Miksi ei saa päivähoitoa vaikka äiti on sairaslomalla
Meillä ei 3 vuotiaat kaksoset pääse päivähoitoon kuin 20h/viikko, olen ollut työttömänä. Nyt jouduin onnettomuuteen, käsi kipsissä ja toinen tukisiteessä, leikkausarvioon menossa viikon päästä. Pyysin lapsille täysiaikaista hoitopaikkaa, miehen työajaksi. EI saada, koska olen kotona, sairasloma ei vaikuta asiaan.
Miten voi olla, että emme saa paikkaa? En pysty hoitamaan lapsia nyt. Äitini on täällä tämän viikon apuna, sen jälkeen en tiedä mitä teen. Miehen kesäloma alkaa vasta heinäkuun puolella.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Mulle psykiatri kirjoitti lausunnon sivistystyön varten päivähoito-oikeuden laajentamiseksi jaksamiseni tueksi. Saisitkohan sellaisen avulla päätöstä muutettua? Kysy hoitavalta lääkäriltä voisiko hän laatia sellaisen. Tilanteesi kuulostaa pahalta.
Tai voisiko sivistystoimesta soittaa lääkärille ja kysyä lisätietoja, jos siten asiat etenisivät vähän nopeammin.
Jäin kans ihmettelemään, et lapsiaan ei pysty hoitaa mut viestejä pystyy lähettelemään.
Mulle psykiatri kirjoitti lausunnon sivistystyön varten päivähoito-oikeuden laajentamiseksi jaksamiseni tueksi. Saisitkohan sellaisen avulla päätöstä muutettua? Kysy hoitavalta lääkäriltä voisiko hän laatia sellaisen. Tilanteesi kuulostaa pahalta.