Miksi kristinusko on noin paljon esillä Lippujuhlan päivän paraatissa? Eikö tuo ole loukkaus ateisteille sekä muiden uskonnoille?
Miksi maata ei voi puolustaa ilman jeesusta? Täysin typerää veisata virsiä vuonna 2018.
Kommentit (50)
Olisivat laulaneet vaikka Me ollaan sankareita kaikki, eikä tuollaista itkuvirttä.
Ei tuosta nyt varmaan kannata loukkaantua, mutta onhan tuo kieltämättä outoa. Uskonto ja maanpuolustus ei liity millään lailla toisiinsa. Sekä varusmiehissä, että kantahenkilökunnassa on varmasti paljon ateisteja, agnostikkoja ja muiden kuin kristillisten uskontokuntien edustajia.
Olen itse valtiolla töissä ja kokisin todella omituisena, jos eri tilaisuuksissa ja juhlissa veisattaisiin virsiä.
Minusta on väärin, että puolustusvoimilla on sotilaspapin virka. Maksakoon luterilaiset itse paimenensa, älkää minun kukkarolla käykö.
Koti uskonto ja isänmaa. Ei oo pakko kattoo jos närästää . Ne on ne perinteet joita kaikkia ei tarvi muutella jokaisen mielen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ateistit eivät loukkaantuisi?
Voisitko kertoa, miten tuo veisaaminen liittyy ko. tilaisuuteen? Juhla ei ole kirkollinen tai uskonnollinen, eikä puolustusvoimat ole osa kirkkoa.
PS. Olen agnostikko, enkä tuosta loukkaannu. En vain siedä typeriä toimintamalleja.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on väärin, että puolustusvoimilla on sotilaspapin virka. Maksakoon luterilaiset itse paimenensa, älkää minun kukkarolla käykö.
LOL
Suomi on kristitty maa. Suomen lipussa on risti Kun Suomi oli sodassa niin kansalaiset rukoilivat presidenttiä myöten. Kukas se sanoikaan että juoksuhaudoissa ei ole ateisteja. Eli kun on tarpeeksi paha paikka niin ateistillekin tulee Jumala mieleen.
Ketään ei kiinnosta teidän loukkaantumisenne.
Vierailija kirjoitti:
Koti uskonto ja isänmaa. Ei oo pakko kattoo jos närästää . Ne on ne perinteet joita kaikkia ei tarvi muutella jokaisen mielen mukaan.
Kyllä koti ja isänmaa minullekin merkitsee, mutta ei uskonto koska en ole hihhulí. Uskonto pitäisi jo vihdoin erottaa valtiosta ja antaa ihmisten uskoa vaikka joulupukkiin jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on kristitty maa. Suomen lipussa on risti Kun Suomi oli sodassa niin kansalaiset rukoilivat presidenttiä myöten. Kukas se sanoikaan että juoksuhaudoissa ei ole ateisteja. Eli kun on tarpeeksi paha paikka niin ateistillekin tulee Jumala mieleen.
Jos kristinusko hiipuu Suomessa ja suurin uskonto tulevaisuudessa on islam, onko sinulle ok, että tuolla veisataan islamin oppeja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kristinusko hiipuu Suomessa ja suurin uskonto tulevaisuudessa on islam, onko sinulle ok, että tuolla veisataan islamin oppeja?
Ei ole ok. Toisin kuin sinä minä olen valmis taistelemaan sitä vastaan. Sinä vain jauhat paskaa. Oletko jo käynyt tänään syömässä kebabbia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä koti ja isänmaa minullekin merkitsee, mutta ei uskonto koska en ole hihhulí. Uskonto pitäisi jo vihdoin erottaa valtiosta ja antaa ihmisten uskoa vaikka joulupukkiin jos haluaa.
Mä olen hih-hul-i sinä et sille voi mitään. Mitä sinä meinasit asialle tehdä?
armeijaa käyvät ateistit eivät uskalla kertoa mielipitettään, kun tuon seurauksena muut tuvassa olevat voisivat alkaa simputtamaan heitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen hih-hul-i sinä et sille voi mitään. Mitä sinä meinasit asialle tehdä?
Sä saat hihhuloida niin paljon kuin haluat, mutta miksi pakotat muut siihen hömppään mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Minä kun luulin, että Suomi on sekulaarinen valtio, jossa on uskonvapaus. Ja sanoahan saa vaikka mitä, mutta ei sanottu silti ole aina totta.
Jokainen kirkosta eroaja edesauttaa Islamin kasvua. Samoin abortin tekijät.
Mistä kumpuaa tämä uskovien heikko luottamus omaan uskoon? Jos se olisi vakaalla pohjalla, riittäisi yksityinen tai uskonnollisissa tilaisuuksissa tapahtuva uskonnon harjoittaminen, eikä sitä tarvitsisi tuputtaa mitä ihmeellisimmissä yhteyksissä.
Epäloogista muutenkin, kun eihän tuo sotiminen oikein ole sitä toisen posken kääntämistä, mistä Jeesus jotain mainitsi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä kumpuaa tämä uskovien heikko luottamus omaan uskoon? Jos se olisi vakaalla pohjalla, riittäisi yksityinen tai uskonnollisissa tilaisuuksissa tapahtuva uskonnon harjoittaminen, eikä sitä tarvitsisi tuputtaa mitä ihmeellisimmissä yhteyksissä.
Outoa. Jos sulle uskonto täysin yhdentekevä,miks se herättää sussa noin suuria tunteita? Jos joku uskoo ei sitä sulta vaadita.
Mistä ateistit eivät loukkaantuisi?