta ollut. Onko se joku uusi juttu? Taitaa aloittajalla olla painostusta vain vanhempien taholta.

Jos naisia johonkin painostetaan noin keskimäärin, niin ehdottomasti enemmän LAPSETTOMUUTEEN. Jos haluaa oikeasti edetä uralla, lapset voivat olla melkoinen haitta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi