Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön, sain työpaikan, enkä haluaisi allekirjoittaa työsopimusta vielä, koska odotan parempaa työpaikkaa?

05.06.2018 |

Mulla on ainakin kymmenen prosessia vielä auki, olen päässyt haastatteluihinkin. Jos allekirjoitan sopimuksen, en voi enää perääntyä vai kuinka? Kiitos avusta!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sulla koeaika.

Vierailija
2/12 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos määräaikainen soppari, sitoudut tekemään sen.

Soppareissa oltava tarkkana!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan sulla koeaika.

Koeaikapurkua ei saa käyttää työpaikan vaihtoon.

Vierailija
4/12 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on koeaika, jonka puitteissa voit lähteä ihan saman tien kun siltä tuntuu. Toki, jos et ko. työtä halua ollenkaan, älä allekirjoita sopimusta.

Vierailija
5/12 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tietenkin perääntyä. Koeaikana voit häipätä vaikka syyllä, että ei vaan tuntunut omalta. Sen teet vasta, kun mieluisampaan työpaikkaan on sopimus allekirjoitettuna, ettet jäisi tyhjän päälle ja joutuisi karenssiin.

"Koeaikapurkua ei saa käyttää työpaikan vaihtoon."

Näin naiivin rehellinen ei kai kukaan oikeasti ole, että sanoisi tuossa tilanteessa että käyttää sen työpaikan vaihtoon...

6/12 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on koeaika. Mutta juuri tuota mietin, että en voi koeajan puitteissa vaihtaa työtä. Mälsintä on, että nyt tarjottu työ ei ole kovin hyvin palkattu. Vaikka siellä olisi kuinka kivaa, joudun jatkamaan työnhakua, että saisin asiallisemmin palkatun työn.

7/12 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin kiltti ja lojaali eli eniten tässä painaa se, että lähtisin, kun saan paremman työn.

Vierailija
8/12 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa oikeuden päätös, että parempi työtarjous ei ole syy lähteä kesken koeajan. Periaatteessa toki uudesta työpaikasta saa lähteä normaalin irtisanomisajanpuitteissa. 

Lähtökohtaisesti nämä asiat on kuitenkin sovittavissa, harva työnantaja yleensä haluaa roikuttaa vastentahtoista työntekijää. Omalta osalta sun kannattaa kuitenkin muistaa, että ollet ole todellinen superammattilainen, niin olisi aika ihme, jos niitä työpaikkoja sattuisi tulemaan monta samalla kertaa. 

Vierailija
9/12 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sulla koeaika.

Koeaikapurkua ei saa käyttää työpaikan vaihtoon.

tämä juuri, mutta kuka kertoo syyn miksi lähtee ja voiko työnantaja udella??

10/12 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mutta olen nyt 1,5 kk todella aktiivisesti hakenut töitä ja päässyt hakemuksillani eteenpäin haastatteluihin. On uskottava siihen, että minäkin voin saada mielekkään ja asiallisesti palkatun työn. En voi kuitenkaan montaa kuukautta odottaa, rahat loppuvat kesken...

Vierailija
11/12 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pystytkö pitkittämään yhtään sitä, milloin sopimus pitäisi kirjoittaa? Tämä riippuu varmasti esim.siitä, koska työn olisi tarkoitus alkaa. Jos pystyt, pitkitä hetki ja käy vielä haastatteluissa mitkä ovat tulossa niin näet miten niissä käy. Jos et pysty, suosittelen harkitsemaan hyvin vakavasti kannattaako paremman toivossa päästää tuota tilaisuutta ohi, töitä kun ei ole kovin helppo saada tällä hetkellä ja on ihan mahdollista, ettet tule valituksi muualle.

12/12 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Joo, nyt sovittu perjantaille, työ alkaisi elokuun alussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi